Hi iedereen,
In Oktober start ik met de hormonen. Ik krijg oestrogeen pleisters en een testosteron blokker. Nu lees ik dat veel dames hier androcur slikken. Zelf krijg ik een injectie om de 4 weken om mijn testosteron te blokken. Zijn er meerdere die ook een injectie krijgen? ook ben ik benieuwd hoe de pleisters werken bij jullie
x
Hormonen
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Hormonen
Ik zit nog steeds op Androcur, maar tegenwoordig wordt dat vrijwel niet meer voorgeschreven vanwege de lange termijn bijwerkingen. De injectie is min of meer de nieuwe standaard geworden. Ik gebruik geen pleisters, maar Lenzetto spray en dat werkt bij mij prima.
Irene
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Hier ook op injecties voor de blokkers. Werkt prima.
Voor de oestrogeen toch eerst gekozen voor pilletjes en ook dat gaat goed.
Voor de oestrogeen toch eerst gekozen voor pilletjes en ook dat gaat goed.
-
SuzanneLemm
Ik heb oestradiol pleisters + gel. Als blokkers spironolacton. Android, cypro en decapthyl heb ik ook gehad. Ze werken allemaal en verschillen in bijwerkingen. Decapthyl is de standaard van VUmc voor blokkers en in het algemeen geld dat als iets niet voor jou werkt er iets anders kan worden voorgeschreven
-
Frederieke
- Voornaamwoorden: zij/haar
Behalve bijwerkingen, gewenst of ongewenst, speelt ook het risicoprofiel mee. En dat verschilt van persoon tot persoon. Alleen een arts kan dat voor jou beoordelen.
Daarnaast is het misschien handiger om de werkzame stof te gebruiken in plaats van de merknaam. Decapeptyl en Pamorelin bevatten allebei als werkzame stof triptoreline. Androcur bevat cyproteronacetaat.
Ik ben van cypro overgestapt op triptoreline injecties. En van estradiol tabletten op gel. Beide vanwege het risicoprofiel in combinatie met mijn leeftijd. Over twee weken bloed prikken, voor het eerst sinds die overstap. Logischerwijs ben ik daar erg benieuwd naar, de bloedwaarden althans.
Groetjes, Frederieke.
Daarnaast is het misschien handiger om de werkzame stof te gebruiken in plaats van de merknaam. Decapeptyl en Pamorelin bevatten allebei als werkzame stof triptoreline. Androcur bevat cyproteronacetaat.
Ik ben van cypro overgestapt op triptoreline injecties. En van estradiol tabletten op gel. Beide vanwege het risicoprofiel in combinatie met mijn leeftijd. Over twee weken bloed prikken, voor het eerst sinds die overstap. Logischerwijs ben ik daar erg benieuwd naar, de bloedwaarden althans.
Groetjes, Frederieke.