bah

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Fay

bah

Bericht door Fay »

Wat kan een mens zich eenzaam voelen ondanks een grote vriendenclub

De eenzaamheid zit hem nog steeds in een gevoel van erbuiten staan , men leeft het leven en gaat door en ik, ik wil helemaal niet meedoen als so called man, dan maar nie, ik vertik het steeds die confrontatie aan te gaan in contact met anderen,dwz, andere mensen , vrouwen, ontmoeten en daar stikjalours van worden, mannen ontmoeten en daar totaal niks mee kunnen

ok, het weer zal meespelen, big mineurday

bah, *schenkt troost-portje in*

Joyy
Laatst gewijzigd door Fay op 22 dec 2012, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: bah

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het was een sombere dag, daar zal het wel aan gelegen hebben ;-)

Liep vandaag ook met buikpijn van frustratie door de supermarkt om kerstinkopen te doen
Irene
Fay

Bericht door Fay »

Zijn van die dagen, valt nie altijd mee , zit ook een beetje in wachtstand momenteel, genoeg aan de hand in mijn leven net als bij elke genderdysfoor, maar toch, wachten op het recept, de hormonen, dat het kan beginnen, al is dat niet helemaal waar,het is al begonnen, in transitie zit je vanaf het moment dat je het naar buitenwereld opengooit, maar toch....al het andere lijkt zinloos

Joyy
Paul

Bericht door Paul »

Ja ik herken dat wel, heb lieve mensen om me heen, maar van binnen zo eenzaam dat je niet weet waar je er mee heen moet.
Weten jouw vrienden van je gevoel, of heb je ze dat nog niet verteld?
Fay

Bericht door Fay »

Hoi Paul, ja ze weten het, en fijne mensen, maar erg veel interesse is er niet,men kan het ook nie inleven

Ik ben uiterlijk niet erg veranderd , het is voor hen allemaal ook nog niet zo zichtbaar, en voor vrouwen vooral leuk, samen shoppen, meedenken over kleding, make up en dat soort zaken, mannen onverschillig, we accepteren het dat je zo bent, ik ben ook meteen niet zo interessant meer, want ben geen van hen meer

Enfin,en bij jou?

Joyy
Aris

Bericht door Aris »

heel herkenbaarn heb heel veel "vrienden "maar toch, lijk overal buiten te staan ...niet echt leuk zo
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
mick1984

Bericht door mick1984 »

ik herken dat ook.. het is soms rot.. ik zit ook in wachtstand en ben wachten zat.. en ben ook af en toe eenzaam.. gelukkig heb ik mensen om me heen die het proberen te begrijpen.. en me begeliding blijft komen
Paul

Bericht door Paul »

Hey Joyy,

gelukkig heb ik dat met mijn vrienden niet echt zo, ze accepteren me gelukkig zoals ik ben, en ook al zou ik volledig getransformeerd zijn, dan wordt ik geen ander persoon. Ja uiterlijk, en innerlijk wordt ik zelfverzekerder, maar ik zal niet zo veel veranderen en dat ik waarschijnlijk ook wat hen aanspreekt in mij.
Ik bedoel, in mijn gedragingen met ik niet mannelijk en niet vrouwelijk.

Maar om nog even op jouw situatie in te gaan; rot om te horen dat het je vrienden niet zo interesseert.Ik kan me voorstellen dat je af en toe behoefte hebt aan een luisterend oor, en een dosis begrip. Meer heeft een mens zoms niet nodig. En voor jou is het een dagelijkse issue, voor hen is het iets wat ze wel kunnen begrijpen, maar niet 100%. (Ik bedoel bijvoorbeeld: iemand die net een kind heeft gekregen kan zeggen dat het pijn heeft gedaan, en iedereen daar om heen kan zich dat voorstellen, maar als iemand zelf nooit een kind heeft gebaard, kun je niet weten wat voor soort pijn het is wat diegene bedoelt. Is het scherpe pijn, heftige pijn, zeurderige pijn etc, etc.)
Daarom is het juist goed om rond te kijken of er nieuwe mensen in je leven kunnen komen, waar je dit gevoel mee kunt delen. Wellicht gaat dat je enorm helpen, maar jammer blijft het om je oude vrienden dan zo 'laks' te zien reageren.
Heel veel sterkte daarmee!!
Fay

Bericht door Fay »

Bedankt Paul

Ik realiseer me dat ik best gezegend ben met de vrienden die ik heb, het kan nog veel erger, afwijzing ed, het gezelschap is een heel gemixed gezelschap die voor elkaar klaar staat,hand eigen boezem, moet je dat wel aan willen geven aan je vriendenclub, doe ik niet of nauwelijks, heb het altijd zelf uitgezocht ,doe ik nog steeds

Leerpunt, zolang je je omgeving niets laat zien, kan men daar ook niet op reageren, ik denk dat de wil er wel degelijk ruimte en begrip voor mij is, maar ik ben degene die dat moet aangeven

Behoefte aan contact met andere genderdysforen, ja, dus die deur ga ik eens langzaamaan openzetten, in real life

Joyy
Paul

Bericht door Paul »

Way to go Joyy! Lijkt me een goede ontwikkeling.

En mocht je het met je 'oude vrienden' willen bespreken, dat is het wel iets dat je dan bij hen zou moeten aangeven. Je merkt dan vanzelf of er mensen zijn die interesse tonen om te weten waar jij momenteel door heen gaat, wat je voelt, en of ze er op een of andere manier voor je kunnen zijn. Ik denk dat ze het een beetje aan jou overlaten of je er over wil praten. Dat heb ik op zich met mijn vrienden ook hoor (M/V)

Als ik er zelf niet over begin, is er ook geen vraag naar, tenzij ik iets specifieks heb gedaan zoals gesprek bij Vu of Transvisie.

Overigens, je mag me altijd een pb sturen hoor, no problem.