Nieuwe chat! Zie dit topic.

Van Loenen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
noahh
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 nov 2021, 14:00
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Van Loenen

Bericht door noahh »

Ik ben net gestart bij mijn traject bij psytrans, ben nog in de diagnostiek fase en ik vertelde mijn psycholoog dat ik in september mijn consult voor mijn mastectomie heb gepland maar zij viel mij toen in de rede en zei dat het gebruikelijk is dat je 6 maanden aan de testosteron moet zitten voordat je een mastectomie mag hebben. Is dit bij van Loenen ook zo, of alleen bij andere klinieken?

En als zij hier wel aan doet, welke klinieken doen dit niet?

Ik wil namelijk zo snel mogelijk starten met hormonen en mijn top surgery wilde ik ook dit jaar hebben, maar nu valt mijn plan wellicht in duigen....
1 maart: Aanmelding PsyTrans
19 mei: Intake PsyTrans
25 juli: Aanmelding / eerste consult GenderGP
13 september: Consult Dr. van Loenen
15 september: Start T via GenderGP
21 oktober: Second opinion
20 maart: Mastectomie van Loenen
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Van Loenen

Bericht door Hal »

Van Loenen vraagt dit volgens mij idd wel.

Is ook wel een reden voor, trouwens: testogebruik kan het volume van je borstweefsel doen afnemen. Soms krijg je daardoor operatief meer mogelijkheden en kun je dus evt, met een minder zichtbare operatie toe. Ook de toegenomen spieropbouw op testo kan het makkelijker maken voor de chirurg om te bepalen waar de incisie / tepelplaatsing het beste past (als je DI krijgt).
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 389
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Van Loenen

Bericht door Josh »

Ja 6 maanden is een harde eis bij van Loenen. Ze controleert ook dat je daadwerkelijk 6 maanden hormonen hebt gehad. Zo niet, dan wordt de operatie gewoon geannuleerd als je probeert met bijv. na 4 maanden het al te doen.

Sowieso als je nu nog in de diagnostiek fase zit, dan zal je naar schatting ergens in november/december bij een endocrinoloog terecht komen. De afspraak voor de 2nd opinion met psychiater heeft bij mij 10 weken geduurd, daarna moet de psychiater nog een verwijsbrief opstellen wat ook nog eens 2-3 weken kan duren. Daarna pas kan PsyTrans je doorverwijzen naar een endocrinoloog, welk zoals ik gehoord heb, op zijn vroegst pas na 8 weken een afspraak kan inplannen (Maasstad Rotterdam in ieder geval). En dan moet je daar nog de bloedtesten e.d. afwachten voordat je kunt starten.

Dit is hoe het nu bij mij is gegaan, uiteraard kan het in jouw situatie anders zijn.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Van Loenen

Bericht door San(ne) »

Als je al van plan bent met t te beginnen is die eis er ja.
Wanneer je nog niet weet of je ooit aan de t wil, of dat sowieso niet wilt kun je uiteraard wel zonder die 6 maanden-eis terecht.
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Van Loenen

Bericht door Verkaasd »

San(ne) schreef: 03 jul 2022, 10:06 Als je al van plan bent met t te beginnen is die eis er ja.
Wanneer je nog niet weet of je ooit aan de t wil, of dat sowieso niet wilt kun je uiteraard wel zonder die 6 maanden-eis terecht.
Weet je misschien iemand bij wie die 6 maanden eis er niet is? Ik ga oprecht iedere keer over mn nek door mn bovenlijf. Dan moet ik niet nog bedenken dat ik borsthaar groei EN nog ook eens extra begin te zweten. Ik heb het gevoel dat ik dan gewoon ga braken als een hamster die zichzelf om het leven brengt. En mn tanden heb ik liever intact
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Gebruikersavatar
noahh
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 nov 2021, 14:00
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Van Loenen

Bericht door noahh »

Josh schreef: 02 jul 2022, 20:15 Ja 6 maanden is een harde eis bij van Loenen. Ze controleert ook dat je daadwerkelijk 6 maanden hormonen hebt gehad. Zo niet, dan wordt de operatie gewoon geannuleerd als je probeert met bijv. na 4 maanden het al te doen.

Sowieso als je nu nog in de diagnostiek fase zit, dan zal je naar schatting ergens in november/december bij een endocrinoloog terecht komen. De afspraak voor de 2nd opinion met psychiater heeft bij mij 10 weken geduurd, daarna moet de psychiater nog een verwijsbrief opstellen wat ook nog eens 2-3 weken kan duren. Daarna pas kan PsyTrans je doorverwijzen naar een endocrinoloog, welk zoals ik gehoord heb, op zijn vroegst pas na 8 weken een afspraak kan inplannen (Maasstad Rotterdam in ieder geval). En dan moet je daar nog de bloedtesten e.d. afwachten voordat je kunt starten.

Dit is hoe het nu bij mij is gegaan, uiteraard kan het in jouw situatie anders zijn.
Ik ben zelf van plan om naar zaandam te gaan sinds dat voor mij het dichts bij is en die hebben een korte wachtlijst gelukkig, dus dat scheelt wel een beetje. Ik ga zelf van ongeveer september-oktober-november uit.
1 maart: Aanmelding PsyTrans
19 mei: Intake PsyTrans
25 juli: Aanmelding / eerste consult GenderGP
13 september: Consult Dr. van Loenen
15 september: Start T via GenderGP
21 oktober: Second opinion
20 maart: Mastectomie van Loenen
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Van Loenen

Bericht door San(ne) »

Verkaasd schreef: 03 jul 2022, 20:52
San(ne) schreef: 03 jul 2022, 10:06 Als je al van plan bent met t te beginnen is die eis er ja.
Wanneer je nog niet weet of je ooit aan de t wil, of dat sowieso niet wilt kun je uiteraard wel zonder die 6 maanden-eis terecht.
Weet je misschien iemand bij wie die 6 maanden eis er niet is? Ik ga oprecht iedere keer over mn nek door mn bovenlijf. Dan moet ik niet nog bedenken dat ik borsthaar groei EN nog ook eens extra begin te zweten. Ik heb het gevoel dat ik dan gewoon ga braken als een hamster die zichzelf om het leven brengt. En mn tanden heb ik liever intact
Nee, ik weet alelen dat de eis er bij Van Loenen wel is. Nu lijkt het dat zij sowieso wat conservatiever handelt, blijkend uit het feit dat je ook voor de ingreep korstondig moet stoppen met testosteron.
Bij Gender Clinic (Bosch & Duin) is dat laatste niet het geval, dus misschien zijn ze ook vrijer in de 6 maandeneis vanaf begin HRT. Bovendien hebben zij een hele korte wachttijd. Je kunt ze prima vragen of zij een minimale periode vanaf start HRT hanteren: https://genderclinic.nl/chirurgie/contact/
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Van Loenen

Bericht door eew »

De 6 maanden eis is er vanuit het protecol dat iedereen hanteert. Van Loenen is hier niet om persoonlijke redenen conservatief in, en er is geen enkele reden om aan te nemen dat Gender Clinic hier losser mee om gaat.

Ik zie het verband tussen deze 6 maanden en stoppen met testo ook niet eigenlijk.


lucas2019
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2021, 10:26
Gender: Man

Re: Van Loenen

Bericht door lucas2019 »

Ik heb dit jaar de mastectomie bij van Loenen gehad. Ik zit nog niet aan de hormonen, dus heb niet met de zes maanden eis te maken gehad (wacht nu op de intake bij de endocrinoloog bij maasstad ziekenhuis). De enige harde eis die er was, was de verwijzing vanuit de psychotherapeut. Ik zou toch voor de zekerheid even contact op nemen met mc Bloemendaal om te zien of de operatie kan plaatsvinden voordat je start met de hormonen. Dan weet je het zeker in ieder geval.
Daniël
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mar 2022, 20:05
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Van Loenen

Bericht door Daniël »

Ik heb gemerkt dat ze bij het Radboud iets minder streng zijn met de handhaving van die 6 maanden. Ze hebben het liefst natuurlijk dat je al wel een paar maanden aan testosteron zit, maar bij mij zeggen ze dat het niet veel uitmaakt of ik dan pas 4 of 5 maanden aan de testosteron zit.