Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te zien

Make-up, kleding, en zo voort
Mellaney
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 dec 2012, 17:32
Gender: Transgender
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te zien

Bericht door Mellaney »

Wat ik dagelijks doe aan lichamelijke verzorging om er zo fris en verzorgd mogelijk uit te zien:
Na het slapen:
  • Helaas nog steeds elektrisch scheren (dankzij de IPL is het niet veel meer, maar scheren is nog wel nodig)
    Tanden poetsen (en natuurlijk flossen)
    Douchen (inclusief haren wassen, crèmespoeling, douche crème, lichaam scheren, gezicht reinigen met wasgele)
    Wenkbrauwen epileren (beginnende haartjes verwijderen om de wenkbrauwlijn zo scherp mogelijk te houden)
    Dagcrème aanbrengen op mijn gezicht
    Lichaam insmeren met bodylotion
    Make-up aanbrengen (afhankelijk van de mood waarin ik ben en wat ik die dag/avond ga doen)
    Deo en parfum opdoen
    Nagels vijlen en zo nodig nagellak aanbrengen
    Handen wassen en insmeren met handcrème
    Ik houd altijd mijn lippen vet met lippenstift of labello
Voor het slapen:
  • Tanden poetsen (en natuurlijk flossen)
    Gezicht reinigen met (make-up reiniger) reinigingsmilk en -lotion
    Nachtcrème aanbrengen op mijn gezicht
    Handen wassen en daarna insmeren met handcrème
Af en toe gebruik ik een gezichtsmaskertje om mijn huid een extra boost te geven.
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te

Bericht door Raisa »

Oeps, niet zo heel veel eigenlijk. Ik was mijn haren ongeveer 1 keer in de week omdat het door de hrt veel minder snel vet wordt en omdat wassen zo verschrikkelijk slecht is voor mijn haar. Conditioner gebruik ik wel vaker omdat mijn haar best droog is.
Verder hangt het er vanaf wat ik ga doen die dag. Als ik naar buiten ga doe ik soms (afhankelijk van het weer) dagcreme op. Scheren doe ik me niet elke dag, het is ook niet echt nodig omdat ik bijna alleen nog maar blonde haren heb dankzij de hormonen en een beetje dankzij het laseren.
Wat betreft make-up kom ik niet verder dan mascara en eyeliner. Vroeger droeg ik ook nog wel foundation om de baardschaduw te verbergen maar ben daar zo vlug mogelijk vanaf gestapt omdat het zo slecht is voor je huid.
De wenkbrauwen werk ik eens in de week bij.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te

Bericht door Venka »

S,morgens begin ik met een lekker ontbijtje met een kop thee en een androcur pilletje.Daarna lekker douchen en mijn haren wassen,conditioner,tanden poetsen en snel scheren(veel baard heb ik gelukkig niet).Na het douchen mijn lichaam in smeren,gezicht insmeren met een goede creme(geen aldi merk of iets in die richting).Dan kleed ik mij aan en doe ik voor de spiegel wat mascara,oog schaduw op en een lekker luchtje op en ben ik klaar voor de dag.Verder zorg ik voor goede voeding,veel vocht en voldoende beweging.Roken is bij mij taboe en ik wil zelf ook niet bij rokers zitten.
Mijn ochtend ritueel duurt om en de nabij een uurtje,ik ijdel..........nee hoor :D wil er gewoon goed en verzorgd uit zien.Het is heerlijk om een vrouw te zijn en mijzelf verzorgen is zo lekker ontspannend en ik voel mij er super bij.
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te

Bericht door Fay »

De normale gang van zaken, maar mun ritme is kompleet weg momenteel dus het is meer smiddags zon beetje opstaan, waar we naar toe willen is wel smorgens opstaan , uiterard douchen etc, kleding uitzoeke, en daar val ik momenteel op stuk, te weinig wat goed genoeg is, wel wat lichte make up,, scheren zijn 3 halen dus valt ook mee, en dan zouden we er klaar voor moeten zijn, work in progress, en ik houd het graag simpel, epileren overigens elke avond ff 1 minuut bijhouden

Joyy
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te

Bericht door J1nny »

Hmm, bed uit, bad & scheren, kleding aan, dat iedere twee dagen, de tussenliggende dagen wassen aan de wasbak, scheren en tandenpoetsen ipv in bad waar deze handelingen ook gedaan worden..
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te

Bericht door Irene_de_Vreede »

Iedere douchen inclusief haren wassen om de paar dagen uitgebreid met shampoo en conditioner, tanden poetsen scheren, beauty fluid en soms een beetje mascara, deodorant. Haar in model brengen met speciale conditioner. Iedere zondagochtend uitgebreid lichaamsontharing.

's avonds alleen mascara verwijderen en tanden poetsen.

Ik was ook nog regelmatig mijn handen, maar dat lijkt me nogal vanzelfsprekend :-)
Irene
Laura
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 apr 2012, 13:35
Gender: Vrouw
Contacteer:

Re: Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te

Bericht door Laura »

Ik scrub mijn aangezicht tweemaal per week: sindsdien is mijn huid veel gaver
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te

Bericht door Arike »

hoofdzakelijk make-up en verzorgde kleding, daarnaast vooral ook goed mijn haar kammen en borstelen (ik was het vaak, maar iedere dag is te slecht)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te

Bericht door Yentl »

's Avonds zet ik de koffie klaar voor de komende dag.

Bij het krieken daarvan. *KLIK*. Dan tout suite een bolletje choco (heb choco afwijking, sorry). Daar waar ik dan ook sta op dat moment. Tandjes poetsen, kinhaar mannenmes, dag cremetje van de rukpleister. 's Avonds, borstel, tandpasta, mannenmes en nachtcremetje van de rukpleister mee. Na het eten dan altijd nachtplas en nog ff kwartiertje tuttelen. Dan naar de waggel om koffie klaar te zetten.

Verder, 3 keer in de week dubbele haarwas sessie met dove intensive repair shampoo. Dan op de washand beetje intense body van dove. Na het douchen ff lekker in de dove silky creme.

1 keer in de week complete scheerbeurt, ook intiem, met lekkere vrouwenscheergel en damesmes.

Heb scrub staan. Geprobeerd ook. (Nog) niet zo mijn ding. Voorlopig heel irri spul.
Sweet kiss of goodbey
Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Wat doen jullie om er dagelijks fris en verzorgd uit te

Bericht door Yentl »

Dingen die ik dan weer niet zo fris vindt. Maar waar ik eerder nooit op lette.

Ook al is het klokken touwtje (spel kan ik het niet nemen) met vervroegd pre pensioen, ik vindt het daar intiem, maar een zweterige plakkerige bende. Sinds ik het daar gladscheer met vrouwenmes.
Sweet kiss of goodbey
Plaats reactie