Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat ben ik (en wat ga ik worden?!)

Pas ik nou in een hokje of niet?
Charlotte 1973
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 dec 2012, 18:50
Gender: Onzeker

Wat ben ik (en wat ga ik worden?!)

Bericht door Charlotte 1973 »

Ik heb mezelf tot een jaar geleden omschreven als een "binnenhuistravestiet", iemand die voor de kick dameskleding draagt en niet de neiging heeft om er mee naar buiten te treden.

Inmiddels ben ik een aantal keren als Charlotte de deur uit geweest en dat is me prima bevallen. Ik zou het nu ook willen gaan doen in de minder uitbundige setting van feesten en partijen. In een wat meer alledaagse vorm en onder wat meer alledaagse omstandigheden. Ik hoef niet zo nodig gelijk 24/7 als Charlotte te leven. Maar ik heb er behoefte aan om bijvoorbeeld op mijn werk uit te kunnen komen voor wie ik ben. Een van mijn goede voornemens voor 2013 is dan ook een full coming out in de eerste helft van 2013.

Maar een coming out als wat eigenlijk? Wil ik dat iedereen weet dat ik een travestiet ben? Of zal het zich beperken tot eens in de zoveel tijd een paar dagen als Charlotte leven? Of zal mijn verlangen zich vergroten naar 24/7 travestiet zijn of tot de Grote Verbouwing? Waar ik vroeger tevreden was met een paar keer per week op hakken in een rok en damesondergoed door het huis te paraderen, verlang ik nu meer naar het complete plaatje.

Maar ik heb het prima naar mijn zin met mijn Schwanzl en die hoeft er voor mij ook niet af. Ik zou best graag echte borsten en heupen willen hebben, maar Schwanzl hoeft er niet af.

Wat ben ik nou?! Ik wil nog even benadrukken dat ik de hele ontdekkingstocht omarm en verwelkom. Maar daarom is het nog niet minder verwarrend! Ik zal nog even een paar foto's bijvoegen van mezelf.
Laatst gewijzigd door Charlotte 1973 op 26 dec 2012, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat ben ik (en wat ga ik worden?!)

Bericht door Eva »

Neem de tijd, Charlotte. 24/7 travestieten geloof ik niet zo in. Maar nogmaals, neem de tijd! Je weet me desgewenst te vinden.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Wat ben ik (en wat ga ik worden?!)

Bericht door Arike »

wat ik destijds heb gedaan is contact maken met andere T's van divers pluimage en vooral kijken bij welke vorm van T ik herkenning voelde en ook waarbij juist niet.

uiteindelijk vormde mijn pad zichzelf als het ware.

ik hoop dat jouw ontdekkingstocht voorspoedig verloopt en dat jij je antwoorden vindt!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Wat ben ik (en wat ga ik worden?!)

Bericht door Fay »

Het woordje 'wat' kompleet verbannen in combi met T-hokjes, je gevoel volgen, en vooral uit de praktijk leren, levert veel meer duidelijkheid op, omdat elk hokje toch te beperkt is, en je vanalles kan bedenken maar pas weet hoe het zit als je het gaat ondervinden

(les geld keihard voor mij ook)

Joyy
Charlotte 1973
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 dec 2012, 18:50
Gender: Onzeker

Re: Wat ben ik (en wat ga ik worden?!)

Bericht door Charlotte 1973 »

Eva, kun je iets meer uitwijden over waarom je niet zo gelooft in 24/7 travestieten?


Arike & Joyy, dankjewel voor de bemoedigende woorden!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat ben ik (en wat ga ik worden?!)

Bericht door Eva »

Een travestiet kleedt zich in de meeste gevallen incidenteel om, Charlotte. Hij of zij behoudt daarbij in het dagelijks leven het geboortegeslacht.
Iemand die 24/7 de wereld tegemoet treedt als een mens van het andere dan het geboortegeslacht zou zich moeten afvragen of hij/zij niet gewoon transgender is. Niets mis mee, overigens.
Er is een categorie die vaak wordt aangeduid als transgenderist. Dat zijn mensen die weliswaar niet in het juiste lichaam zitten, maar 'de operatie' of zelfs het hele traject van de hand wijzen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: Wat ben ik (en wat ga ik worden?!)

Bericht door Aris »

Hey Charlotte, ik herken dat wel, afvragen wat ben ik nou en in welk hokje pas ik, om eerlijk te zeggen geen idee, heb sowieso al probleem met hokjes indelingen en categorieën.

Ik ben thuis iedere dag vrouw, ongeacht wie er aan de deur staat of op visite komt.
Naar goede vrienden die er van af weten, ga ik ook hoofdzakelijk als vrouw, tenzij ik daar de tuin moet gaan helpen verbouwen of naar de stort moet haha.

Werk zou ik zelf ook geen probleem me hebben, maar ja ben vrachtwagen chauffeur en heb je zo je mooie kleding om zeep, en overal moet je veiligheids schoenen aan.

wat borsten betreft, ja die mis ik echt ben ik wel achter, heb iedere dag dan ook protheses, jurkjes zitten mooier en ik vind me zelf mooier, ziet er ook vrouwelijker uit.
Dus ik wil die zeker laten groeien zeg maar.
verder heb ik gelukkig tengere bouw dank zij mijn indische afkomst, dus rest van figuur benen en zo is het goed.
Ik hoef ook niet Pers's zo de stad in en uit gaan, doe het heel af en toe en dan samen met vriendin, ook uit eten is leuk dan.
Trans gender cafe is ook prima maar in dat geval om anderen te ontmoeten en mee te kletsen/ ervaring uitwisselen enz enz.
Op dit moment vind ik het prima zo dus, hou mijn mannelijke geslacht nog wel, maar kan zeker veranderen, ook daar denk ik wel over na.
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Wat ben ik (en wat ga ik worden?!)

Bericht door Fay »

Misschien geeft dit wat helderheid:

Vind je het leuk je in vrouwenkleren te hullen, met make up bezig te zijn en alles wat erbij hoort, of is het pure noodzaak en beleef je er weinig lol aan

niet dat daar hokjes aan te verbinden zijn uiteraard

Joyy
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: Wat ben ik (en wat ga ik worden?!)

Bericht door Aris »

ik voel me er gelukkiger bij, en zeker me zelf .
Als ik het niet doe voel ik me niet gelukkig.
Als ik thuis ben ziet ook niemand me en doe ik het alleen voor me zelf, en ik ben vaak alleen.
uiteindelijk wil ik zeker wel ook zo de straat op, maar is even een te grote stap op enkele uitzondering na.
Is niet alleen dit waar ik mee te maken heb maar nog veel meer vervelende omstandigheden en ook daar moet ik eerst mee dealen. :(
maar ja ik heb er wel degelijk ook wel plezier aan om me als vrouw bezig te kunnen houden met vrouw dingen.

Als ik thuis kom en ben in mannenkleding weggeweest MOET ik me ook zsm omkleden, ook al ga ik vlak daar na naar bed.
voel me anders echt ongelukkig, ik zeg dan ook echt: hehe weer lekker me zelf zo als het hoort.
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Charlotte 1973
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 dec 2012, 18:50
Gender: Onzeker

Re: Wat ben ik (en wat ga ik worden?!)

Bericht door Charlotte 1973 »

Ja ik vind het optutten en kleren uitzoeken/kopen voor een volgende gelegenheid al de helft van de pret hoor!