Mastectomie in het buitenland

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
noahh
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 nov 2021, 14:00
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Mastectomie in het buitenland

Bericht door noahh »

Hey guys,

Ik krijg ongeveer over een maand of 2 na mijn second opinion eindelijk mijn officiele diagnose via psytrans. Dan kan ik hopelijk dit jaar nog beginnen met hormonen. Maar het nare is dat ik dan 6 maanden nog moet wachten op mijn mastectomie. Ik vroeg mij af of als je bereid bent om er zelf voor te betalen er een land is dat een beetje goed bereikbaar is met de auto (zoals duitsland, belgie, frankrijk, etc) waar je de mastectomie zou kunnen doen zonder 6 maanden te hoeven wachten. Dat zou enorm helpen om mijn dysphorie te verminderen, want ik heb er nu enorm veel last van heb.

Groet,
Nico.
1 maart: Aanmelding PsyTrans
19 mei: Intake PsyTrans
25 juli: Aanmelding / eerste consult GenderGP
13 september: Consult Dr. van Loenen
15 september: Start T via GenderGP
21 oktober: Second opinion
20 maart: Mastectomie van Loenen
Callixo
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 aug 2022, 19:39
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hen, hun

Re: Mastectomie in het buitenland

Bericht door Callixo »

De reden van de 6 maanden is dat je lijf en m.n. borstgebied kunnen veranderen door de testo. De chirurg wil dat dat gestabiliseerd is. Anders verandert het na de operatie nog en dan heb je misschien een heroperatie nodig.

Dan kun je bij wijze van spreken beter alvast beginnen met testo. Daar is een recent topic over.
Gebruikersavatar
noahh
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 nov 2021, 14:00
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Mastectomie in het buitenland

Bericht door noahh »

Ik weet waarom je 6 maanden moet wachten, maar de resultaten zijn voor mij niet zo belangrijk. En ik ga over een paar maanden starten met testosteron, dat kan allemaal niet sneller via officiele manieren.

Ik heb liever sneller top surgery en dat de resultaten niet helemaal optimaal zijn dan dat ik 8+ maanden moet wachten.
1 maart: Aanmelding PsyTrans
19 mei: Intake PsyTrans
25 juli: Aanmelding / eerste consult GenderGP
13 september: Consult Dr. van Loenen
15 september: Start T via GenderGP
21 oktober: Second opinion
20 maart: Mastectomie van Loenen
schizo
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 sep 2013, 22:15
Gender: Trans FtM

Re: Mastectomie in het buitenland

Bericht door schizo »

Ik ben geopereerd door Van Loenen. Jaaaaaaaaren geleden. Als het resultaat maar goed is, toch!! Ik zou niet "zomaar" me laten opereren ergens in het buitenland. Hoe zit het met complicaties ed.? Duur? In NL wordt het volgens mij volledig vergoed. Denk goed wat je wil. Het resultaat moet goed zijn toch. Anders zit je nog stééds gevangen in je lichaam??
Gebruikersavatar
noahh
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 nov 2021, 14:00
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Mastectomie in het buitenland

Bericht door noahh »

Goed, ik weet wat de complicaties zijn en dat het duur is, dat hoef je mij niet te vertellen. Ik wilde alleen weten of andere mensen in het buitenland geopereerd zijn en hoe dat bij hun ging. In andere landen zijn ook genoeg goede chirurgen.
1 maart: Aanmelding PsyTrans
19 mei: Intake PsyTrans
25 juli: Aanmelding / eerste consult GenderGP
13 september: Consult Dr. van Loenen
15 september: Start T via GenderGP
21 oktober: Second opinion
20 maart: Mastectomie van Loenen
Gebruikersavatar
AlexanderV
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 nov 2020, 12:49
Gender: Man

Re: Mastectomie in het buitenland

Bericht door AlexanderV »

Volgens mij moet men 6 maanden wachten om het vergoed te krijgen van de verzekering. Dit is mogelijk anders als je het zelf betaald. De moeite waard om bij van Loenen bijvoorbeeld te checken.
IamLex
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2021, 17:08
Gender: Non-binair

Re: Mastectomie in het buitenland

Bericht door IamLex »

Ik heb net mastectomie gedaan bij Dr Lago in Madrid. Alles ging/gaat goed.
Daniël
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mar 2022, 20:05
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Mastectomie in het buitenland

Bericht door Daniël »

je kunt je ook in Duitsland laten opereren. Net over de grens zijn duitse ziekenhuizen die dit ook doen heb ik gehoord. Weet alleen niet precies hoeveel het kost en of dat mag