Ervaringen SRS bij Tim Nijhuis in het Radboud?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
saaaartjee
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2022, 09:58
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Ervaringen SRS bij Tim Nijhuis in het Radboud?

Bericht door saaaartjee »

Hii!

Ik ben nu op een punt in mijn transitie dat ik gender bevestigende operaties wil laten uitvoeren. Eerst wilde ik een orchidectomie hebben om dat tenminste uit de weg te hebben en dan op zoek te gaan naar hoe en wat over vaginaplastiek.

Ik zit bij het RadboudUMC gender team dus dan wilde ik dr. Nijhuis die orchidectomie laten doen. Ik had niet door dat hij ook vaginaplastiek deed tot ik bij hem in een spreekkamer zat en hij het aan mij aanbood. (Dom van mij, had beter moeten Googlen vantevoren maarja) Ik heb een nieuwe afspraak met hem ingepland waar ik wel fatsoenlijk voor ben voorbereid maar ik zit toch wel met wat dingen.

Er is online niks over hem te vinden behalve dat hij dit doet bij het radboud. Ik wil liever niet blind hier in duiken dus zou ik willen vragen of als er hier mensen zijn die bij Nijhuis zijn geweest om over hun ervaringen te kunnen vertellen. Hoe is het resultaat?

Is er ook een plek waar ik informatie over dit kan vinden dat ik misschien heb gemist? Resultaat plaatjes bijvoorbeeld, reviews/verhalen van mensen... De informatie op de website van het Radboud is erg algemeen en redelijk nutteloos in het beslissen over Nijhuis specifiek.
Dit zou heel erg helpen!

- Sarah
SB95
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 feb 2020, 10:13
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen SRS bij Tim Nijhuis in het Radboud?

Bericht door SB95 »

Zelf geen ervaring, maar op deze reddit wiki vond ik deze post
saaaartjee
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2022, 09:58
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen SRS bij Tim Nijhuis in het Radboud?

Bericht door saaaartjee »

SB95 schreef: 09 jan 2023, 15:49 Zelf geen ervaring, maar op deze reddit wiki vond ik deze post
Die had ik inderdaad ook gezien. Helaas zat OP in die thread in dezelfde situatie als ik, zeer weinig informatie over hem. Toch bedankt voor de reactie!
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen SRS bij Tim Nijhuis in het Radboud?

Bericht door Frederieke »

Hoi Sarah,

Ook ik heb (nog) geen directe ervaring, foto's en zo aangezien ik op de wachtlijst sta. Maar ik heb wel gesprekken gehad met de bekkenfysiotherapeut van het Radboudumc. Zij begeleidt transvrouwen met dilateren na operaties en was behoorlijk positief over de resultaten. Misschien helpt je dat. En je kunt hem er zelf in het consult ook naar vragen natuurlijk.

Groetjes, Frederieke.
saaaartjee
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2022, 09:58
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen SRS bij Tim Nijhuis in het Radboud?

Bericht door saaaartjee »

Frederieke schreef: 09 jan 2023, 16:09 Hoi Sarah,

Ook ik heb (nog) geen directe ervaring, foto's en zo aangezien ik op de wachtlijst sta. Maar ik heb wel gesprekken gehad met de bekkenfysiotherapeut van het Radboudumc. Zij begeleidt transvrouwen met dilateren na operaties en was behoorlijk positief over de resultaten. Misschien helpt je dat. En je kunt hem er zelf in het consult ook naar vragen natuurlijk.

Groetjes, Frederieke.
Dat ga ik inderdaad doen! Woensdag heb ik een gesprek met hem en ik heb een waslijst aan vragen die ik aan hem wil stellen.

Hoe lang is die wachtlijst? Hij zei dat de orchi wachtlijst rond de 5 maanden is maar ik vraag me af of die voor vaginaplastiek anders is.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen SRS bij Tim Nijhuis in het Radboud?

Bericht door Frederieke »

saaaartjee schreef: 09 jan 2023, 18:24 Dat ga ik inderdaad doen! Woensdag heb ik een gesprek met hem en ik heb een waslijst aan vragen die ik aan hem wil stellen.
En, hoe ging het woensdag? Zijn al je vragen beantwoord? Of beter, welke wel en welke niet?

En weet je al meer over de huidige wachtlijst voor vaginaplastiek?
saaaartjee
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2022, 09:58
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen SRS bij Tim Nijhuis in het Radboud?

Bericht door saaaartjee »

Frederieke schreef: 12 jan 2023, 17:54
saaaartjee schreef: 09 jan 2023, 18:24 Dat ga ik inderdaad doen! Woensdag heb ik een gesprek met hem en ik heb een waslijst aan vragen die ik aan hem wil stellen.
En, hoe ging het woensdag? Zijn al je vragen beantwoord? Of beter, welke wel en welke niet?

En weet je al meer over de huidige wachtlijst voor vaginaplastiek?
Het ging best goed! Hij klonk een beetje geirriteerd maar dat lag er denk ik aan dat ik allemaal moeilijke vragen stelde voor een telefoon gesprek. Eigenlijk zijn al mijn vragen wel beantwoord.

De wachtrij is 5 maanden na goedkeuring dat de ontharing voorspoedig gaat. Die check wordt 3 maanden na het begin van het ontharen gedaan. Een beetje jammer aangezien ik had gehoopt dat die half jaar wachttijd tijdens het ontharen was, ik wilde mikken op de zomervakantie wanneer ik niet druk ben met mijn studie en een paar weken gewoon kan besteden aan herstellen. Dat gaat helaas denk ik niet meer lukken. Het wordt een beetje krap. Zeker omdat ik de eerste afspraak bij de dermatoloog pas in februari heb.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen SRS bij Tim Nijhuis in het Radboud?

Bericht door Frederieke »

Hoi @saaaartjee,

Even een korte update. Ik heb mijn SRS nu een aantal dagen geleden gehad bij dr. Nijhuis en ik ben op dit moment echt super happy met het resultaat. Hij heeft tegelijk ook mijn neus, voorhoofd, wenkbrauwen en bovenlip aangepast (feminisatie) en ik kijk echt elke dag vol verbazing in de spiegel. Ik ben nooit zo’n narcist geweest (hoop ik), maar het resultaat is echt geweldig. En de zorg hier bij de verpleegafdeling is dus ook echt fenomenaal. Er wordt continu naar je omgekeken, als je hulp nodig hebt is die maar een druk op de knop vandaan en ook het eten is helemaal prima.

Ik ben echt super blij dat ik deze keus heb gemaakt en ik denk dat je echt helemaal gerust kunt zijn.

Groetjes, Frederieke
saaaartjee
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2022, 09:58
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen SRS bij Tim Nijhuis in het Radboud?

Bericht door saaaartjee »

Frederieke schreef: 29 jan 2023, 20:53 Hoi @saaaartjee,

Even een korte update. Ik heb mijn SRS nu een aantal dagen geleden gehad bij dr. Nijhuis en ik ben op dit moment echt super happy met het resultaat. Hij heeft tegelijk ook mijn neus, voorhoofd, wenkbrauwen en bovenlip aangepast (feminisatie) en ik kijk echt elke dag vol verbazing in de spiegel. Ik ben nooit zo’n narcist geweest (hoop ik), maar het resultaat is echt geweldig. En de zorg hier bij de verpleegafdeling is dus ook echt fenomenaal. Er wordt continu naar je omgekeken, als je hulp nodig hebt is die maar een druk op de knop vandaan en ook het eten is helemaal prima.

Ik ben echt super blij dat ik deze keus heb gemaakt en ik denk dat je echt helemaal gerust kunt zijn.

Groetjes, Frederieke
Bedankt voor de update! Dit geeft me flink meer vertrouwen in hem.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen SRS bij Tim Nijhuis in het Radboud?

Bericht door Frederieke »

Hoi @saaaartjee,

Inmiddels ben ik al een paar dagen geleden ontslagen uit het Radboudumc. Ik heb gisteren de eerste controle gehad waarbij een deel van de hechtingen in het gezicht zijn verwijderd. Nogmaals, super happy! Ook de plaats van de vaginaplastiek is even gecontroleerd en alles gaat helemaal perfect. Natuurlijk ben ik braaf aan het dilateren en spoelen.

Ook dat gaat helemaal prima, zowel bij het spoelen als bij het dilateren geen bloed te bekennen. Het spoelwater komt direct helemaal helder terug. Heel wat anders dan het spoelen dat ik jaren geleden deed bij een neus-tussenschot-correctie. De zwelling in het gebied van de vagina is zichtbaar aan het afnemen en de buitenkant ziet er (afgezien van de hechtingen die nog verder moeten oplossen) helemaal super uit. Voor mij bijna niet van ‘cis’ te onderscheiden, zeg maar. Echt wonderbaarlijk, kan ik wel zeggen. Ik weet nu al zeker dat, als ik ooit nog een andere operatie wil in het kader van mijn transitie, ik dat bij voorkeur weer door Tim Nijhuis wil laten doen.

Groetjes,
Frederieke