Nieuwe chat! Zie dit topic.

1ste gesprek radboud

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Ge'ya
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jan 2021, 05:42
Gender: Trans MtF

1ste gesprek radboud

Bericht door Ge'ya »

Eindelijk is het zover. nadat ik me vorig jaar januari heb aangemeld bij de huisarts en ben doorverwezen na de Radboud. heb ik nu 1 juni mijn eerste afspraak. wat mijn wachttijd op +/- 16mnd zet. best lang. maar ach. mijn kledingkast is goed aangevuld. mijn haar laten groeien, en auburn geverft, het groeit altijd erg snel en is nu al op borsthoogte. sindsdien draag ik over het algemeen op het werk casual vrouwen kleding(broek,ondergoed, schoenen) helaas wel mannen vest/trui/blouse. maar grappig is dat niemand mij op het werk erover aanspreekt. wel ontzettend vaak vragen over trans of non binair zijn, die ik dan wel beantwoord maar niet op mijn persoonlijk betrek. mijn man raakt steeds meer gewend met hoe ik mezelf uit, en kleed 8-). hij zegt'' je bent anders nu, maar ook weer niet, gewoon jezelf. ''

er staat 2.5 uur voor gepland. dus ik ben erg blij. zo benieuwd hoe het gaat

afgelopen jaar veel op dit forum gelezen hoe het bij anderen verloopt. Er is niet echt 1 rechte lijn hoe het proces gaat ben ik achter. iedereen begint zijn of haar traject op een andere manier. de 1 nog sneller dan de andere, en sommige geloof ik wachten nog op een afspraak.

iemand al ervaring bij de radboud, mbt intake en de rest van het traject??

groetjes
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: 1ste gesprek radboud

Bericht door Marije »

@Annabel en @Frederieke zijn inmiddels op intake geweest en willen je vast bijpraten.

Gefeliciteerd dat je aan de beurt bent en met alle vooruitgang!
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: 1ste gesprek radboud

Bericht door Frederieke »

Ik had mijn diagnose al gehad, dus mijn intake was verkort. Eigenlijk mocht ik kiezen: gesprek met chirurg, of een complete intake.
Dat kwam omdat ik mijn psycholoog het verslag had laten opsturen, en de endocrinoloog van het WZA zijn overdracht laten opsturen. Precies zoals in de brief van het Radboud UMC stond.

Ik heb, enigszins tegen wil en dank, de complete intake gehad, maar dan verkort. Ik stelde teveel vragen van tevoren...

Het gesprek met de verpleegkundige is vrij standaard, wegen, bloeddruk meting, hartslag en je verwachtingen bespreken.
Het gesprek met de psycholoog ging in mijn geval over mijn hele transitie, wat ik gedaan heb en welke operaties (en volgorde) ik zou willen.
Na afloop nog met de endocrinoloog gepraat over overname van medicatie. Je kunt kiezen of je aan de biobank mee wilt doen. En uiteindelijk heeft ze ook nog snel mijn bloed laten prikken. Dat was tegen sluitingstijd (17 uur).

Als je meer wilt weten, stuur dan een PM dan praat ik je persoonlijk bij. Dat hoeft niet in het openbaar voor iedereen te lezen.

Groetjes, Frederieke.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: 1ste gesprek radboud

Bericht door Annabel »

Ik had wel een 'normale intake', maar dat komt bijna op hetzelfde neer. Alleen het bloedprikken komt dan pas later, namelijk wanneer je een afspraak hebt voor het eerste recept. Uiteindelijk door mijn al gezette stappen en geweldige omgeving was ik binnen 2 gesprekjes klaar. Totale tijd tussen intake en diagnose was dus 5 weken voor mij. Maar ik sluit me aan bij Frederieke, als je meer wilt weten, je kan altijd een PM sturen!

Succes!
Ge'ya
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jan 2021, 05:42
Gender: Trans MtF

Re: 1ste gesprek radboud

Bericht door Ge'ya »

bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik denk dat ik het allemaal maar over me heen laat gaan. ik vind het wel spannend maar een gezonde spanning. nog maar 4 weekjes

wish me luck xxx
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: 1ste gesprek radboud

Bericht door Frederieke »

Ge'ya schreef: 02 mei 2022, 05:36 bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik denk dat ik het allemaal maar over me heen laat gaan. ik vind het wel spannend maar een gezonde spanning. nog maar 4 weekjes

wish me luck xxx
Geluk heb je gelukkig niet nodig. Althans niet hiervoor.
Gewoon jezelf zijn en dan ben je goed genoeg.

En niet vergeten om te genieten van het leven. 🌞

Groetjes, Frederieke.