Vanaf wanneer herentoilet?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Vanaf wanneer herentoilet?

Bericht door Fran »

Er doemt me ineens een vraag op:

Sinds ik ben afgevallen en steeds meer aan mezelf werk word ik steeds meer met "hij" en "meneer" aangesproken. Maar ook nog steeds regelmatig met "mevrouw". Het boeit me allemaal niet zo, want dat komt vanzelf wel een keer goed.

Maar vanaf wanneer zijn jullie in het openbaar naar het herentoilet gegaan?
Ik hoop toch niet te moeten wachten tot het moment dat ik dames tref die me het toilet uit gillen...
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Vanaf wanneer herentoilet?

Bericht door San(ne) »

Fran schreef: 05 okt 2022, 14:54 Maar vanaf wanneer zijn jullie in het openbaar naar het herentoilet gegaan?
Ik hoop toch niet te moeten wachten tot het moment dat ik dames tref die me het toilet uit gillen...
Niks moet, je kunt dit helemaal zelf bepalen. (ondanks de huidige discussies in de politiek hoef je geen paspoort te laten zien en zijn er geen wetten die het vrij kiezen van een wc verbieden ;) )
Ik kies doorgaans een "heren"toilet wanneer deze het dichtsbij is of de rij het kortst is. Idem dito voor "dames"toilet.

Op werk gebruik ik alleen consequent de vrouwentoiletten, aangezien ik dan graag even blijf zitten om wat op mijn telefoon te scrollen. Bij de mannentoiletgroepen is dit minder fijn, omdat er geen urinoirs zijn. Dat betekent kennelijk dat mijn collega's staand de normale toiletten gebruiken en daarbij spettert de hele muur vol met pis. Ook de bril omhoog doen is te veel moeite. Gezien de goorheid van deze wc's skip ik deze dan maar.
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 499
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Vanaf wanneer herentoilet?

Bericht door Hal »

Ik mikte op op 'te vroeg'. In de zin dat ik net als jij liever bij de heren gek werd aangekeken dan bij de dames. Ik denk dat ik n maand of vier aan de testosteron zat toen ik overstapte. Wel geholpen door t feit dat we allemaal n masker voor ons smoel hadden, overigens :)
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Vanaf wanneer herentoilet?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik ben daar in mijn overgangsperiode heel pragmatisch mee omgegaan, ik nam het toilet dat het beste bij mijn verschijning paste. Tegenwoordig hoef ik me dat niet meer af te vragen.
Irene
Gebruikersavatar
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Vanaf wanneer herentoilet?

Bericht door _sanne_ »

Het is het herentoilet. Waar je elkaar vooral zo min mogelijk aankijkt en men vaak ook niet even blijft hangen. Dus ga vooral je gang. Sterker nog, met de focus op “predators” die zich toegang tot het damestoilet willen verschaffen kun je op sommige plekken maar beter sowieso het herentoilet pakken als je zelfs maar half als man wordt herkend…

Als trans vrouw was ik in het begin nog wel een beetje huiverig om naar het damestoilet te gaan, zeker als er andere vrouwen “bleven hangen”. Dat duurde totdat ik een keer besloot dan toch maar naar heren te gaan en daar echt werd weggekeken… Er stond en gast die me binnen zag komen, schrok, omkeek naar de urinoirs, nog een keer naar mij keek….en toen ben ik maar een toilethokje ingevlucht 😂. Sindsdien heb ik nooit meer het herentoilet gebruikt.
Gebruikersavatar
Kaevo
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2022, 16:18
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Vanaf wanneer herentoilet?

Bericht door Kaevo »

Ik ben zelf voorzichtig begonnen met het herentoilet gebruiken nog voordat ik aan de testo zat. Doordat ik nogal klein ben en een jong gezicht heb ging men er vanuit dat ik een jochie van 11 was ofzo ;P Ik herken het gevoel van vooral geen vrouwen bang willen maken.
Pro tip: mocht het eens gebeuren dat het hokje of de hokjes bezet zijn en iemand je raar aankijkt of je voor laat gaan naar het urinoir, zeg gewoon 'sorry man/ nee bedankt man maar ik moet schijten' en dan zullen ze je sowieso met rust laten :D
01-07-2021: Start Testo!
28-02-2022: Mastectomie bij Dr. Van Loenen
15-03-2023: Lichaamsmasculinisering (operatie benen/heupen/taille)
Gebruikersavatar
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Vanaf wanneer herentoilet?

Bericht door xxman »

Ik zit nu meer dan twee maanden aan de T, ik ga meestal naar het herentoilet. Maar ik word nog 100% van de tijd als mevrouw aangesproken in het openbaar. Wel zie ik mensen steeds meer struggelen en de radertjes in hun hoofd op volle toeren draaien voordat er een onzekere "mevrouw" uit hun mond komt. Ik denk daarom dus dat wanneer ik in het herentoilet ben, mensen wel aan zullen nemen dat ik een man ben.

Verder praat niemand tegen elkaar in het mannentoilet, ik kijk meestal gewoon naar beneden, maak geen ogcontact, doe snel m'n ding en ben weer weg. Ik heb ook een STP die ik soms in het openbaar gebruik, ik heb nog nooit rare blikken of opmerkingen gekregen. Misschien zijn er wel mensen in de war, dat weet ik niet, ik heb het iig niet door. Toch fijn soms om lastig sociale cues op te vangen :)