Mastectomie bij Van Loenen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
greatdove7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 apr 2022, 15:03
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Mastectomie bij Van Loenen

Bericht door greatdove7 »

Hoi,

Ik heb 14 juni telefonische consult met Van Loenen over mijn operatie. Ze zeiden dat ze me een presentatie zouden sturen en dat ik enkele foto's van mijn borst naar hun op moet sturen. Ik verwacht dus dat we tijdens dat consult een methode gaan kiezen en ik hoop dat we gelijk een datum kunnen inplannen. Ik hoop daarnaast dat mijn operatie deze zomer (juli, augustus) nog kan gebeuren (ik ben student en heb de hele zomer vrij, maar in september begint de studie weer en dan heb ik eigenlijk geen tijd om bij te komen van zo'n operatie). Kan iemand mij vertellen of dit een realistische inschatting is? Ik kan me voorstellen dat Van Loenen zelf ook nog vakantie wil hebben. Heeft het zin om hun over deze zorgen te mailen, zodat ze er rekening mee kunnen houden dat ik in de zomer geopereerd wil worden, of kunnen ze daar toch niets aan doen?

Alvast bedankt :)
november 2019: aanmelding genderteam
september 2021: intake genderteam
november 2021: afronding diagnostische fase, begin hormoonbehandeling
juli 2022: mastectomie operatie
voor de toekomst: hysterectomie en dan bottom surgery?
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Mastectomie bij Van Loenen

Bericht door Verkaasd »

Die foto's worden daarna wel verwijdert toch, neem ik aan?
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Mastectomie bij Van Loenen

Bericht door San(ne) »

Verkaasd schreef: 19 apr 2022, 01:10 Die foto's worden daarna wel verwijdert toch, neem ik aan?
Niet alleen de foto’s.. 😜
schizo
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 sep 2013, 22:15
Gender: Trans FtM

Re: Mastectomie bij Van Loenen

Bericht door schizo »

Ik had destijds 2 x 6 maanden vrij van hbo studie om de operaties te ondergaan. Hoop dat dit bij jou ook kan. Ik ben zelf ook geopereerd door van Loenen aan mijn borst maar dat is lang geleden... succes ermee!
nickisniks
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mei 2020, 12:24
Gender: Trans FtM

Re: Mastectomie bij Van Loenen

Bericht door nickisniks »

Ik ben geopereerd tijdens het schooljaar en ik ben na een week of twee weer naar school gegaan. Na zes weken was ik kon ik alles weer, dus tijdens de zomervakantie is goed te doen. Je moet dan echter geen complicaties hebben uiteraard
Gebruikersavatar
Kaevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:18
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Mastectomie bij Van Loenen

Bericht door Kaevo »

Inmiddels heb je je consult al gehad en weet je misschien al wanneer je geopereerd wordt, maar voor het geval dat het nog kan helpen zal ik mijn ervaring even delen. Toen ik naar dr. Van Loenen ging voor mijn mastectomie was er een wachttijd van ongeveer 3 maanden voor de operatie zelf. Dit was afgelopen winter toen COVID nog een grote rol speelde, dus ik weet niet of dit eventueel voor meer wachttijd gezorgd kan hebben. Je kunt je zorgen over de tijdlijn zeker met dokter Van Loenen delen, ik vond haar zelf erg lief en begripvol.

Wat betreft het herstel, ik ben zelf 3 weken thuisgebleven van school en ben daarna eerst 2 weken met het OV naar school gegaan ipv op de fiets. Na 5 weken kon ik ook weer aan de praktijklessen mee doen (ik studeer HBO verpleegkunde). De zomer zou dus ruim voldoende moeten zijn om te herstellen, maar ook als je school moet missen is dit naar mijn mening goed te doen.
01-07-2021: Start Testo!
28-02-2022: Mastectomie bij Dr. Van Loenen
15-03-2023: Lichaamsmasculinisering (operatie benen/heupen/taille)
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 408
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Mastectomie bij Van Loenen

Bericht door Josh »

Kaevo schreef: 22 jun 2022, 13:23 Inmiddels heb je je consult al gehad en weet je misschien al wanneer je geopereerd wordt, maar voor het geval dat het nog kan helpen zal ik mijn ervaring even delen. Toen ik naar dr. Van Loenen ging voor mijn mastectomie was er een wachttijd van ongeveer 3 maanden voor de operatie zelf. Dit was afgelopen winter toen COVID nog een grote rol speelde, dus ik weet niet of dit eventueel voor meer wachttijd gezorgd kan hebben. Je kunt je zorgen over de tijdlijn zeker met dokter Van Loenen delen, ik vond haar zelf erg lief en begripvol.

Wat betreft het herstel, ik ben zelf 3 weken thuisgebleven van school en ben daarna eerst 2 weken met het OV naar school gegaan ipv op de fiets. Na 5 weken kon ik ook weer aan de praktijklessen mee doen (ik studeer HBO verpleegkunde). De zomer zou dus ruim voldoende moeten zijn om te herstellen, maar ook als je school moet missen is dit naar mijn mening goed te doen.
Indien je testosteron gebruikt: Moest je bij van Loenen tijdelijk stoppen met hormoonbehandeling voor de operatie?

Ik weet dat het achterhaald is en dat testosteron gebruik geen invloed heeft voor/tijdens/na operatie, maar ben dus benieuwd of deze regel nog wel gehanteerd wordt.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Gebruikersavatar
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: Mastectomie bij Van Loenen

Bericht door AydenS »

Ja, ik moest stoppen met Androgel voor de operatie
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 408
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Mastectomie bij Van Loenen

Bericht door Josh »

AydenS schreef: 24 jun 2022, 16:09 Ja, ik moest stoppen met Androgel voor de operatie
Heb je dat toen ook gedaan? Hoeveel weken was dat in totaal?
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
greatdove7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 apr 2022, 15:03
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Mastectomie bij Van Loenen

Bericht door greatdove7 »

Josh schreef: 24 jun 2022, 19:37
AydenS schreef: 24 jun 2022, 16:09 Ja, ik moest stoppen met Androgel voor de operatie
Heb je dat toen ook gedaan? Hoeveel weken was dat in totaal?
Ik word toch niet door Van Loenen geopereerd en ik heb toch voor de Gender Clinic gekozen. Ik hoef voor m'n operatie niet te stoppen met mn androgel, ze zeiden dat ik het zelfs prima de dag van m'n operatie kan opsmeren, geen probleem dus!
november 2019: aanmelding genderteam
september 2021: intake genderteam
november 2021: afronding diagnostische fase, begin hormoonbehandeling
juli 2022: mastectomie operatie
voor de toekomst: hysterectomie en dan bottom surgery?