Enige nieuwe informatie over de wetswijziging??
-
- Voornaamwoorden: Hen/hun
Enige nieuwe informatie over de wetswijziging??
Ik zou dat heel graag willen weten. Voornamelijk omdat ik geen €1200 wil betalen voor een x op mn geboorteakte 

In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
-
- Voornaamwoorden: Hen/hun
Re: Enige nieuwe informatie over de wetswijziging??
Je maakt een grapje toch? Ik heb serieus sinds week 16 verheugd op deze week
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
-
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Volgens mij gaat het helemaal niet door. De aanpassingen voor de X zijn teruggetrokken en er komt een heel nieuw voorstel. Lisa van Ginneken takes the lead.
Reden hiervoor was dat de X het proces voor M/V zou vertragen en dat daar wel alle lichten voor op groen staan.
Zag het van de week voorbijkomen op Twitter.
Reden hiervoor was dat de X het proces voor M/V zou vertragen en dat daar wel alle lichten voor op groen staan.
Zag het van de week voorbijkomen op Twitter.

-
Dat zal wel verklaren waarom bij de ingezonden stukken nog steeds het amendement van Lisa zichtbaar is, maar in de tijdlijn, zoals in de eerste link die ik gaf, deze verdwenen is, terwijl ik zeker weet dat het er eerst wel stond.
Begrijpelijk dat ze deze wet niet nog meer vertraging op willen laten lopen, maar dat zou serieus jammer zijn voor diegene die een X willen.
Hopelijk komt dat nieuwe voorstel dan spoedig!
Begrijpelijk dat ze deze wet niet nog meer vertraging op willen laten lopen, maar dat zou serieus jammer zijn voor diegene die een X willen.
Hopelijk komt dat nieuwe voorstel dan spoedig!
-
Je hebt gelijk, zag dit op haar LinkedIn (2 dagen geleden)
En hier het stuk van de Raad van StateJe genderidentiteit is van jou, en niet van een psycholoog of een rechter. Daarom had ik met een zogeheten amendement voorgesteld om in de nieuwe Transgenderwet ook te regelen dat je zonder rechter een X in je paspoort kunt krijgen, net als een V of M.
De Raad van State adviseert dit in een aparte wetswijziging te doen, om beter invulling te kunnen geven aan mogelijk effecten op andere wetten en de uitvoering. Dat ga ik doen. Ik trek mijn amendement in en maak ik er een aparte, eigen initiatiefwet van. Want als ik door zou willen gaan met mijn amendement zou dat de hele wet flink vertragen.
De nieuwe Transgenderwet (zonder X helaas) kan hierdoor sneller in werking treden en dat is goed nieuws. Want nu moet de psycholoog nog oordelen over de door jou gewenste letter in je paspoort. En dat is niet OK.