Ervaringen met maten post-op binders

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Ervaringen met maten post-op binders

Bericht door San(ne) »

Hallo, ik ben vast aan het zoeken naar twee goede post-op binders na de mastectomie.
Ik heb oa op de site van Danae gekeken, Lipoelastic en Marena.

Danae valt af, want ik heb slechte ervaringen met die mesh binders (was mijn eerste binder).

Op de andere 2 sites valt mij op dat ik bij Lipoelastic in maat XS uitkom bij opmeten van mijn borst- en taille omtrek en bij Marena bij een S.

Ik twijfel erg of dit klopt. Ik heb sinds de basisschool namelijk geen maat XS of S meer gepast, omdat ik 1.83 lang ben. Mijn GC2B binder is bijvoorbeeld ook maat L. Ik ben wel slank (71 kg), maar sport veel en ben niet ielig. Ik denk dat ik nu iets van een B cup heb.

Hebben jullie ervaring met hoe de maten vallen of eventueel nog tips voor andere binders?
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 499
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen met maten post-op binders

Bericht door Hal »

Mijn meest comfortabele post-op binder was een 'halve' van GC2B in mijn pre-op maat waar het voorpand was doorgeknipt en waar elke zijde klittenband had gekregen (aan een kant twee stroken, zodat ik de strakte aan kon passen). Omdat je de eerste tijd een verband draagt, zit dat prima strak. Toen het verband eraf was, gebruikte ik een opgevouwen hydrofiele doek tegen het schuren.

Ik vond dat fijner dan de binder die ik van de kliniek kreeg, omdat hij door de schouderbandjes niet zoveel schoof en draaide. Plus, hij was al lekker ingedragen en zacht geworden in de was.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen met maten post-op binders

Bericht door San(ne) »

Ik heb uiteindelijk de S van Lipoelastic besteld. Goedkoper en in tegenstelling tot Marena wel een retouroptie als de maat toch niet klopt.
Maat lijkt goed te zijn.

Mijn huidige binder van GC2B ga ik inderdaad ook nog wel (laten) verbouwen, aangezien ik dan kan afwisselen i.v.m. wassen.
Ik heb alleen maar één binder, dus moest er nog eentje bij kopen.

Heb jij 'm doorgeknipt en het klitteband op de stof van de binder laten zetten, of zit het klitteband deels als "verlenging" aan de stof? (als je begrijpt wat ik bedoel).