Huisarts die meewerkt met GenderGP

Psychologen en procedures
Moosi0519
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2023, 11:55
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem

Huisarts die meewerkt met GenderGP

Bericht door Moosi0519 »

Hallo!
Het zit zo, ik heb mij aangemeld bij GenderGP, en wil via deze weg beginnen aan testosteron.
Nu vind mijn huisarts het bij nader inzien toch allemaal heel spannend en misschien wil ze me toch niet helpen hiermee.
Dus ik ben op zoek naar een huisarts die ervaring heeft met GenderGP.
Heb jij een huisarts voor mij? Stuur me dan alsjeblieft een berichtje!
Super bedankt
Liefs Moos
enbyent
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 dec 2022, 22:41
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Hen/hun

Re: Huisarts die meewerkt met GenderGP

Bericht door enbyent »

Misschien is het handig om een locatie/regio te noemen, of maakt dat niet uit voor je?

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij, heb volgende week mijn eerste videogesprek met iemand van GenderGP. Mijn huisarts is bereid om de bloedonderzoeken via haar te laten gaan zodat het gewoon onder de verzekering valt. Medicatie voorschrijven of injecties zetten wil ze helaas niet aan beginnen..
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Huisarts die meewerkt met GenderGP

Bericht door EmilyFara »

enbyent schreef: 12 jan 2023, 22:33 Misschien is het handig om een locatie/regio te noemen, of maakt dat niet uit voor je?

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij, heb volgende week mijn eerste videogesprek met iemand van GenderGP. Mijn huisarts is bereid om de bloedonderzoeken via haar te laten gaan zodat het gewoon onder de verzekering valt. Medicatie voorschrijven of injecties zetten wil ze helaas niet aan beginnen..
Mijn huisarts deed hetzelfde. Ik ben toen ik het recept van GenderGP binnen was weer langs gegaan zodat ze het recept in hun systeem konden zetten dat als er iets zou gebeuren met mij waarbij ik niet kon vertellen welke medicijnen ik gebruik dat het in het systeem staat. En toen nam mijn huisarts het recept over en werd het vergoed vanuit de zorgverzekering.

Ik raad in ieder geval aan om het recept te laten zien, zodat het ergens genoteerd staat voor het geval dat je een ongeluk krijgt. En misschien heb je geluk en nemen ze het recept over.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Moosi0519
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2023, 11:55
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Huisarts die meewerkt met GenderGP

Bericht door Moosi0519 »

enbyent schreef: 12 jan 2023, 22:33 Misschien is het handig om een locatie/regio te noemen, of maakt dat niet uit voor je?

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij, heb volgende week mijn eerste videogesprek met iemand van GenderGP. Mijn huisarts is bereid om de bloedonderzoeken via haar te laten gaan zodat het gewoon onder de verzekering valt. Medicatie voorschrijven of injecties zetten wil ze helaas niet aan beginnen..
Hoi! Thanks voor je reactie :)
Ja ik woon op Schiermonnikoog haha niet de slimste plek om te zitten, dus eigenlijk is alles ver weg maar bloedonderzoek hoeft maar 1 keer in de 3 maand en ik heb een OV kaart dus ik denk laat mij maar reizen, als iemand die bloedonderzoeken maar wil doen.
Waar zit jouw huisarts ? (Als ik vragen mag :) )
Groetjes!
Moosi0519
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2023, 11:55
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Huisarts die meewerkt met GenderGP

Bericht door Moosi0519 »

EmilyFara schreef: 13 jan 2023, 10:40
enbyent schreef: 12 jan 2023, 22:33 Misschien is het handig om een locatie/regio te noemen, of maakt dat niet uit voor je?

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij, heb volgende week mijn eerste videogesprek met iemand van GenderGP. Mijn huisarts is bereid om de bloedonderzoeken via haar te laten gaan zodat het gewoon onder de verzekering valt. Medicatie voorschrijven of injecties zetten wil ze helaas niet aan beginnen..
Mijn huisarts deed hetzelfde. Ik ben toen ik het recept van GenderGP binnen was weer langs gegaan zodat ze het recept in hun systeem konden zetten dat als er iets zou gebeuren met mij waarbij ik niet kon vertellen welke medicijnen ik gebruik dat het in het systeem staat. En toen nam mijn huisarts het recept over en werd het vergoed vanuit de zorgverzekering.

Ik raad in ieder geval aan om het recept te laten zien, zodat het ergens genoteerd staat voor het geval dat je een ongeluk krijgt. En misschien heb je geluk en nemen ze het recept over.
Wow hier had ik helemaal niet aan gedacht, dat is wel slim!
Thanks :)