SRS zonder epileren

Psychologen en procedures
Eindelijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2022, 13:06
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij, haar

SRS zonder epileren

Bericht door Eindelijk »

Wat leuk om al jullie reacties en 'welkomen' te zien. 🙂 Dank jullie wel!

Misschien kan ik gelijk een vraag stellen want ik heb nog niet helemaal begrepen hoe dit platform werkt en hoe ik naar onderwerpen kan zoeken.

Naar het volgende ben ik op zoek:
Zoals misschien bekend is, is Kanhai begonnen met de geslachtsaanpassende operatie (srs) ZONDER epilatie vooraf.
Hij biedt mij dat nu aan. Ik weet dat hij nog maar erg weinig mensen met die nieuwe techniek heeft behandeld dus nog weinig ervaring heeft.
Ikzelf ben er nog een beetje gereserveerd over omdat, naar mijn smaak, Kanhai in mijn intake/consult wel erg luchtig deed over eventuele groei van haren waar je ze niet wilt:
"Ach, een enkel haartje zal wel terugkomen"
Ik ben heeeel benieuwd of er op dit platform mensen zijn die al ervaringen hebben (of gehoord hebben) met Kanhai op dit vlak.
In september was de eerste OP met de nieuwe techniek. Kun je dan al weten of er idd geen haargroei zal zijn?

draadje gesplitst door admin :)
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: SRS zonder epileren

Bericht door Frederieke »

Dat doen ze in het buitenland vaker.

Van de site van Transvisie: Buitenlandse chirurgen verwijderen vaak tijdens de operatie de haarzakjes, en willen liever niet dat je permanent bent onthaard. Als de betreffende huiddelen zijn losgenomen tijdens de operatie, worden aan de binnenkant van de huid de haarzakjes weggeschraapt. Littekenweefsel van het ontharen kan de huid stuktrekken, wat de operatie bemoeilijkt. Nederlandse chirurgen verwijderen tijdens de operatie geen haarzakjes. De huid zou er dunner van worden en daardoor gevoeliger zijn voor beschadigingen, tijdens of na de operatie.

Ik weet het niet of ik dat zou doen. Een ding is zeker, voor MKV is het vast voordeliger. Want de ontharing wordt vergoed door hen, dus als dat niet hoeft, levert dat hen extra geld op.

Alles draait uiteindelijk om geld.

Groetjes, Frederieke.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: SRS zonder epileren

Bericht door Annabel »

In een artikel uit eind 2016/begin 2017 zei hij dit:

bron
Hoe zit dat trouwens met het ontharen hier in Nederland, want in het VU is het echt een criterium geworden om wel of niet geopereerd te mogen worden. In Thailand daarentegen schraapt de chirurg de haartjes van de binnenkant van de huid weg, waardoor er vooraf helemaal niet onthaart hoeft te worden. Hoe zit dat nou eigenlijk?

Ontharen moet m.i. gebeuren tussen de anus, de anale ring en de balzak. En ja, als er sprake van overmatige haargroei aanwezig is dient er wel onthaart te worden, maar helemaal kaal is dus niet nodig. Een beetje haar is zeker geen reden om (nog) niet te opereren.
En mocht het later alsnog wenselijk zijn; het is prima mogelijk om (vanuit cosmetisch oogpunt) ontsierende beharing achteraf te verwijderen.

En wat betreft het zgn schrapen wat ze in Thailand doen om de beharing te verwijderen, daar zet ik ook echt grote vraagtekens bij. Dan wijs ik toch terug op het belang van doorbloeding en het behoud van zenuwen, je maakt namelijk alles stuk én je maakt ook de huid dunner om bij de haarzakjes te komen. Je krijgt daardoor heel wat meer littekenweefsel nét onder de huid, precies daar waar de huidzenuwen binnenkomen en je dat dus eigenlijk niet wilt hebben.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: SRS zonder epileren

Bericht door Emma »

Frederieke schreef: 06 nov 2022, 21:46 Ik weet het niet of ik dat zou doen. Een ding is zeker, voor MKV is het vast voordeliger. Want de ontharing wordt vergoed door hen, dus als dat niet hoeft, levert dat hen extra geld op.

Alles draait uiteindelijk om geld.
Ik nodig je uit om een sessie genitaal ontharen te boeken bij een huidtherapeut die dat regelmatig doet.

Ik verzeker je dat je dan niet meer vindt dat dat om geld draait, maar vooral om het welzijn van de patiënt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: SRS zonder epileren

Bericht door Frederieke »

LOL, bedankt voor de uitnodiging.

Het feit dat ik op de wachtlijst sta bij Radboudumc voor de vaginaplastiek impliceert dat ik al een aantal van dat soort feestelijke sessies achter de rug heb, zowel met laser als met elektrische epilatie. En eerlijkheidshalve kan ik daaraan toevoegen dat ik die ook nog eens uit eigen zak heb betaald. Dus een idee van de kosten heb ik wel... Same wat betreft de genitale ontharing. Persoonlijk: zoveel last heb ik er nou ook niet van gehad.

Tijd scheelt het in elk geval, dat is zeker. Ieder zijn eigen keuze.
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: SRS zonder epileren

Bericht door Vera M »

Frederieke schreef: 06 nov 2022, 21:46 Dat doen ze in het buitenland vaker.

Van de site van Transvisie: Buitenlandse chirurgen verwijderen vaak tijdens de operatie de haarzakjes, en willen liever niet dat je permanent bent onthaard. Als de betreffende huiddelen zijn losgenomen tijdens de operatie, worden aan de binnenkant van de huid de haarzakjes weggeschraapt. Littekenweefsel van het ontharen kan de huid stuktrekken, wat de operatie bemoeilijkt. Nederlandse chirurgen verwijderen tijdens de operatie geen haarzakjes. De huid zou er dunner van worden en daardoor gevoeliger zijn voor beschadigingen, tijdens of na de operatie.

Ik weet het niet of ik dat zou doen. Een ding is zeker, voor MKV is het vast voordeliger. Want de ontharing wordt vergoed door hen, dus als dat niet hoeft, levert dat hen extra geld op.

Alles draait uiteindelijk om geld.

Groetjes, Frederieke.
Bij Dr. Kanhai draait zeker niet alles om geld. Ik ben diverse keren geweldig geholpen door hem. Hij is innovatief en doet er alles aan om het beste resultaat voor de patiënt te realiseren. Wat betreft het verhaal over ontharen bij MKV vraag ik me af of je je wel bij de kliniek geïnformeerd hebt over de gang van zaken. En natuurlijk mogen ze geld verdienen. Maar het is zeker niet zo dat alles om geld draait.
Dr. Kanhai en het personeel in de MKV zijn geweldig. Ik ben hen erg dankbaar voor hun geweldige zorgen en het resultaat.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: SRS zonder epileren

Bericht door Frederieke »

Des te beter. In dat geval, prima!
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: SRS zonder epileren

Bericht door Vera M »

Het ontharen ven het genitaal gebied is bij MK Velsen niet meer nodig. Deze informatie heb ik rechtstreeks van Dr. Kanhai.
Dr. Kanhai is een zeer kundig arts en je kunt er dus vertrouwen in hebben ! Dit is een hele mooie ontwikkeling.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: SRS zonder epileren

Bericht door Frederieke »

Vera M schreef: 19 nov 2022, 16:48 Het ontharen ven het genitaal gebied is bij MK Velsen niet meer nodig. Deze informatie heb ik rechtstreeks van Dr. Kanhai.
Dr. Kanhai is een zeer kundig arts en je kunt er dus vertrouwen in hebben ! Dit is een hele mooie ontwikkeling.
Dat hij een zeer kundige arts is, geloof ik voor de volle 100%. Geen enkele twijfel. En toch zou ik gevraagd hebben: "Waarom?". Als jullie dat niet willen weten, ook prima.
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: SRS zonder epileren

Bericht door SearchingLady »

Frederieke schreef: 19 nov 2022, 17:52 Dat hij een zeer kundige arts is, geloof ik voor de volle 100%. Geen enkele twijfel. En toch zou ik gevraagd hebben: "Waarom?". Als jullie dat niet willen weten, ook prima.
Ik heb ook vernomen dat het verwijderen van beharing niet meer nodig is bij MKVelsen door een nieuwe techniek. Eerlijk gezegd is dat voor mij niet genoeg info. Ik hoop er op de volgende informatieavond bij te zijn en dan te kunnen vragen wat er nu precies anders is en wat precies de voordelen en nadelen zijn t.o.v. de vorige versie waar gedeeltelijke ontharing nog wel nodig was. Want wie heeft het probleem uiteindelijk als er wel haar terugkomt? Dat ben ik toch zelf met meer ingrepen tot gevolg.