Psytrans / Kinderwens

Psychologen en procedures
Melroze
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2022, 13:23
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/Diens/Hen/Hun

Psytrans / Kinderwens

Bericht door Melroze »

Hallo iedereen,

Hopelijk kan iemand mij meer info geven over het volgende.

Ik begin nu net bij Psytrans en mij werd alvast de vraag gesteld of ik een kinderwens had. Zoja, dan moest ik dit z.s.m met de huisarts bespreken. Weet iemand of dit vergoed wordt door de zorgverzekering? Ik had Menzis gebeld en die zegt dat eitjes invriezen en mastectomie niet wordt vergoed als je niet het traject bij de VUmc volgt.. (ondanks ik een restitutiepolis heb)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik het graag!

Vriendelijke groet,
Mel :)
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 408
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Psytrans / Kinderwens

Bericht door Josh »

Ik weet de voorwaarden niet van Menzis, maar lijkt mij dat ze jou verkeerd geïnformeerd hebben.

Mastectomie & eicellen invriezen zitten gewoon in de basisverzekering voor transgenderzorg, en al helemaal zou dat vergoed moeten worden wanneer je een restitutiepolis hebt voor niet-gecontracteerde zorgverleners, waardoor je gewoon vrij staat om te kiezen waar je de zorg ontvangt.

Ik zit bij FBTO restitutiepolis, traject via PsyTrans en eicellen invriezen via TFP Medisch Centrum Kinderwens Leiderdorp gedaan. Alles is gewoon vergoed, buiten eigen risico uiteraard.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Psytrans / Kinderwens

Bericht door sammy »

Een beetje laat, want waarschijnlijk heb je je zorgverzekering al geregeld en kan je het nu sowieso niet meer aanpassen.

Maar een mastectomie word bij een restitutiepolis vergoed. Wat wel het geval kan zijn is dat menzis geen restitutie polis meer heeft, maar wel een combinatie polis. Dan kan het zeker zijn dat het niet helemaal vergoed word.

Hoe dat met invriezen zit, geen idee.

Ik hoop dat je er toch iets aan hebt!
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die