Buikslapen?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Nilas
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2019, 22:16
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Brabant

Buikslapen?

Bericht door Nilas »

Hey,

Ik ben een rasechte buikslaper, heb ik altijd gedaan, dat ligt gewoon zo lekker.

Alleen... ik hoor wel eens van cis mannen dat ze dat niet fijn vinden, omdat er dan... iets in de weg ligt. :lol: Dat geldt voor trans vrouwen misschien ook, maar die ken ik niet in mijn naaste omgeving, en voor hen is dat bundeltje misschien sowieso al een oncomfortabel gevoel ongeacht slaappositie.

Dus aan de trans mannen die al bottom growth en/of operaties hebben gehad, wat ervaren jullie daarin?

Gewoon iets wat ik me afvroeg!
oh, is that what they call it nowadays :fpalm:
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Buikslapen?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb buikslapen nooit als prettig ervaren. Ik vind het benauwend, het heeft bij mij niets te maken met iets dat in de weg zit, want ik had het ook al voor ik borsten had. Het voelt voor mij als een oncomfortabele houding.
Irene
SandraS
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 mei 2022, 21:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Buikslapen?

Bericht door SandraS »

Ik ben nog pre-transitie en ik vind op mijn buik slapen best lekker. Valt wel mee hoe hard dat zaakje in de weg zit voor het slapen.

Wel interessant, want ik had altijd het idee dat buikslapen voor vrouwen juist vervelender zou zijn ;) Hangt misschien voor beiden van de grootte van de anatomie af.
Do one thing every day that scares you! —Mary Schmich
  • 2021-05-29 - Mijn ei gebarsten
  • 2022-01-12 - Ingeschreven bij De Vaart
  • 2022-05-19 - Intake De Vaart Zwolle
  • 2022-10-10 - Start behandeling De Vaart (Almere)
Marije
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Buikslapen?

Bericht door Marije »

Ik heb inmiddels cup-B en ik slaap nog rustig op mijn buik. Je voelt het wel en als ze weer eens gevoelig zijn dan is het wel eens vervelend.

Heb altijd op mijn buik geslapen, ook pre-transitie. Op een flinke bierbuik kun je ook prima slapen hoor. Die is nu gelukkig weg.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Buikslapen?

Bericht door Marica »

Echt op mijn buik nooit, maar net niet helemaal. Zeg maar dat mijn bekken wel horizontaal in de buikligging liggen, maar mijn schouders en borstkas een beetje diagonaal. En dan met 1 arm onder mijn lichaam door en 1 hand onder mijn hoofd en kussen. Dat is mijn favo slaap positie.

Maar ik probeer steeds vaker op mijn rug in slaap te vallen, dat lijkt mij beter om te dat te kunnen als ik net geopereerd ben.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
MaviPembe
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 jan 2020, 16:27
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Haag

Re: Buikslapen?

Bericht door MaviPembe »

Ik heb altijd lekker gevonden op buik slapen maar nu ik borsten kreeg, na 1 jaar hormoongebruik, kan ik niet meer op buik slapen. Vooral de tepels zijn gevoelig.
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Buikslapen?

Bericht door Mr.X »

Ik heb de operatie gehad. Kan nog prima op mijn buik slapen. Het heeft af en toe wat handmatige bijstelling nodig, maar dat is het dan ook.
Plaats reactie