Mastectomie: Wie en waar?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door Pan-Tastique »

Hoi hoi.

Ik krijg hopelijk volgende week eindelijk groen licht voor mijn mastectomie, dus nu komt de vraag: wie, en waar.

Ik woon zelf op een uurtje van Rotterdam (ik ben aangewezen op het openbaar vervoer), maar aangezien wachttijden nogal snel op kunnen lopen, maakt het me niet zo uit dat het ziekenhuis niet naast de deur ligt als ik verder weg sneller en/of beter geholpen ben.

Wat zijn jullie ervaringen (goed/slecht?), en tja, wie heeft de kortste wachttijd? Ik heb wat Gegoogled, maar de wachttijden voor Dr. Kanhai en Van Loenen (populaire keuzes voor veel mannen als ik zo lees), kan ik niet zo gauw vinden.

Misschien TMI, maar ook relevant: Ik heb grote borsten, cupmaat 85F (ofwel, de omtrek is 107 cm en mijn bandmaat is 85cm). Dus ik ben er al op voorbereid dat 'keyhole' geen optie is en het misschien twee operaties worden voordat het helemaal goed zit.
Marije
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door Marije »

Gefeliciteerd!!! En wow, wat zal dat voor jou dan een verandering en opluchting zijn zeg.

De kliniek van Kanhai (Velsen) kun je gewoon bellen, daar werken echt super vriendelijke mensen. Ik heb ze al twee keer gebeld, eens aan het allereerste begin van mijn zoektocht vorig jaar en daarna weer een paar maanden geleden toen ik de doorverwijzing kreeg voor mijn SRS. Beide keren was ik te vroeg maar wilden ze precies uitleggen en helpen met wat ik wilde weten. (Hopelijk mag ik er na de zomer wel echt naartoe voor de intake).

Succes met alles en nogmaals, wat fijn om te horen na alle tegenslagen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Josh
Berichten: 388
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door Josh »

Van Loenen staat bekend om haar redelijk consistente uitstekende resultaten

En

Genderclinic

Resultaten zijn erg wisselend bij Genderclinic
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door AydenS »

Van Loenen zal denk ik sowieso voorstellen dat het dubbele incisie wordt. Ik had zelf 80E pre-T. Durf niet goed te zeggen wat er nog over was na een half jaar T, maar nog steeds een flinke hoeveelheid en ik kreeg ook een dubbele incisie. Enorm tevreden over v Loenen, evenals haar assistente. Je kunt altijd even met ze bellen over wachttijden en of ze je kunnen bieden wat jij zoekt.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door Pan-Tastique »

De mijne zijn na 10 maanden nog altijd even groot, helaas :") was al verteld dat er geen garantie was dat T ze kleiner zou maken, 10 kilo afvallen heeft ook weinig verschil gemaakt tot dusver. Omtrek is zelfs wat gegroeid door spierweefselgroei eronder.

Maar bedankt voor de tips, in dat geval zal ik alvast contact maken met Loenen en Velsen!
Marije schreef: 11 mei 2022, 17:59 Gefeliciteerd!!! En wow, wat zal dat voor jou dan een verandering en opluchting zijn zeg.


Succes met alles en nogmaals, wat fijn om te horen na alle tegenslagen.
En dankjewel in het bijzonder, als ze eindelijk weg zijn zal het voor mij echt een verademing zijn. Ik zit echt te pushen om het gesprek met de psychiater volgende week erdoor te krijgen, want ik wil ze weg-weg-weg! :"D Zou ze met alle liefde doneren aan een vrouw die niks heeft en wel wat wil als dat kon.

En zeker na alle tegenslag van de afgelopen periode, ja. Vandaag eindelijk die volgende stap gemaakt en mijn geslacht en naam gewijzigd, dan maar op eigen spaarcentjes. Het is zeker een opluchting.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door Pan-Tastique »

Van Loenen gaf me een wachttijd van 3 maanden door! Dat zou net 3 weken na mijn 21e verjaardag zijn... zou heel fijn zijn <3

Gesprek met psychiater staat inmiddels gepland voor de 24e. Wat ik eerder al zei, toch weer 3 weken wachten na 3 mei... maar dat nu alles vast staat geeft in elk geval wat rust. Heb ik toch nog mijn verwijzing voor het eind van de maand. :)
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door San(ne) »

Josh schreef: 11 mei 2022, 18:16 Genderclinic

Resultaten zijn erg wisselend bij Genderclinic
Bron? (om even in Wikipediastijl te reageren ;) )

Ik word namelijk op mijn eigen verzoek naar hen doorverwezen. Geen gezeur met restitutiepolis zoals bij v Loenen en Kanhai wel het geval is en is ook heel dichtbij. Lijkt me fijn niet ver te hoeven reizen na een operatie.
Zijn er ervaringsverhalen waar je dit op baseert of zijn er foto's van de resultaten beschikbaar bijvoorbeeld?
Josh
Berichten: 388
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door Josh »

San(ne) schreef: 12 mei 2022, 18:15
Josh schreef: 11 mei 2022, 18:16 Genderclinic

Resultaten zijn erg wisselend bij Genderclinic
Bron? (om even in Wikipediastijl te reageren ;) )

Ik word namelijk op mijn eigen verzoek naar hen doorverwezen. Geen gezeur met restitutiepolis zoals bij v Loenen en Kanhai wel het geval is en is ook heel dichtbij. Lijkt me fijn niet ver te hoeven reizen na een operatie.
Zijn er ervaringsverhalen waar je dit op baseert of zijn er foto's van de resultaten beschikbaar bijvoorbeeld?
De resultaten hier van Jan Maerten Smit: https://www.reddit.com/r/TopSurgery/com ... smit_the/

https://www.reddit.com/r/TopSurgery/com ... clinic_in/

https://www.reddit.com/r/ftm/comments/n ... nths_post/

Uiteraard erg persoonlijk, maar ik vind de plaatsing van de littekens erg ongewoon of te hoog misschien? en niet zo mooi.

Maar ook wel goede resultaten van Smit:
https://www.reddit.com/r/TopSurgery/com ... s_post_op/
(Uit profiel posts blijkt dat hij bij Dr Smit is geweest)


Hier een resultaat van Bouman:
https://www.reddit.com/r/ftm/comments/l ... m_botched/
Helemaal gewoon horror natuurlijk. Zoals de titel al zegt: Botched.

Maar ook tevreden klanten:
https://www.reddit.com/r/ftm/comments/p ... p_surgery/

Ik heb ook ergens een keer gelezen dat Dr. Bouman erg arrogant overkomt en weinig tot geen input van zijn patiënten duldt, maar kan de precieze bron daar niet meer van vinden.
Hier op het forum zijn wel een aantal ervaringen met Dr. Bouman te lezen.

Deze review is ook niet al te mals: https://www.zorgkaartnederland.nl/zorgv ... b9b18db0ff

Kort gezegd: erg wisselend, maar ook weinig resultaten online van te vinden.

Van Loenen heeft wat dat betreft meer resultaten die te vinden zijn, maar ook dat deze consistent gewoon goed zijn ongeacht de maat.
Zij heeft daarin gewoon de standaard gezet binnen Nederland voor mastectomie resultaten.
Bovendien is zij zeer vriendelijk en staat open voor input.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door San(ne) »

Nice! Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb al eens geprobeerd eea van gender clinic resultaten te vinden, maar is nooit gelukt. Alleen van Van Loenen.

Is inderdaad niet top. Ik begin nu ook te twijfelen.
happyboy
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2022, 16:08
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door happyboy »

Gefeliciteerd dat je eindelijk de operatie mag.

Ik ben afgelopen maandag door meneer bouwman geopereerd. Tot nu toe vind ik het resultaat er goed en ziet het er goed uit. De chirurg maakt een praatje met je en stelt je tot rust. Zelf ben ik tevreden over mij resultaat.

Geen spijt dat ik naar gender clince ben gegaan.
Plaats reactie