Ervaringen Radboud mastectomie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Di21
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2020, 14:37
Gender: Trans FtM

Ervaringen Radboud mastectomie

Bericht door Di21 »

Hallo allemaal,

Ik heb vrijdag te horen gekregen dat ik 8 juni geopereerd word!!! Natuurlijk ben ik super blij, maar nu zag ik dat ik geopereerd word door dr. T. de Jong. Op het internet kan ik eigenlijk niks vinden over hem. Dus ik vroeg mij af of een van jullie wat meer over hem weet/ervaringen heeft?

Mijn intake had ik met een andere chirurg waar ik veel vertrouwen in had... dus ergens toch een beetje bang nu...

Hoop dat iemand mij kan helpen!
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 476
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Ervaringen Radboud mastectomie

Bericht door Annabel »

Ten eerste gefeliciteerd met de datum! Dat is al snel, spannend!
Als ik de publicatielijst van Dr de Jong bekijk zie ik dat hij in ieder geval bij onderzoek betrokken was met 'free flap breast reconstruction', oftewel borst reconstructies waarbij je heel precies moet zijn.
Voor de rest, behalve z'n eigen pagina bij het Radboud kan ik ook weinig vinden.
Ik heb toevallig wel gesproken met iemand die vorige week is geopereerd in het Radboud en hij zei dat zijn arts al 50 keer een mastectomie had gedaan afgelopen jaar, maar ik dacht dat dat wel iemand anders was.
Maar je bent dus vast in goede handen!
Di21
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2020, 14:37
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Radboud mastectomie

Bericht door Di21 »

Dat is goed om te horen! Dankje voor je snelle reactie :) Geeft toch een beetje vertrouwen in het geheel.
Vandaag nog even het Radboud gebeld om verhaal te halen, ze hebben het verkeerd doorgegeven, ik word wel door de chirurg geopereerd waarmee ik de intake had. Ik vermoed dat dat dezelfde is als degene die jij had gesproken!
Blijft toch allemaal een beetje spannend.
Daniël
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mar 2022, 20:05
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Ervaringen Radboud mastectomie

Bericht door Daniël »

Hi! Ik had een vraag voor je, wanneer ben jij begonnen met het traject voor de mastectomie? Hoelang heeft het voor jou geduurd om ingepland te worden? Ik zit daar namelijk ook nu in, maar ik moet of in de komende 2 maanden een mastectomie krijgen, of ik kan hem pas in volgend jaar mei/juni krijgen en ik denk echt niet dat ik daar op kan wachten...
Di21
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2020, 14:37
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Radboud mastectomie

Bericht door Di21 »

Hoi! Ik had 9 februari de intake bij de plastisch chirurg. Dus nog 4 maanden op de wachtlijst gestaan. Ze plannen per week in, dus je hoort pas een week van te voren dat je geopereerd word. Heb je al wel een intake gehad?
Met het hele traject ben ik in december begonnen.
Lastig dat je anders pas volgend jaar kan! Het wachten gaat het sowieso waard zijn, zelfs als het niet komende twee maanden lukt.
Ik zou anders deze vraag even bij je psycholoog neer leggen, of bij de plastisch chirurg als je al intake gehad hebt. Misschien dat je op de reserve lijst kan voor als er iemand uit valt?
Hoop dat je hier wat aan gehad hebt :) Als je andere vragen hebt, over wat dan ook, hoor ik het!
Daniël
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mar 2022, 20:05
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Ervaringen Radboud mastectomie

Bericht door Daniël »

Ik heb nog geen intake gehad, heb het dinsdag voorgelegd bij mijn psycholoog en hij heeft voor maandag een gesprek ingepland voor extra informatie. Hij zegt ook dat hij het traject verder in gang gaat zetten zodat ik op gesprek kan komen bij de plastisch chirurg. Ik heb bij hem idd ook aangegeven dat het echt november moet of dan pas volgend jaar. Ik wacht maandag eerst maar af en hopelijk ben ik dan zsm aan de beurt. Bedankt voor je reactie!