Haartransplantie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Haartransplantie

Bericht door Vera M »

Binnenkort heb ik mijn FFS.
Daarna wil ik graag een haartransplantatie laten doen om dat ik nu aangewezen ben op een haarwerk.
Zijn er vrouwen die ervaringen en goede resultaten hebben en mij de kliniek willen doorgeven ?
Dankjewel
Vera
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Haartransplantie

Bericht door EmilyFara »

Ik ben een aantal maanden geleden geweest bij Zantman Kliniek in Rotterdam. Bij mij begint het nu net terug te groeien en er zijn verschillende groei stadia, dus ik heb een deel die nu 1cm lang is en een deel die net begint. Dus hoe het er in totaal uit gaat zien weet ik nog niet.
Mijn broer is daar ook geweest 2 jaar geleden en bij hem ziet het er echt heel goed uit.

Ik ben eerst naar een gratis consult geweest. Dan kijken ze wat je mist, waar iets bij moet, wat het donorgebied zal zijn en hoeveel grafts ze moeten zetten. Heel professioneel en duurde niet lang.

Een paar weken later er naartoe gegaan voor de behandeling en toen heeft de arts er zelf goed naar gekeken. Omdat ik erg veel haar kwijt was moest ik kaal, dat was mij van tevoren ook verteld. Dat kwam omdat het doel gebied zo groot was en ze zo'n groot donorgebied nodig hadden. Dan gaat die ook tekenen waar het moet komen en gaat die in overleg kijken wat er exact kan. Er worden dan foto's gemaakt en dan verdovingen gezet. En dan gaat het echt beginnen, eerst halen ze allemaal zakjes uit het donorgebied. Die worden allemaal geteld. En dan lunch gevolgd door implantatie in het doelgebied. Alles in 1 dag gedaan.

De eerste week er na is het moeilijkst en de week daarna is ook lastig maar daarna gaat het heel snel heel goed zeg maar. Ik ben er voor alsnog erg blij mee en zit een beetje te wachten tot het terug gegroeid is. Aan het einde van het jaar (een jaar na de transplantatie) heb ik weer een consult waar ze voor garantie gaan kijken. Dus als haartjes in een bepaald gebied niet zijn gaan groeien dan valt dat onder garantie. Ik moet hoe dan ook nog een transplantatie krijgen omdat ik gewoon te veel haar was verloren. Ik zou nu terug moeten zijn bij een normale mannelijke haarlijn en de volgende keer gaan ze er een normale vrouwelijke haarlijn van maken.

Als je verder nog vragen hebt, laat het me weten.

-Em
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Haartransplantie

Bericht door Frederieke »

Interessant, ik ben ook bij de Zantman kliniek geweest en mij adviseerden ze om eerst de FFS te laten doen, dus net als @Vera M .

Maar ik moet nog wachten, hoop binnenkort gesprekken te krijgen bij het Radboud UMC voor de indicatiestelling.

Ben dus super benieuwd naar je ervaringen. Zou je me op de hoogte willen houden?

Groetjes, Frederieke
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Haartransplantie

Bericht door Marije »

Volgend. Ben een beetje een zeikmiep in deze, heb maar hele kleine inhammetjes. Kijken wat zo de officiele moontjes doen. Ik zou het denk ik toch wel leuk vinden om een knot of staart precies bovenop mijn hoofd te kunnen maken zoals nu hip is.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Haartransplantie

Bericht door mystory.nicky »

Ik heb mijn inhammen nog iets laten opvullen en een klein voorrandje laten plaatsen bij de O2 Clinic / 2pass clinic in België. Tot nu toe nog heel erg blij. Kost alleen veel tijd tot de haartjes lang genoeg zijn. Binnenkort zal ik een video delen over het hele proces op mijn YouTube kanaal.
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong