Liposuctie flanken

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Liposuctie flanken

Bericht door AydenS »

Hi allen,

Ik heb via de zoekfunctie gezocht op liposuctie, maar kom helaas geen concrete resultaten tegen waar ik wat mee kan.

Na meer dan 2 jaar op testosteron, nog steeds dagelijks last van mijn spiegelbeeld als ik naar mijn heupen/rijbroek/flanken kijk.

Heeft er iemand ervaring met liposuctie van de flanken? Welke kliniek raadt je aan en denkt met je mee als transman?
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Liposuctie flanken

Bericht door Vethrvolnir »

ik ben door mc bloemendaal doorgestuurd naar Jeroen Stevens in de Velthuis Kliniek in Rotterdam. Heb een afspraak voor een consult maar ben er nog niet geweest.
:shock:
Gebruikersavatar
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: Liposuctie flanken

Bericht door AydenS »

Bedankt Veth! Ben benieuwd naar jouw bevindingen als je op consult bent geweest.
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Liposuctie flanken

Bericht door Hielke »

Volgens de VU kan het tot 5 jaar duren voordat je vet optimaal is herverdeeld. Wellicht dus nog even wachten voordat je jezelf een (naar verluidt) zeer pijnlijke operatie aan doet? (nog los van de kosten en gevaren van de operatie)
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Gebruikersavatar
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: Liposuctie flanken

Bericht door AydenS »

Hielke schreef: 02 jul 2022, 08:26 Volgens de VU kan het tot 5 jaar duren voordat je vet optimaal is herverdeeld. Wellicht dus nog even wachten voordat je jezelf een (naar verluidt) zeer pijnlijke operatie aan doet? (nog los van de kosten en gevaren van de operatie)
Ik snap wat je zegt, maar elke dag in de spiegel teleurgesteld worden weegt ook zwaar. Mijn vetverdeling is al veranderd, ik denk ook niet dat de lovehandles weg zullen gaan door het gebruik van T. Dan is mij die operatie meer dan waard.
Gebruikersavatar
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Liposuctie flanken

Bericht door _sanne_ »

Hielke schreef: 02 jul 2022, 08:26 Volgens de VU kan het tot 5 jaar duren voordat je vet optimaal is herverdeeld. Wellicht dus nog even wachten voordat je jezelf een (naar verluidt) zeer pijnlijke operatie aan doet? (nog los van de kosten en gevaren van de operatie)
Voor zover ik altijd begrepen heb vervang je maar 10% van je vetcellen per jaar. HRT “herverdeelt” je vet niet, hormonen geven je lichaam signalen over waar vetcellen weg kunnen en waar ze aangemaakt moeten worden. T en E geven je lichaam een iets andere voorkeur, maar er zijn ook veel “gezamenlijke” gebieden. Dus iedere keer dat er ergens een vetcel opgeruimd wordt is er een kans dat dat er 1 is op een “E/T” plek en iedere keer dat er 1 aangemaakt wordt is er een kans dat dat er een is op een “T/E” plek, maar het kan ook een “gezamenlijke” plek zijn.

Na 5 jaar is ongeveer 50% van je vetcellen vervangen en, over het algemeen, is dat voldoende dat mensen de “juiste” vetverdeling zien, en niet die van je AGAB.

Je kan dit een klein beetje helpen met weight cycling (aankomen en afvallen afwisselen), omdat je lichaam de voorkeur heeft voor “makkelijke” plekken om vet op te slaan en die “toevallig” overeenkomen met de genderspecifieke plekken. Maar die 10% blijft staan.
AydenS schreef: 02 jul 2022, 16:50 Ik snap wat je zegt, maar elke dag in de spiegel teleurgesteld worden weegt ook zwaar. Mijn vetverdeling is al veranderd, ik denk ook niet dat de lovehandles weg zullen gaan door het gebruik van T. Dan is mij die operatie meer dan waard.
Ik snap je teleurstelling; die zie ik ook iedere dag. Tegelijk zie ik ook de (ontzettend langzame) veranderingen naar hoe het “wel hoort”. En die love handles? Nee, die verdwijnen vast niet met T want dat is nou net (deels) zo’n gezamenlijk plekje…
Gebruikersavatar
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: Liposuctie flanken

Bericht door AydenS »

Exact. Dank Sanne
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Liposuctie flanken

Bericht door Vethrvolnir »

Net bij Jeroen Stevens geweest. Velthuis kliniek Rotterdam. Hij heeft veel ervaring met transgender plastische chirurgie en lipofilling en liposuctie. Hij heeft ook met Noorman van der Dussen gewerkt vertelde hij. Heel aardige energieke man.

Hij hanteert een manier van liposuctie die ook bij relatief dunne mensen werkt. Hij wil de operatie doen bij mij. ik heb nochtans op de meeste plekken op de achterkant en zijkant van mijn been hooguit 1cm huidplooi behalve op twee plekken daar zit ongveer 2cm . Wat ze gaan doen : binnenkant achterkant bovenbeen en culotte ( zijkant bovenbeen )
Kan niet wachten! met verwijzing van genderteam zou het aftrekbaar zijn . dit is toch geen normale liposuctie dit heeft echt met genderdysforie te maken.

ik ben begonnen met hormonen in okt 2019 en ik weeg tussen de 49 en 50 kg en ben 154 cm lengte. voor context

oh ja kosten ongeveer 4500
:shock:
Gebruikersavatar
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: Liposuctie flanken

Bericht door AydenS »

Bedankt voor je info Veth! Fijn om te horen dat je er zo'n goed gevoel bij hebt
Gebruikersavatar
Kaevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:18
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Liposuctie flanken

Bericht door Kaevo »

Vethrvolnir schreef: 12 jul 2022, 13:37 Net bij Jeroen Stevens geweest. Velthuis kliniek Rotterdam. Hij heeft veel ervaring met transgender plastische chirurgie en lipofilling en liposuctie. Hij heeft ook met Noorman van der Dussen gewerkt vertelde hij. Heel aardige energieke man.

Hij hanteert een manier van liposuctie die ook bij relatief dunne mensen werkt. Hij wil de operatie doen bij mij. ik heb nochtans op de meeste plekken op de achterkant en zijkant van mijn been hooguit 1cm huidplooi behalve op twee plekken daar zit ongveer 2cm . Wat ze gaan doen : binnenkant achterkant bovenbeen en culotte ( zijkant bovenbeen )
Kan niet wachten! met verwijzing van genderteam zou het aftrekbaar zijn . dit is toch geen normale liposuctie dit heeft echt met genderdysforie te maken.

ik ben begonnen met hormonen in okt 2019 en ik weeg tussen de 49 en 50 kg en ben 154 cm lengte. voor context

oh ja kosten ongeveer 4500

Heeft de liposuctie inmiddels plaatsgevonden? Ik ben erg benieuwd naar je ervaring!
01-07-2021: Start Testo!
28-02-2022: Mastectomie bij Dr. Van Loenen
15-03-2023: Lichaamsmasculinisering (operatie benen/heupen/taille)