Operatiebinder voor laag inkomen.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Operatiebinder voor laag inkomen.

Bericht door Pan-Tastique »

Hoi allen,

21 november mag ik eindelijk onder het mes bij van Loenen, maar ik zit dus een beetje met de operatiebinder. Dit is dus specifiek een binder met een opening aan de voorkant.

Heel stom vergeten te vragen tijdens het telefonisch consult, maar dat is de telefoonangst geweest.

Zou ik de receptie van Bloemendaal kunnen mailen of bellen om te vragen of zij zo'n binder aanbieden?

Want als je er minimaal 2 nodig hebt, begint dat bij €66 (de goedkoopste die ik kon vinden waren €33 p.s. ex. verzendkosten). Ik heb een laag inkomen en mijn familie heeft het momenteel zwaar onder de nieuwe energieprijzen, dus zeker voor iets dat je maar een paar weken nodig hebt, is dit eigenlijk buiten mijn budget.

Ik heb ook een vrij grote maat nodig, boven de L, wat een tweedehands binder vinden lastig maakt. Mijn GC2B binder maat L is inmiddels eigenlijk veel te klein (107cm omtrek, 45cm schouders, maar ik blijf hem dragen zolang het geen zeer doet); de naden komen inmiddels ook los aan de onderkant. Ik denk dat een maat L met vergelijkbare afmetingen wel groot genoeg is voor na de operatie, maar dat weet ik niet zeker, want ik weet niet wat mijn omtrek naderhand precies gaat zijn (vandaar dat ik misschien de kliniek om advies wilde vragen, maar aangezien dit een 'algemene' plastisch chrirurgenkliniek is weet ik niet of de assistent hier bij kan helpen. Nogmaals, stom dat ik dit bij de intake niet gevraagd heb).

Ik ben bang dat als ik in deze binder ga knippen (kan zelf niet zo goed naaien) dat ik hem helemaal verpest en dan helemaal niks meer heb.

Weten jullie misschien een oplossing? Ik woon op een uur van Rotterdam, op Voorne-Putten. Ik weet dat daar een COC-locatie zit, misschien dat zij tweedehands operatiebinders voor een lage prijs hebben?
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Operatiebinder voor laag inkomen.

Bericht door eew »

Is 107 je huidige omtrek of de omtrek die je verwacht na de operatie? Ik heb twee medium Marena Recovery vesten, die in het eerste geval waarschijnlijk wel je juiste maat zullen zijn. Ik heb ze alleen wel al aan iemand anders belooft, die heeft in oktober in een intake dus de vraag is even of dat goed gaat. Stuur mij even een privébericht als je interesse hebt.

Zie: https://marena.com/products/mvs-compres ... 4304648234 voor de maatabel.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Operatiebinder voor laag inkomen.

Bericht door Pan-Tastique »

Oh, dat had ik er even bij moeten zetten! Dat is mijn huidige omtrek, ik denk dat het eindresultaat hooguit 10 cm zal verschillen van mijn onderbuste (83cm) (ik heb nog geen goed beeld van hoeveel spierweefsel ik heb), dus de omtrek naderhand zal ergens tussen de 90 en de 95 cm zijn schat ik.

Dankjewel voor het aanbod in ieder geval, PB is verstuurd!
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 499
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Operatiebinder voor laag inkomen.

Bericht door Hal »

De goedkoopste optie is waarschijnlijk om met je huidige binder (of een andere tweedehandse die je via-via op de kop tikt) naar een lokale kleermaker te gaan en te vragen of ze 'm aan de voorkant open knippen en er klittenband in zetten voor je, al dan niet op een extra voorpandje. Voor de luxe kun je vragen of ze een bredere strip 'zacht' klittenband plaatsen (evt op een toegevoegd voorpand) en een nauwere strip van de harde klittenband, zodat jeeen beetje klunt spelen met hoe strak het zit. Dan heb je twee binders, want van Van Loenen krijg je er sowieso een mee - die doen ze je op de tafel al aan). Daar kom je een eind mee. Wel echt je klittenband aan de voorkant laten zetten en uitleggen dat het strak moet zitten. Niet aan de achterkant :)

Je kunt zeker ook de kliniek even mailen en je vraag zo stellen. Heb ik zelf ook gedaan :) Wellicht willen ze je een extra binder meegeven, of kun je er een tegen inkoopsprijs meenemen.

Voor het comfort zou ik bij de Hema ook een paar hydrofiele doeken kopen voor onder je binder. Dan gaat 1) je binder langer mee zonder te wassen (want je zweet er niet rechtstreeks in) en 2) je huid wordt beschermd tegen het schuren van elastiekranden (onder je oksels, argh) en scherpe hoekjes klittenband.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Operatiebinder voor laag inkomen.

Bericht door KeepzD »

Stuur me even een pb. Ik heb er hier nog 2 liggen van na mijn operatie (maat XL/2XL dacht ik), ik had vooraf ongeveer dezelfde omtrek als jij.
We komen er dan wel uit :)
Forever myself
Sanne123
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 okt 2022, 21:20
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij

Re: Operatiebinder voor laag inkomen.

Bericht door Sanne123 »

Hoi, mijn zoon zit nu (4 weken na operatie bij van Loenen) aan binders van Lipoelastic. Zelfs van Loenen zelf hier zeer tevreden over. Over 2 weken heeft hij ze niet meer nodig. Maat L. Doe ze dan weg via marktplaats. Verder is cutisorb verband fijn tussen de huid en hydrofiel doeken, de eerste 3 weken. Als je van Loenen belt, krijg je 't zo bij de apotheek. Je krijgt van haar instructies mee m.b.t. verzorging en materiaal. Er staat nu een trans missie post op binder op marktplaats, wel maat L. Is waarschijnlijk te klein..
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Operatiebinder voor laag inkomen.

Bericht door Pan-Tastique »

Hoi allen! Ik word over een maandje geopereerd, gaat alweer snel :)

Ik heb er nu 2 van transmissie, dankzij Dennis.

Het is maat XXL en het model met klittenband dat Transmissie zelf niet meer produceert (ik kan hem alleen nog terugvinden in de sale). Nu kan ik deze al helemaal strak aantrekken (dus helemaal tot het uiterste randje van het klittenband) en ze zitten dan ongeveer zo strak als een sport-beha, nagenoeg geen compressie. En dat is dus nog pre-operatie; deze zou ik dus niet als "gewone" binder kunnen dragen haha.

Ik heb het idee dat deze post op dus echt veel te groot zullen zijn, maar ik weet het niet zeker. Een optie zou hierbij zijn de naden los te snijden en ze zelf kleiner maken? Mijn tante heeft dit aangeboden te doen, maar ik weet dus niet of het nodig is. De omtrek net onder mijn oksels en onderbuste is maar 83cm vs 107 cm als ik het "overtollig weefsel" opmeet, dus ik denk dat ik rond dat formaat uitkom dadelijk in november.