Voor mij is het nu al heel duidelijk dat ik een geslachtsbevestigende operatie wil laten doen. Volgende maand krijg ik mijn HRT en dan moet ik die minstens een jaar gebruiken om in aanmerking te komen voor de operatie. Nu vraag ik me af. Er is al voor mij een voorlopig consult aangevraagd i.v.m. de wachtlijsten. Ik snap en zou het niet anders willen, dat ik eerst dat jaar moet afronden wil het behandelteam mij groen licht geven voor de operatie. Tot dusver prima.
In mijn veronderstelling wil ik al naar de operatie toe werken en genitaal ontharen. Voor mij is laser niet een optie maar elektrolyse i.v.m. een groot gedeelte is wit haar i.v.m. mijn vitiligo in die regio. dus het zou langer gaan duren denk ik. Ook dat is geen probleem.
Deze week begrepen dat ik ook voor mijn laser ontharing(baard) een akkoordverklaring nodig heb. Ook aangevraagd. Nu willen ze foto's. Echter heb ik al sessies achter de rug omdat ik niet stil wilde zitten in mijn wachtlijstjaren. Dus dat is voor mijn eigen rekening, en toekomstige waarschijnlijk ook besef ik nu
Ok i can deal with that.
Nu ben ik erg aan het nadenken dat ik wellicht eerst het hele jaar moet afmaken, ergens daarna groen licht kan krijgen, en dan pas daarna in het ontharingstraject kan gaan zitten. wil de verzekeringsmaatschappij meewerken. Klopt dit? dan kan ik waarschijnlijk pas over 2 jaar terecht voor de SRS.
Heeft iemand hier al ervaring mee? is het mogelijk, nog voordat je groen licht krijgt ,dat je al kan beginnen met de ontharing, middels het verzekeringstraject? of moet ik dat zelf betalen als ik niet wil wachten.?
of kan je dit al kortsluiten met je verzekering etc.?
alvast bedankt voor de reacties