Transtape

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Marly
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2022, 15:20
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens

Transtape

Bericht door Marly »

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die transtape gebruiken en wat de ervaringen zijn met het gebruik ervan.
Ik overweeg het omdat ik vaak langer dan 8 uur van huis ben en een binder dus vaak geen optie is

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
noahh
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 nov 2021, 14:00
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Transtape

Bericht door noahh »

ik had die bij danae gekocht, maar die vind ik niet zo goed werken. als iemand betere opties heeft, zou ik die wel willen horen. sommige mensen gebruiken ook sport tape, dat ga ik ook proberen.
1 maart: Aanmelding PsyTrans
19 mei: Intake PsyTrans
25 juli: Aanmelding / eerste consult GenderGP
13 september: Consult Dr. van Loenen
15 september: Start T via GenderGP
21 oktober: Second opinion
20 maart: Mastectomie van Loenen
Marly
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2022, 15:20
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens

Re: Transtape

Bericht door Marly »

Ik had deze site gevonden, het ziet er heel goed uit maar geloof dat het dan uit de VS moet komen. https://transtape.life/
Maar voordat ik daar ga bestellen was ik benieuwd of iemand er al ervaringen mee had.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Transtape

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
greatdove7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 apr 2022, 15:03
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Transtape

Bericht door greatdove7 »

Ik heb een paar keer kinesiologische tape gebruikt (wordt gewoon online of bij de etos verkocht, is een stuk goedkoper ook), dat is in principe hetzelfde als trans tape. Het werkt volgens mij het beste als je een kleine borst hebt, anders bereik je nooit een vergelijkbaar resultaat als met een binder. Verder moet ik wel benadrukken dat je echt moeten weten wat je aan het doen bent, als je het verkeerd aanbrengt of verwijdert kan je er lelijke wonden aan overhouden. Ik heb er blaren en open wonden van gekregen, maar dat was dus ook omdat ik niet echt wist hoe ik er mee om moest gaan. Je kan wel video's online vinden van mensen die het aanbrengen voordoen. Verwijderen kun je het beste pas na een paar dagen doen, als het uit zichzelf begint los te laten. Gebruik olie om de lijm een beetje op te lossen.
november 2019: aanmelding genderteam
september 2021: intake genderteam
november 2021: afronding diagnostische fase, begin hormoonbehandeling
juli 2022: mastectomie operatie
voor de toekomst: hysterectomie en dan bottom surgery?