Gender-blijheid
-
- Voornaamwoorden: Hen/hun
Re: Gender-blijheid
Vandaag bij een groepje mensen dat ik al lang ken en veel mee gedeeld heb, uit de kast gekomen. Het was echt heel bijzonder dat bijna iedereen zei dat ze al aan me hadden gemerkt dat mijn energie anders was (aanweziger, zekerder, krachtiger en zachter tegelijk, alsof ik minder me aan het 'verstoppen' was). Echt zo blij mee, maar vooral dat bijzondere gevoel van rust dat er dan over me heen komt. En ik voel echt hoe veel makkelijker het is om 'gewoon' rechtop te lopen als ik buiten ben... Voel me een geluksvogel met zulke reacties en zou willen dat ik ze kon vermenigvuldigen en met jullie delen!
"Leef moedig, ploeter, faal, breek door en overwin
Luister naar het ritme, vurig dansend binnenin"
(Wende - Heb ik dat nodig)
Luister naar het ritme, vurig dansend binnenin"
(Wende - Heb ik dat nodig)
-
- Voornaamwoorden: hij/hem
'Goedemiddag meneer.' Zei de pakketbezorger zojuist.
Dat zoiets kleins je al blij kan maken, mooi toch?
Dat zoiets kleins je al blij kan maken, mooi toch?
-
- Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun
Vroeger kon ik me erg druk maken over hoe ik eruit zag. Verborg ik mezelf zelfs onder een dikke sjaal of hoodie.
Ik was altijd bang voor de reacties, voor de afkeurende blikken. Wat een groot verschil met nu.
Toevallig liep ik gisteren door een grote winkelstraat en weer zag ik de blikken, maar niet van afkeuring, maar van verwarring. Meestal gaan dit soort blikken zo: eerst kijken ze me aan, dan naar m’n kleren, weer naar m’n gezicht of vragend naar de persoon die naast me loopt (zo van: wat ZIJN jullie van elkaar??) of meer van “is het nou een man of een vrouw?
Die verwarring ben ik nu juist gaan koesteren. Ben ik gaan zien als het allergrootste compliment dat ik kan krijgen.
Dus lach ik nu vriendelijk terug. Met rechte rug van reis en liefde voor mezelf.
Ik was altijd bang voor de reacties, voor de afkeurende blikken. Wat een groot verschil met nu.
Toevallig liep ik gisteren door een grote winkelstraat en weer zag ik de blikken, maar niet van afkeuring, maar van verwarring. Meestal gaan dit soort blikken zo: eerst kijken ze me aan, dan naar m’n kleren, weer naar m’n gezicht of vragend naar de persoon die naast me loopt (zo van: wat ZIJN jullie van elkaar??) of meer van “is het nou een man of een vrouw?
Die verwarring ben ik nu juist gaan koesteren. Ben ik gaan zien als het allergrootste compliment dat ik kan krijgen.
Dus lach ik nu vriendelijk terug. Met rechte rug van reis en liefde voor mezelf.
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Vandaag had ik iemand "van vroeger" aan de telefoon. Ik had haar niet gesproken of gezien sinds mijn transitie.
Na een minuut of vijf in het gesprek vroeg ze heel voorzichtig... "maar jij was vroeger toch <<deadname>>?"... ik kon aan haar stem horen dat ze echt twijfelde...
Ik bedankte haar voor het compliment voor mijn (telefoon)stem en bevestigde dat het inderdaad zo was... en zei vervolgens... "als je me ziet ben je nog mee in de war..."
We gaan samen een project doen... dus wie weet.
Na een minuut of vijf in het gesprek vroeg ze heel voorzichtig... "maar jij was vroeger toch <<deadname>>?"... ik kon aan haar stem horen dat ze echt twijfelde...
Ik bedankte haar voor het compliment voor mijn (telefoon)stem en bevestigde dat het inderdaad zo was... en zei vervolgens... "als je me ziet ben je nog mee in de war..."
We gaan samen een project doen... dus wie weet.
vrouw mama dochter zus gelukkig
-
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Het heeft lang geduurd, maar ik ben bij een aantal mensen uit de kast in de zin dat ik verteld heb dat ik te maken heb met genderdysforie. Op dit moment weten mijn partner, mijn moeder, mijn schoonouders, een vriendin en een vriend het. Mijn partner heeft er wel moeite mee, maar bij alle anderen heb ik iets gevoeld wat ik nog nooit gevoeld heb. Ze begrijpen het, vinden het knap dat ik het geuit heb en snappen dat ik ben zoals ik ben. Voor het eerst in mijn leven hebben mensen tegen me gezegd dat het oké is hoe ik me echt voel. En dat voelt zo enorm goed! Dit is gendereuforie
Je zegt mij dat het eng is om te vliegen
want wat nou als ik val
Maar misschien land ik in mijn val
wel precies op de juiste plek
want wat nou als ik val
Maar misschien land ik in mijn val
wel precies op de juiste plek
-
- Voornaamwoorden: die/diens
yess ben er door mag 3 mei starten bij het Radboud!
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Gefeliciteerd Saskia-Vince fijn dat je verder kunt.
Eindelijk langzaam op weg naar mijn werkelijke ik.
06-02-2024 wachtlijst de Vaart.
18-04-2024 wachtlijst Radboudumc.
08-07-2024 start logopedie.
01-08-2024 intake de Vaart Almere.
06-02-2024 wachtlijst de Vaart.
18-04-2024 wachtlijst Radboudumc.
08-07-2024 start logopedie.
01-08-2024 intake de Vaart Almere.
-
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Van het weekend liep ik met mijn schat op een parkeerplaats in Beilstein. Komen ons 2 jonge stellen tegemoet waarvan de heren ons zeer vriendelijk gedag zeggen, en worden direct daarop tot de orde geroepen door hun dames gezelschap met Achtung!
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
De dames zagen concurrentieDawn schreef: 30 apr 2024, 19:33 Van het weekend liep ik met mijn schat op een parkeerplaats in Beilstein. Komen ons 2 jonge stellen tegemoet waarvan de heren ons zeer vriendelijk gedag zeggen, en worden direct daarop tot de orde geroepen door hun dames gezelschap met Achtung!
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle.
25-03-24 Logopedie
05-04-24 Laser ontharen
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle.
25-03-24 Logopedie
05-04-24 Laser ontharen
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
-
- Voornaamwoorden: die/diens
Gisteren mijn eerste gesprek in het Radboud.
Wat mij opviel is dat hoe relaxed ze daar zijn, niets is te gek ze kijken nergens raar tegen op, benamingen die bij sommige mensen in de community als afstotend worden bevonden ( shemale, ladyboy ) doen ze heel normaal over net alsof je het de gewoonste zaak is.
Toe een paar keer het gesprek een beetje dood viel, om dat ik lang moest na denken, om dat ik het even niet meer wist kwam de psych weer met iets waar door het gesprek weer lekker op gang kwam.
Na deze eerste keer heb ik er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Wat mij opviel is dat hoe relaxed ze daar zijn, niets is te gek ze kijken nergens raar tegen op, benamingen die bij sommige mensen in de community als afstotend worden bevonden ( shemale, ladyboy ) doen ze heel normaal over net alsof je het de gewoonste zaak is.
Toe een paar keer het gesprek een beetje dood viel, om dat ik lang moest na denken, om dat ik het even niet meer wist kwam de psych weer met iets waar door het gesprek weer lekker op gang kwam.
Na deze eerste keer heb ik er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.
7-9-22 verwijzing Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
5-8-24 start hrt