Nieuwe chat! Zie dit topic.

Werkgever en database

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Werkgever en database

Bericht door EmilyFara »

Het is weer effe geleden dat ik hier actief was. Erg druk gehad, nu ook een nieuwe baan waar ik niet te veel over in wil gaan.
Gesolliciteerd als Emily maar mijn paspoort zei nog wat anders, maakte niet uit en gewoon als Emily contracten getekend.
Ik werk met 2 ex-collega's die me kennen van voor m'n transitie. En die zijn heel erg accepterend, zoals ze in 't Engels zeggen 'without skipping a beat' gewoon veranderd naar zij/haar en mijn naam. Ook laten mijn collega's niet weten dat zij het weten. Ik ga er vanuit dat iedereen het weet en het maakt me ook weinig uit. Ik was altijd heel timide, maar dat ben ik niet meer, ik sta mijn vrouwtje wel.

1 frustratie. De IT afdeling heeft mijn bedrijfsemail en account onder mijn oude voorletter gedaan. Daar heb ik een klacht over in moeten dienen en dat heeft 3 maanden geduurd. Toen kregen ik er een email alias er overheen. -_- maar m'n account naam waar ik steeds opnieuw mee moet inloggen is nog verkeerd. Binnenkort maar weer klagen denk ik. ANYWAY, snel naar bed want morgen weer vroeg op.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Werkgever en database

Bericht door Daan_3 »

Ugh, balen dat het technische deel zo moeilijk moet zijn.

Ik vind het sowieso bizar dat ze altijd naar voorletters kijken, terwijl die vaak totaal niet overeenkomen met de naam die iemand gebruikt.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Werkgever en database

Bericht door Marije »

Ik ben hier maanden mee bezig geweest, vooral met Google.

Sommige systemen zijn (bijna) niet aan te passen, zoals Gmail, Outlook.com (was vroeger hotmail) en GitHub.

Voor mijn werk had ik een Azure Cloud account wat ik uiteindelijk na een hoop gedoe met Microsoft gewoon beeindigd heb omdat je het basis-adres nooit kunt aanpassen.

Omdat ik auteur ben van boeken die je kunt kopen op Amazon.com had Google een "knowledge panel" voor mij aangemaakt. Uiteindelijk moest ik alles precies in de juiste volgorde doen en toen, langzaam maar zeker drong het door tot Google dat mijn naam echt was veranderd.

Eerst moest de uitgever alles aanpassen en koppelen aan de oude ISBN nummers. De oudste was uit 2009. Daarna kon Amazon e.e.a. aanpassen en daarna ging Google aan het werk.

Tientallen emails heb ik er aan besteed met soms bijna de tranen in de ogen.

Inmiddels is er op mijn deadname nagenoeg niets meer terug te vinden en op de nieuwe freelance klussen die ik aanneem hoef ik niets meer uit te leggen.

Het zou fijn zijn als dit gemakkelijker kan worden en dat bedrijven zoals Google en Microsoft zich gaan beseffen dat naamswijzigingen soms meer inpactvol zijn dan ze zich realiseren.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Werkgever en database

Bericht door EmilyFara »

Oef, dat klinkt echt als een gedoe. Ik heb voor Google gewoon een nieuw email adres aangemaakt en handmatig alles over gezet. Ik wil eigenlijk dat mijn werkgever dat ook zou doen. Mijn huidige account is nog maar een paar maanden oud en ik gebruik het alleen om dingen uit te lezen en ben er nog niet actief mee bezig. Ik denk dat ze dat niet willen omdat ze dan opnieuw alle licenties aan moeten vragen en betalen. Maar ik zie dat niet als mijn probleem, mijn naam klopt wel, die klopt vanaf het begin maar de eerste letter klopt dan weer niet. Daar komt het nog eens bij dat mijn hersenen mijn oude zelf intrepeteren als mijn overleden broer, en iedere keer dat ik daaraan denk schieten de tranen weer in mijn ogen. Dus dan onder 'zijn' account in te loggen doet dan extra pijn.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Werkgever en database

Bericht door Marije »

Licenties zijn nooit letterlijk op naam, dat kan het probleem zeker niet zijn.

Dat van "je broer" is echt super herkenbaar. Als ik nu mijn deadname zie of hoor denk ik ook aan iemand anders. Gelukkig is dat bijna nooit meer.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Werkgever en database

Bericht door EmilyFara »

Nee, het probleem is dat licenties op account zijn. En ik wil een nieuw account. En omdat licenties niet op naam zijn, zijn die niet zomaar mee te nemen ga ik vanuit.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Werkgever en database

Bericht door Marije »

Jawel, volgens mij is dat zelfs juridisch verplicht. Hoe denk je dat het werkt met mensen die 3 maanden stage lopen en daarna krijg je nieuwe stagairs.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Werkgever en database

Bericht door Daan_3 »

Wat een gedoe zeg, Marije. Wel fijn dat het eindelijk gelukt is!

Ik heb inderdaad voor mij persoonlijk gewoon een nieuw e-mailadres aangemaakt, en alles een voor een overgezet. Nu krijg ik bijna niets meer op mijn oude account, behalve berichten van het UWV. Daar kan ik om de een of andere reden niet mijn e-mailadres aanpassen.

Emily, je zou toch denken dat een nieuw account net zo makkelijk zou zijn, vooral als je de inlognaam blijkbaar niet kan veranderen. Hopelijk lukt dat snel!