Behandeling bij GenderGP invloed op behandeling bij ziekenhuis?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Esra.
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2020, 17:22
Gender: Trans MtF

Behandeling bij GenderGP invloed op behandeling bij ziekenhuis?

Bericht door Esra. »

Hoi iedereen,

Ik ben vorig jaar door mijn huisarts doorverwezen naar het transgenderteam in het RadboudUMC (Nijmegen). Daar is de wachttijd erg lang (150 weken).

Ik wilde in de tussentijd niet stil zitten en heb wel al een paar dingen gedaan, maar ik ben nog niet begonnen aan hormonen (wat ik wel wil). Ik zag DIY HRT niet zo zitten, dus had me ongeveer in februari dit jaar aangemeld voor een traject bij GenderGP.

3 maanden later en een paar gesprekken later heb ik een recept voor hormonen, alleen mijn huisarts wil niet meewerken. Oke -> ik vind een huisarts die wel wil meewerken. Ze wees me er wel op dat ik voorzichtig moet zijn dat de behandeling bij GenderGP geen invloed gaat hebben op mijn behandeling in het RadboudUMC (GenderGP is ook alleen bedoeld voor tót dan).

Ik heb een week geleden een mail gestuurd naar het transgenderzorg team in Nijmegen met deze vraag maar geen antwoord..

Ik zie hier regelmatig dat mensen gebruik maken van GenderGP. Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Behandeling bij GenderGP invloed op behandeling bij ziekenhuis?

Bericht door EmilyFara »

Ik zal hieronder posten wat ik van Steunpunt Gendervragen van het AUMC heb gekregen met dezelfde vraag als jij stelde.
Beste Emily,