mastectomie via gendergp

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Plaats reactie
rayz
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2023, 19:05
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

mastectomie via gendergp

Bericht door rayz »

heeeyy! Ik heb een tijdje geleden m'n verwijsbrief voor top surgery gekregen van GenderGP. Ik heb in april al m'n intake met Dr van Loenen!! Super excited.

Nu weet ik door een andere jongen dat dr. van Loenen akkoord gaat met een brief van GenderGP, maar alsnog heb ik een beetje zenuwen dat het van me weg wordt genomen. Maar ik blijf dit manifesteren totdat ik plat ben haha.

Ik heb echt suuuper veel goede resultaten gezien van haar alleen twijfel ik nog een beetje over dubbele incisie of donut procedure. Ik ben hoogstwaarschijnlijk plat genoeg voor de donut maar ik ben bang dat ik niet tevreden ga zijn met de resultaten. Ik heb namelijk de wens dat ik vrijwel volledig plat ben en dat mijn tepels worden verkleind. Natuurlijk wordt dit allemaal besproken in het intake gesprek maar als er mensen zijn die bij van Loenen zijn geweest: hoe was jullie ervaring en welke procedure hebben jullie gevolgd?

thanks! :D
2021-12-10 wachtlijst Mutsaertstichting
2022-05-07 begonnen zelfmedicatie T
2023-03-27 Hormonen GenderGP
2023–04-20 Naam+geslachtswijziging
2023-04-26 Intake van Loenen
2023-09-06 Intake GenderClinic
2024–02-05 Mastectomie van Loenen
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: mastectomie via gendergp

Bericht door San(ne) »

Fijn dat de intake er aan zit te komen!

Ikzelf heb mijn intake in september gehad en ga maandag onder het mes.
Tips voor de intake: zet goed de vragen die je hebt op papier zodat je ze kunt stellen tijdens de intake. Ik heb gemerkt dat Van Loenen iemand van weinig woorden is (in elk geval in de telefonische intake). Als je zelf niets vraagt, worden je twijfels waarschijnlijk ook niet duidelijk in de intake.
Ze staat wel open voor je vragen en was vriendelijk en geduldig aan de telefoon.

Ikzelf had alleen de optie DI of buttonhole. In de intake gaf ze dit aan, maar het ik nog geen keuze gemaakt. Dat moet ik dan kennelijk maandag definitief aangeven, net als wat andere dingen hoe ik het wil end at maakt me een beetje nerveus. Voelt zo last minute, terwijl het wel heel belangrijk is. Dus als ik het nog een keer mocht doen had ik nog wat meer uit de intake willen halen, maar telefonisch blijft lastig.
Evy1946
Berichten: 218
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Re: mastectomie via gendergp

Bericht door Evy1946 »

Hoe is de procedure bij gendergp om een verwijsbrief te krijgen voor oa orchidectomie?
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: mastectomie via gendergp

Bericht door Daan_3 »

Wat fijn dat jullie al zo snel aan de beurt zijn! Ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is via gendergp. Mijn plan was eigenlijk om te wachten op de intake bij een genderteam binnen Nederland, maar dat duurt me wel heel lang.
rayz
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2023, 19:05
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: mastectomie via gendergp

Bericht door rayz »

Nice!! heel veel succes alvast :) en thanks voor de tips! ga sowieso een aantal vragen noteren en goed om te horen dat ze vriendelijk is :) had niet zo'n goede ervaring met de telefoniste. Vraagje nog, heb je ook een verwijzing via gendergp gekregen?
San(ne) schreef: 17 jan 2023, 08:39 Fijn dat de intake er aan zit te komen!

Ikzelf heb mijn intake in september gehad en ga maandag onder het mes.
Tips voor de intake: zet goed de vragen die je hebt op papier zodat je ze kunt stellen tijdens de intake. Ik heb gemerkt dat Van Loenen iemand van weinig woorden is (in elk geval in de telefonische intake). Als je zelf niets vraagt, worden je twijfels waarschijnlijk ook niet duidelijk in de intake.
Ze staat wel open voor je vragen en was vriendelijk en geduldig aan de telefoon.

Ikzelf had alleen de optie DI of buttonhole. In de intake gaf ze dit aan, maar het ik nog geen keuze gemaakt. Dat moet ik dan kennelijk maandag definitief aangeven, net als wat andere dingen hoe ik het wil end at maakt me een beetje nerveus. Voelt zo last minute, terwijl het wel heel belangrijk is. Dus als ik het nog een keer mocht doen had ik nog wat meer uit de intake willen halen, maar telefonisch blijft lastig.
2021-12-10 wachtlijst Mutsaertstichting
2022-05-07 begonnen zelfmedicatie T
2023-03-27 Hormonen GenderGP
2023–04-20 Naam+geslachtswijziging
2023-04-26 Intake van Loenen
2023-09-06 Intake GenderClinic
2024–02-05 Mastectomie van Loenen
rayz
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2023, 19:05
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: mastectomie via gendergp

Bericht door rayz »

ik heb eerlijk gezegd geen idee:( je kan op gendergp hun website klikken op het kopje "surgery referral' wellicht dat dat hierbij staat!
Evy1946 schreef: 17 jan 2023, 09:30 Hoe is de procedure bij gendergp om een verwijsbrief te krijgen voor oa orchidectomie?
2021-12-10 wachtlijst Mutsaertstichting
2022-05-07 begonnen zelfmedicatie T
2023-03-27 Hormonen GenderGP
2023–04-20 Naam+geslachtswijziging
2023-04-26 Intake van Loenen
2023-09-06 Intake GenderClinic
2024–02-05 Mastectomie van Loenen
rayz
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2023, 19:05
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: mastectomie via gendergp

Bericht door rayz »

thanks!! vet veel zin in allemaal. Ik heb bij Gendergp de appraisal pathway gedaan ook voor hormonen, hierna heb ik gewoon een gesprek voor surgery referral aangevraagd met Marianne Oakes (super lieve vrouw). Vooraf een hele vragenlijst moeten invullen, vervolgens heb je een gesprek van een uur en worden ook nog allerlei dingen aan je gevraagd. Zij maken dit dan in een brief en die krijg je opgestuurd.
Daan_3 schreef: 17 jan 2023, 17:27 Wat fijn dat jullie al zo snel aan de beurt zijn! Ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is via gendergp. Mijn plan was eigenlijk om te wachten op de intake bij een genderteam binnen Nederland, maar dat duurt me wel heel lang.
2021-12-10 wachtlijst Mutsaertstichting
2022-05-07 begonnen zelfmedicatie T
2023-03-27 Hormonen GenderGP
2023–04-20 Naam+geslachtswijziging
2023-04-26 Intake van Loenen
2023-09-06 Intake GenderClinic
2024–02-05 Mastectomie van Loenen
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: mastectomie via gendergp

Bericht door San(ne) »

rayz schreef: 17 jan 2023, 18:52 Nice!! heel veel succes alvast :) en thanks voor de tips! ga sowieso een aantal vragen noteren en goed om te horen dat ze vriendelijk is :) had niet zo'n goede ervaring met de telefoniste. Vraagje nog, heb je ook een verwijzing via gendergp gekregen?
Ik hoor dat vaker van die telefonisten. Eerlijk gezegd vind ik deze mensen altijd wel aardig. Al een paar keer gebeld en altijd goed te woord gestaan. Ook zijn de assistenten heel snel met reageren via de mail.
Antwoorden zijn soms wat kort, maar ze zullen dezelfde vragen dag in, dag uit beantwoorden.

Ik ben zelf niet verwezen door GenderGP, maar via psychologenpraktijk De Vaart.
Plaats reactie