Non binair?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Secret24
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2022, 09:50
Gender: Non-binair

Non binair?

Bericht door Secret24 »

Zojuist heb ik mijn profiel aangepast naar non-binair, dit na enige tijd op deze site te zijn.
Mijn ideaal is nog steeds een b cup te hebben ,(licht vrouwelijk), maar het gedragen als vrouw is eigenlijk net zo veel aanwezig, als het gedragen als man. Wel blijft de aversie van de aanwezigheid van mijn mannelijke kenmerken (geslacht) aanwezig en belemmert dit mijn functioneren om te zijn, wie ik wil zijn.
Op deze site lees ik wel berichten van mensen die als vrouw geboren zijn en dezelfde gevoelens hebben om gender neutraal (hoop dat dit het goede woord is) te zijn.... maar tref weinig mensen aan die als man geboren zijn en deze gevoelens hebben. Weet iemand welk traject je met non binair moet doorlopen?
Albert031
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mar 2021, 15:13
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Non binair?

Bericht door Albert031 »

Ik snap wat je bedoelt (: Ik ben in eerste instantie door de huisarts verwezen naar het umcg. Dat is direct afgewezen, die stuurde me naar de uroloog-seksuoloog. Hij kon mij ook niet helpen maar gaf me wel een nieuwe naam en ik ben via deze seksuoloog-psycholoog (met haar argumentatie) opnieuw verwezen naar het umcg en sta daar nu sinds vorig jaar september op de wachtlijst.

(Als het meezit komt nu snel SOCv8 uit, en daarin staat dit uitgebreider beschreven dan SOCv7, dus dan is het ook beter beschreven dan het nu is, want daar wil het wel eens niet goed begrepen worden. Maar goed, als hij uit is, zal het misschien nog wel even duren voor hij gevolgd wordt? (aanname...)).
Maartje-nb
Berichten: 261
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Non binair?

Bericht door Maartje-nb »

Socv7/8 wat is dat? Klinkt interessant. :)
Ps. Hi! Ik ben ook als jongen geboren en non-binair.
Enne… ik vroeg me nog af , je praat over welk traject je MOET doorlopen? Je moet toch niks? Of bedoel je als het gaat om medische behandelingen?
Albert031
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mar 2021, 15:13
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Non binair?

Bericht door Albert031 »

SOC is de "standards of care", ik weet daar geen Nederlands woord voor. Nu dus versie 7 (v7), binnenkort versie 8 van de World Professional Association for Transgender Health
Secret24
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2022, 09:50
Gender: Non-binair

Re: Non binair?

Bericht door Secret24 »

Ja, Ik bedoel medische handelingen, als die er überhaupt zijn. De term "moet" is idd gedwongen. Ik ben eigenlijk benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor non binairen geboren als man.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1350
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Non binair?

Bericht door Marije »

Ik heb het ook wel een beetje hoor, dat ik me primair vrouw voel maar geen echte hekel heb aan mijn oude leven, behalve hoe mensen naar mij kijken. Nu ik mezelf mag zijn merk ik ook heel erg dat het allebei goed is. Misschien heb ik het daarom ook wel zo lang volgehouden zonder echt te knappen.

Ik ben blij dat ik mezelf ben, vrouw... maar non-binair snap ik wel heel goed. Waarom moet het per-se in hokjes.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat: