Mijn SRS en BVG bij Dr Kanhai

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2951
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Mijn SRS en BVG bij Dr Kanhai

Bericht door Marica »

Ik gooi ook mijn ervaringen even hier neer.

5 juli was de grote dag dat na 49 jaar mijn lijf eindelijk zou kloppen met mijn bovenkamertje.
Ik moest mij om 08.30 uur melden bij het MKV op de derde verdieping waar de opname is gevestigd. 10 minuten later lag ik op bed naast Yasmeen91 die mij wel herkende, maar niet precies wist wie ik was. Dat was snel verholpen.

Sneller dan snel kwamen ze mij al halen voor de OK en werd ik klaargemaakt voor de operatie. infuus erin, tanden eruit en ik klom op de operatie tafel.
:obscene-drinkingfaded:
Op de verkoeverkamer kreeg ik snel een ijsje om die plastic beademingspijpsmaak weg te werken. terug op de kamer om 17.15 uur, kreeg ik twee crackers met kaas, en een half uur later een bord bami met kipsate. Dat ging er best in.

Daarna had ik last van een after diner dip, en de narcose rest deden de rest. Mijn vrouw had zo niet veel aan me, en ik zei ga maar naar je hotel toe, ik ga pitten, ik zie je morgen.

Midden in de nacht werd ik wakker van Tineke de nachtzuster, die mijn plaszak kwam legen. Eindelijk was het ochtend, want door al die slangetjes en wondvochtbuisjes lig je toch niet lekker ontspannen in je bed. Maar de redding kwam snel want de zusters kwamen vroeg in de ochtend de buisjes uit mijn borsten en vagina verwijderen. Zo bleef alleen die urine katheter over. Dat was al een hele verbetering, en daarna moest ik uit bed en lopen. Dat ging op zich best goed en ik heb zelfs de trap beklommen wat op zich geen probleem voor mij was. Alleen was ik snel moe en kroop ik weer op bed. Ze kwamen mij ook uitleggen hoe ik die plaszak zelf kon legen ( kraantje verschuiven, leeg laten lopen, schuifje weer dicht) Ook werd uitgelegd dat ik mijn blaas moest trainen. Dwz, je aandrang opbouwen met de katheter dicht, en als je moest plassen, dan zet je die katheter weer open. Dat ging een paar keer heel goed en ik heb die katheter lekker open laten staan.
Op een geven moment kwamen ze ook het corset om mijn borsten weg halen. En daar waren ze, mijn cup 90D :hbeat:
prachtig zijn ze, de tepels goed de groote goed, ik ben megablij. :dance:


Ik heb overdag veel Netflix gekeken op mijn telefoon, want TV of radio is daar niet.
Yasmeen91 mocht naar huis, en daar lag ik dan, alleen op kamer 1, stil hoor, zo in eentje.

Donderdag ochtend moesten ze de rest van de urine die overbleef in de blaas na het plassen opmeten en dat was allemaal prima bij de twee meetmomenten, en ik mocht ook naar huis. Ik heb mijn vrouw gebeld en binnen een half uur was ze bij het MKV en kon ik mee naar huis nadat ik een afspraak had gemaakt voor de maandag om die katheter en vagina tampon te laten verwijderen.

Eenmaal thuis mijzelf op de bank geinstalleerd, met die plaszak uit het zicht van eventueel bezoek. Ik heb die week erg veel geslapen. Mijn ontlasting liep gewoon door alsof er niets gebeurd was, dus die zakjes liggen nog steeds in de kast. Ik had al een donutkussen gekocht en dat is echt een aanrader als je aan tafel wilt zitten bij het eten. Zonder houd je het nog twee tellen uit, met donutkussen kan je tenminstte je bord leeg eten.

Plaszak legen, het blijft een dingetje hoe je het ook bekijkt.

En dan is het maandag, en lig je met je benen wijd op bed en halen ze die katheter en tampon eruit. Gelijk krijg je de dilatorset uitgereikt en uitleg over het dilateren incl folder met de uitleg over wanneer en in welke frequentie. Dr Kanhai kwam ook nog even langs en alles was erg netjes geworden.

Nog even anderhalve liter water opdrinken, en na elke plas meten hoeveel er in de blaas overblijft. Bij mij was dat 4cc en 77cc. Die laatste meting kwam doordat ik een half uur moest wachten omdat de zuster weg werd geroepen. Maar ze geloofde het wel en ik kon naar huis. Nog even plassen, en weg.

Nu drie weken later gaat alles best OK, alleen had ik wat zorgen over het dilateren. Ik heb dat besproken met Dr Kanhai en die nam mijn zorgen weg door te zeggen dat de diepte nu belangrijker is dan de diameter. Door de zwellingen kan de de vagina erg krap zijn. Bij mij was het erg krap zodat alleen maatje 1 van de dilatorset paste, maar hij verzekerde mij dat maatje 3 ook mogelijk gaat zijn. Heb geduld zei hij, dat neem ik dan maar aan. En ik moest mijn vagina inwendig gaan masseren. Gewoon met je vingers zei hij. Inmiddels gaat maatje 1 makkelijk, maar maatje twee maar 5cm diep. Eigenlijk is maatje twee te dik, en zou een tussenmaat welkom zijn. Die stap tussen 1 en 2 is voor mij te groot. Ik ga wel opzoek naar een ander dilatorsetje, want deze is erg goedkoop.

Verder gaat alles goed en ziet mijn vagina er bijna normaal uit, ik zie geen rare verkleuringen, maar ik voel toch nog harde stukjes hier en daar. wat dat nu is, ik weet ik niet, het zal wel goed zijn. Eerst moeten alle zwellingen weg zijn, dan kan je pas wat zeggen, ook over het plassen en het richten van die straal.

Op vrijdag 2 september zit ik weer bij Dr Kanhai en hoop dat alle zwellingen weg zijn, en het dilateren wat makkelijker is geworden.

En zo zit ik zonder donutkussen lekker aan tafel dit te typen en heb vanochtend al de boodschappen gedaan.

Tot zover :)
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)