Iemand tips vumc?

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Iemand tips vumc?

Bericht door Verkaasd »

Letterlijk volgende week mijn eerste afspraak (oké, intake maar dan nog) klein beetje hartkloppingen (extreem) heeft iemand tips voor het diagnostisch traject bij vumc?

Ben agender en asexueel als extra info. Wil namelijk eerlijk zijn met psych daarover want ik haat het om te doen als iemand die ik niet ben (in deze context; poster boy trans man. Lees: hetero, penis, stereotypisch mannelijk, etc. Maakt natuurlijk niet uit als jij dat bent, niet mijn plaats om over te oordelen live your life of course. Maar ik ben dat niet)
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Iemand tips vumc?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Gewoon jezelf zijn en eerlijk vertellen watje voelt. De tijd dat je precies in een bepaald plaatje moest passen ligt al lang achter ons. Ze zijn er om te helpen, niet om te oordelen.
Irene
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Iemand tips vumc?

Bericht door Verkaasd »

Irene_de_Vreede schreef: 26 dec 2022, 21:03 Gewoon jezelf zijn en eerlijk vertellen watje voelt. De tijd dat je precies in een bepaald plaatje moest passen ligt al lang achter ons. Ze zijn er om te helpen, niet om te oordelen.
Thx dat was ik al van plan maar meer tips voor wat me er te wachten staat
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Iemand tips vumc?

Bericht door Lise »

Bij de intake ga je bij een assistente op een soort van geavanceerde weegschaal staan, en heb je een kort gesprek met een endocrinoloog. Daar komen wel wat persoonlijke dingen oppervlakkig aan bod, maar niet al te veel. Dat komt pas later bij de psycholoog.
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Iemand tips vumc?

Bericht door San(ne) »

Ik heb een jaar of 12 geleden een intake bij het VuMC gehad, dus weet niet hoe veel er veranderd is.
Ik herinner me in elk geval dat ik het best spannend vond, maar uiteindelijk was het erg underwhelming qua wat de afspraak inhield. Het was echt een eerste kennismaking. Heel oppervlakkig, moest een paar vragenlijsten invullen en stond zo weer buiten. In het traject daarna zal het pas de diepte in gaan.