Motivatie consult geslachtsoperatie met psycholoog?

Psychologen en procedures
gerstepap
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2022, 23:01
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij hem

Motivatie consult geslachtsoperatie met psycholoog?

Bericht door gerstepap »

Ik ben nu aangekomen in de fase waar ik in aanraking kan komen voor de geslachtsoperaties. (Ftm) Mijn psycholoog zei bij de vorige afspraak iets over een vragenlijst en hoe het veranderd was. Als ik het goed herinner

"Eerst moest je die vragenlijst invullen en besprak je die daarna met je psycholoog nu gaat dat xyz" (miss online ofzo?)

Ik heb een afspraak met mijn psycholoog gemaakt online toen, die is deze week. Maar er staat niet bij dat het om een "motivatie consult" gaat oid. Ik zou het heel kut vinden als het nu gewoon een normaal consult is, omdat ik zo snel mogelijk op die wachtlijst wil/toestemming wil. Dus weet iemand hoe zon consult (tegenwoordig) gaat of moet ik ff met het VU bellen ofzo? Idk als iemand iets weet, graag
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Motivatie consult geslachtsoperatie met psycholoog?

Bericht door Yvonne »

Heb je al een verwijzing van je huisarts voor een genderpoli o.i.d.?
100% Myself 🌈 💟
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Motivatie consult geslachtsoperatie met psycholoog?

Bericht door Vethrvolnir »

Hoe is het gegaan @gerstepap ?
Dit bericht komt veel te laat dus waarschijnlijk weet je al hoe het voor jouw traject eruit gaat zien.
Volgens mij, als ik vergelijk met mijn traject, krijg je als persoon die op de VU wachtlijst staat :
als je zij instromer bent :
- een gesprek met een endocrinoloog
- een gesprek met een psycholoog
dan ben je zij -geinstroomd
- dan krijg je een motivatiegesprek met de psycholoog voor de operatie
- dan krijg je een online presentatie over de chirurgische opties
- dan krijg je een nagesprek met een verpleegkundige (per telefoon) of je nog vragen hebt over de presentatie
- dan krijg je nog een gesprek met de psycholoog waarna die je op de wachtlijst zegt voor een gesprek met de chirurg
...(verder weet ik het niet dit is tot waar ik ben gekomen )....
:shock: