Nieuwe chat! Zie dit topic.

Top surgery, waar geen 6 maanden?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
noahh
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 nov 2021, 14:00
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Top surgery, waar geen 6 maanden?

Bericht door noahh »

Ik was van plan om mijn mastectomie bij van Loenen te doen, maar ik kom er net achter dat ik bij haar 6 maanden moet wachten na de start aan de testosteron, wat ik sowieso wil. Weet iemand welke klinieken niet die regel hebben en je de operatie kan doen zonder te hoeven wachten ook al weet je zeker dat je T wilt starten? Ik denk namelijk niet dat ik zo lang kan wachten aangezien ik heel veel dysforie heb op het moment.
1 maart: Aanmelding PsyTrans
19 mei: Intake PsyTrans
25 juli: Aanmelding / eerste consult GenderGP
13 september: Consult Dr. van Loenen
15 september: Start T via GenderGP
21 oktober: Second opinion
20 maart: Mastectomie van Loenen
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Top surgery, waar geen 6 maanden?

Bericht door Fran »

Dat van die dysforie begrijp ik natuurlijk wel, maar via Psytrans heb je al de snelste weg gevonden die je in Nederland bewandelen kunt wat dat betreft (hoe slecht ik dat ook vind, maar dat is een ander verhaal).
En dan moet het nóg sneller? En met risico op complicaties op de lange termijn, omdat de testosteron ook nog lichamelijke veranderingen met zich meebrengt...?
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Daniël
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mar 2022, 20:05
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Top surgery, waar geen 6 maanden?

Bericht door Daniël »

Ik denk eerlijk dat het niet veel sneller kan. Tussen de tijd dat er een consult ingepland moet worden, de andere mensen die voor jou nog geopereerd moeten worden en ingepland worden is 6 maanden al wel snel. Mijn traject tot mastectomie is ook gestart, maar voor een intake moet ik al 8 weken wachten en dan ben ik in december aan de beurt omdat er nog veel mensen voor mij zitten dus ik denk persoonlijk niet dat het veel sneller kan. Ik kan het mis hebben natuurlijk.
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Top surgery, waar geen 6 maanden?

Bericht door San(ne) »

Daniël schreef: 06 jul 2022, 12:09 Ik denk eerlijk dat het niet veel sneller kan. Tussen de tijd dat er een consult ingepland moet worden, de andere mensen die voor jou nog geopereerd moeten worden en ingepland worden is 6 maanden al wel snel. Mijn traject tot mastectomie is ook gestart, maar voor een intake moet ik al 8 weken wachten en dan ben ik in december aan de beurt omdat er nog veel mensen voor mij zitten dus ik denk persoonlijk niet dat het veel sneller kan. Ik kan het mis hebben natuurlijk.
Ligt er aan waar je geopereerd wordt. Er zijn verschillende klinieken waar er eerder weken dan maanden overheen gaan.
Van Loenen duurt wel sowieso ongeveer een half jaar nu vanaf aanmelding tot aan de operatie.
Daniël
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mar 2022, 20:05
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Top surgery, waar geen 6 maanden?

Bericht door Daniël »

San(ne) schreef: 06 jul 2022, 13:26
Daniël schreef: 06 jul 2022, 12:09 Ik denk eerlijk dat het niet veel sneller kan. Tussen de tijd dat er een consult ingepland moet worden, de andere mensen die voor jou nog geopereerd moeten worden en ingepland worden is 6 maanden al wel snel. Mijn traject tot mastectomie is ook gestart, maar voor een intake moet ik al 8 weken wachten en dan ben ik in december aan de beurt omdat er nog veel mensen voor mij zitten dus ik denk persoonlijk niet dat het veel sneller kan. Ik kan het mis hebben natuurlijk.
Ligt er aan waar je geopereerd wordt. Er zijn verschillende klinieken waar er eerder weken dan maanden overheen gaan.
Van Loenen duurt wel sowieso ongeveer een half jaar nu vanaf aanmelding tot aan de operatie.
Ja, ik word zelf echt binnen het radboud geopereerd (Als zij goede resultaten hebben), dus daarom duurt het bij mij sowieso al wel langer
greatdove7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 apr 2022, 15:03
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Top surgery, waar geen 6 maanden?

Bericht door greatdove7 »

Neem contact op met de Gender Clinic in Bosch en Duin!!! Ik zou eerst ook naar Van Loenen gaan maar ik was bij de Gender Clinic veel sneller aan de beurt! Ik geef geen garantie dat het bij jou ook zo loopt, maar als je al een verwijzing voor een mastectomie hebt en je stuurt die naar de Gender Clinic op, zou je binnen 6-7 weken geopereerd kunnen worden (was hoe het bij mij ging tenminste).
november 2019: aanmelding genderteam
september 2021: intake genderteam
november 2021: afronding diagnostische fase, begin hormoonbehandeling
juli 2022: mastectomie operatie
voor de toekomst: hysterectomie en dan bottom surgery?
Gebruikersavatar
noahh
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 nov 2021, 14:00
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Top surgery, waar geen 6 maanden?

Bericht door noahh »

Ligt er aan waar je geopereerd wordt. Er zijn verschillende klinieken waar er eerder weken dan maanden overheen gaan.
Van Loenen duurt wel sowieso ongeveer een half jaar nu vanaf aanmelding tot aan de operatie.
Ja, ik wilde dus weten welke klinieken sneller zijn dan van Loenen.
1 maart: Aanmelding PsyTrans
19 mei: Intake PsyTrans
25 juli: Aanmelding / eerste consult GenderGP
13 september: Consult Dr. van Loenen
15 september: Start T via GenderGP
21 oktober: Second opinion
20 maart: Mastectomie van Loenen
Gebruikersavatar
noahh
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 nov 2021, 14:00
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Top surgery, waar geen 6 maanden?

Bericht door noahh »

Fran schreef: 05 jul 2022, 19:32 Dat van die dysforie begrijp ik natuurlijk wel, maar via Psytrans heb je al de snelste weg gevonden die je in Nederland bewandelen kunt wat dat betreft (hoe slecht ik dat ook vind, maar dat is een ander verhaal).
En dan moet het nóg sneller? En met risico op complicaties op de lange termijn, omdat de testosteron ook nog lichamelijke veranderingen met zich meebrengt...?
Wat voor complicaties bedoel je precies? Ik weet wel een aantal dingen zoals dat de littekens kunnen uitrekken of dat de plaatsing niet helemaal goed zit, maar dat maakt mij persoonlijk niet zoveel uit.
1 maart: Aanmelding PsyTrans
19 mei: Intake PsyTrans
25 juli: Aanmelding / eerste consult GenderGP
13 september: Consult Dr. van Loenen
15 september: Start T via GenderGP
21 oktober: Second opinion
20 maart: Mastectomie van Loenen