kaaklijn

Make-up, kleding, en zo voort
Plaats reactie
Bardem
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 dec 2017, 11:19
Gender: Transgender
Locatie: Aalst
Contacteer:

kaaklijn

Bericht door Bardem »

De laatste weken heb ik grote sprongen gemaakt. Met een mondmasker ben ik, behalve mijn schouders, heel passabel. Bitter weinig mensen lijken naar me te kijken als ik passeer. Ik krijg kriebels als ik naar foto's van mezelf kijk. Op en top vrouwelijk, eindelijk! Top. Maar ik wil ooit wel van dat mondmasker vanaf.

Probleem is dat ik dan bijlange niet zo passabel ben. Ik heb zo een typisch mannelijk ondergezicht (zeg je dat? :). Ik heb vandaag bv. enkele minuten in de stad zonder mondmasker gelopen, en ik merk dan dat mensen wél naar me staren. En dat stoort me. Ik wil namelijk niet aanzien worden als transgender, maar als vrouw.

Zijn er nog mensen met dat probleem? En zo ja, hoe gaan jullie daarmee om? Kan dat met make-up verborgen worden? Of via een operatie?
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: kaaklijn

Bericht door Irene_de_Vreede »

Met make up kan je best een boel camoufleren, uiteraard kan een FFS ook helpen, maar dat is geen geringe ingreep.
Irene
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: kaaklijn

Bericht door Marica »

Als het gaat om baardschaduw wegwerken dan is er speciale oranje concealer verkrijgbaar. je kan met make up optichs ook wat doen, maar daarvoor kan je terecht bij make up workshops die werkelijk overal gegeven worden.

ik als transvrouw heb er twee gedaan en het is echt leuk en leerzaam. Of kijk op Youtube naar make up tricks.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Plaats reactie