GenderGP - Via lokale apotheek of online apotheek?

Psychologen en procedures
Plaats reactie
enbyent
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 dec 2022, 22:41
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Hen/hun

GenderGP - Via lokale apotheek of online apotheek?

Bericht door enbyent »

Hoi! Ik heb een vraag waar hopelijk iemand die ervaring heeft met GenderGP antwoord op kan geven!

Bij het invullen van de application kan je kiezen tussen o.a. (voor de duidelijkheid noem ik ze hier even A en B):
A - Please send me a paper prescription in the post and I will take it to a local pharmacy (kost je 12 pond)
B - Please send my prescription to the online EU pharmacy (kost je niks)

Op de website van GenderGP lees ik dat je bij A de prijs van de lokale apotheek betaalt en bij B de prijs betaalt van de online 'partnered' apotheek, oftewel een online apotheek waar GenderGP iets van een contract mee heeft.

Weten jullie welke optie doorgaans goedkoper is? Ik heb geen idee of er veel prijsverschil is en weet eigenlijk niet zo goed waar ik dit kan nagaan.

Dankjewel!
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: GenderGP - Via lokale apotheek of online apotheek?

Bericht door Emma »

De vraag is of je het via de online apotheek vergoed krijgt van je zorgverzekering. Heb je een papieren voorschrift kun je naar je eigen apotheek, en die declareert gewoon direct bij de verzekeraar. Maar er zijn hier inmiddels best veel mensen met GenderGP ervaring, dus ik ga er van uit dat iemand er een gedetailleerder antwoord kan geven.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Yvonne
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: GenderGP - Via lokale apotheek of online apotheek?

Bericht door Yvonne »

Ik ben mijn HRT begonnen via GenderGP. Ik liet gewoon papieren recepten komen.
Mijn vaste apotheek, wel een ziekenhuis apotheek, declareerde gewoon op mijn verzekering.
Ik heb dit vooraf geregeld.
Inmiddels is de GenderGP HRT naadloos overgenomen door de endo van het genderteam en schrijft de endo spironolacton en estradiol voor. Progesteron gaat nu via de huisarts.
100% Myself 🌈 👩‍❤️‍👩💜
Plaats reactie