Mijn SRS is achter de rug

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Yasmeen91
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 apr 2022, 11:26
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Mijn SRS is achter de rug

Bericht door Yasmeen91 »

Hi ladies,

Graag wil ik mijn verhaal delen over de SRS die ik op 4 juli ben ondergaan bij dr. Kanhai. Ook hoop ik dat er mensen zijn die ook bij Kanhai zijn geholpen en eventueel een deel van hun ervaring willen delen. Ik ben namelijk best benieuwd hoe de komende maanden voor mij zullen verlopen en wellicht kunnen de ervaringen van anderen mij daar enigszins een beeld van geven.

Allereerst wil ik beginnen met mijn blijdschap te delen. De operatie is heel goed verlopen. Op 4 juli werd ik vriendelijk ontvangen en werd ik eigenlijk binnen 20 minuten al gereed gemaakt voor de operatie. De communicatie verliep soepel en alle medewerkers waren enorm betrokken. De operatie zelf heeft ongeveer 4 uur geduurd. Ik heb een neovagina met diepte gekregen (14cm), inclusief een inwendige g-spot en de mogelijkheid om nat te worden.

Na de operatie heb ik 2 dagen in de kliniek moeten blijven, voordat ik naar huis mocht. Aanvankelijk dacht ik dat 2 dagen een nogal kort verblijf was na zo een intense operatie, maar achteraf had ik er niet langer willen blijven liggen. Ik was echt klaar om naar huis te gaan en in mijn eigen bed te herstellen. Desondanks was de zorg er erg fijn en heb ik (op een beetje misselijkheid van de narcose na) weinig last van iets gehad die 2 dagen. Ik sliep en at goed.

Eenmaal thuis heb ik nog een aantal dagen met katheter moeten herstellen. Ik heb van die week niet veel meegekregen. Ik sliep dag en nacht. De katheter was wel een beetje irritant en ik was blij dat deze de maandag daaropvolgend er uitgehaald mocht worden. Ook de tampon die inwendig de boel open hield werd die dag verwijderd. Dat was een enorme opluchting. Plassen en dilateren ging eigenlijk direct goed toen ik in de kliniek was en dus mocht ik 2 uur later alweer terug naar huis.

De dag dat ik vrij was van katheter en tampon voelt voor mij als de dag dat mijn herstel pas echt kon beginnen. De week daaraan voorafgaand was een week waarin ik vooral sliep en niet zoveel hoefde te doen. Nu moest ik ineens beginnen met onderhoud; dilateren, schoonmaken, masseren etc. Dit gaat gelukkig erg goed. Ik ben inmiddels 2 weken bezig en het dilateren gaat vrij soepel en zonder al teveel pijn. Sommige plekjes zijn wat gevoelig, maar met voorzichtige bewegingen kun je echte pijn wel voorkomen. Van de pelvica dilatatieset gaan nummer 2 en 3 er al helemaal in. Dit gaat ook vrij soepel. Kanhai zei dat ik beter nog 2 weken kon wachten om al een maat groter te gaan. Hij was al erg tevreden dat maat 3 er nu al zo soepel in gaat.

Al met al eigenlijk een soepel herstel. Ik had het allemaal veel erger verwacht. 1 klein tegenvallertje is dat de linkerbovenkant van de clitorishoed door een wondje los is gekomen van de huid. Hierdoor is een klein randje zichtbaar tussen de huid en de clitorishoed. Kanhai vond dit jammer zei hij, en hij zei dat we moeten afwachten hoe het eruit komt te zien na het volledige herstel. Het heeft in ieder geval geen functionele complicatie tot gevolg, hooguit dat het esthetisch tot iets meer asymmetrie zou kunnen leiden. Hij kon er nu nog niet zoveel over zeggen, ook niet of het later nog te corrigeren valt, dus dat is echt afwachten voor nu.

Onder aan de streep ben ik echter al erg tevreden. De clitoris en de inwendige g-spot zijn heel gevoelig en dat is een goed teken volgens Kanhai. Ook gaat het dilateren en schoonmaken zonder problemen. Ik kan nu 3 weken later de meeste dingen alweer zelf. Ik ben benieuwd hoe anderen het herstel van een SRS bij Kanhai hebben ervaren. Ik heb wel een ander topic gelezen op dit forum die daar over gaat, maar toch zijn daar wat vragen, die ik heb, nog onbeantwoord gebleven.

Ik ben vooral benieuwd naar de volgende dingen:
- hoe lang het duurde voordat je echt genot begon te ervaren na de operatie;
- hoe lang het duurde voordat je daadwerkelijk penetratie kon ontvangen;
- moet een man altijd voorzichtig zijn wanneer hij penetreert of komt er ook een punt waarop hij hardhandiger kan zijn in de seks;
- wanneer kon je weer beginnen met intensief sporten in de gym bijvoorbeeld;
- werkt het ‘natter kunnen worden’ goed en wanneer kwam je daarachter?
- tenslotte, zijn er andere meiden die een soortgelijk iets hebben meegemaakt als een stukje vd clitorishoed die los kwam te zitten? Ik heb geen idee of dit vaker voorkomt of dat ik gewoon pech heb gehad daarmee.

Sommige vragen zijn wellicht niet voor iedereen te beantwoorden. Ik ben een vrouw die seks heeft met mannen dus daar zijn sommige vragen op gericht. Ook zal niet iedereen de optie hebben gekregen om nat te kunnen worden als de operatie langer geleden heeft plaats gevonden.

Toch ben ik erg benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Groetjes!
Yasmin
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Mijn SRS is achter de rug

Bericht door Marije »

Hoi Yasmin, bedankt voor het delen van je verhaal. Ik ben over 9 maanden ongeveer aan de beurt en jouw ervaring stelt mij enorm gerust. Ik weet dat Kanhai 100 operaties per jaar doet en de positieve verhalen hoor je hier weinig.

Ik volg voor de antwoorden op je vragen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2955
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Mijn SRS is achter de rug

Bericht door Marica »

Hoi @Yasmeen91
Ik was je kamergenote daar, en de zorg die ik ervaarde was meer dan prima. Jij was ook een prettige gesprekpartner voor mij. Toen jij woensdag naar huis mocht werd het erg stil op kamer 1.
Mijn SRS operatie op 5 juli duurde bijna 6 uur ivm de borstvergroting. Van die BVG heb ik helemaal geen last meer, en ik doe alles gewoon weer zoals ik gewend ben. Helaas is mijn vaginaplastiek niet zo diep(10cm) , maar dieper was echt onmogelijk volgens Kanhai. Ach, ik val toch op vrouwen, het is daarom niet zo erg. Het dilateren is wat moeilijk, maar volgens Kanhai komt dat echt goed als alle zwellingen weg zijn. Bij mij was alles erg krap zei hij. Eerst de diepte op peil houden, de diameter komt later, en maatje 3 is dan ook gewoon mogelijk. Tot die tijd, de vagina masseren tot je een ons weegt om die zwellingen weg te krijgen was de opdracht.
Mijn clitoris ziet er netjes uit en is zeer gevoelig, maar van die tweede G spot merk ik niets bij het dilateren. een orgasme krijgen is mij nog niet gelukt. Maar dat komt vanzelf goed is de ervaring volgens Kankai.

Naar huis gestuurd worden was heel fijn na twee dagen, maar dat gekloot met die katheterzak is niet fijn. Ik was dus blij dat die weg ging na een week.
Thuis heb ik ook veel geslapen, en was erg moe, maar ja, ik was tenminste thuis

Mijn ervaring met MKV kan ik als meer dan prima omschrijven. De medische staf is heel aardig en behulpzaam.

Nu, drie weken later gaat het zitten eigenlijk best goed. Ik rij weer auto en doe de boodschappen. Maar daarna moet ik even liggen, dat is gewoon nog steeds erg fijn. Werken zit er voorlopig nog niet in, daarvoor moet ik pijnvrij zijn bij het zitten zonder pijnstilling
Ik heb vrijdag aan Kanhai gevraagd waarom de mogelijkheden van een zelfbevochtende vaginaplastiek niet van te voren besproken kon worden. Hij zei dat die techniek nog niet helemaal geperfectioneerd was. Ik zei dat jij het wel gekregen had op eigen aangeven, en dat vind ik dus raar. Hij gebruikt die techniek dus wel.

Informeer je goed als je binnenkort de SRS laat doen bij MKV. Uit zichzelf komt Kanhai er niet mee.

Na 6 weken mag je weer seks hebben, dat staat trouwens gewoon in die folder/brief die je meekreeg. Weer op een fiets stappen, daar mag ik zelf achter komen wanneer dat weer gaat, want dat is wat ik graag doe.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
Gebruikersavatar
Yasmeen91
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 apr 2022, 11:26
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Mijn SRS is achter de rug

Bericht door Yasmeen91 »

Hi Marica,

Fijn om te horen dat jouw herstel ook goed verloopt. Zo mobiel als jij al bent, ben ik zelf nog niet. Ik doe alles binnenshuis wel weer zelf, maar plat zitten, autorijden en boodschappen doen lukt mij nu nog niet.

Vervelend dat het dilateren nog niet zo soepel gaat, maar Kanhai is geen man die dingen mooier laat lijken dan het is, dus als hij zegt dat het goed komt dan zou ik daar gewoon vertrouwen inhebben. Vreemd overigens dat je die g-spot niet voelt! Ik heb er net zoveel gevoel in als in de clitoris zelf eigenlijk, wat op dit moment eigenlijk nog een beetje te gevoelig is voor het mooie. Ook daarvan zegt Kanhai dat dit vanzelf fijner wordt naarmate je er meer aan went. Overigens een orgasme daar ben ik nog niet eens bij in de buurt gekomen ook, want het dilateren nu voelt eerder als een opdracht om de vagina soepel te houden. Ik haal er nog geen seksueel genot uit en ik ben ook nog niet opgewonden geraakt tijdens het dilateren. Ik merk wel dat ik op bepaalde momenten alweer opgewonden kan raken als ik iets zie of ergens aan denk, dus ik verwacht dat dit op een bepaald moment wel goed zal komen.

Wat die zelfbevochtiging betreft. Kanhai heeft mij daar ook niet echt op gewezen. Ik kan mij herinneren dat hij het wel tussen neus en lippen door heeft laten vallen tijdens mijn intake, maar dat was anderhalf jaar geleden. Hij zei ook dat het nog in de kinderschoenen stond en het daarom geen garantie tot succes heeft. Ik was wel in de veronderstelling dat dit standaard zou worden gedaan, maar dat is dus niet zo. Ik heb namelijk twee maanden voor mijn operatiedatum nog een telefonisch consult met hem gehad waarin ik volledigheidshalve vroeg of die zelfbevochtiging bij mij ook zou plaatsvinden. Daarop antwoordde hij in eerste instantie met nee, omdat ik dit niet zou hebben verzocht. Wel gaf hij in dit gesprek aan dat als ik dit wel zou willen dat hij er rekening mee kon houden en dat toch nog mee kon nemen in de operatie. Ik heb daarom alsnog aan hem verzocht dit wel te doen en zodoende is het op de valreep nog in mijn plan meegenomen.

Je moet dus blijkbaar heel expliciet aangeven dat je die zelfbevochtiging wenst, want in de standaard situatie wordt het niet gedaan.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2955
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Mijn SRS is achter de rug

Bericht door Marica »

Tegen mij zei hij nog dat de techniek erg nieuw is, en dat het resultaat niet altijd goed was. Daarom biedt hij het nog niet standaard aan.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)