Film NPO 2 zaterdagnacht "A perfectly normal family"

Nieuwsberichten
Plaats reactie
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Film NPO 2 zaterdagnacht "A perfectly normal family"

Bericht door Marica »

Mooie Deense film over een jong gezin waar de vader transvrouw is en welke gevolgen dat heeft voor het jonge gezin.

Wanneer Emma’s vader vertelt dat hij voortaan als vrouw door het leven wil gaan, is zijn jongste dochter totaal uit het lood geslagen. Thomas verandert daarna snel in Agnete: een vrouw met zwierige jurken die opeens niet meer van voetbal lijkt te houden. Wie is deze nieuwe vader? Kan Emma deze Agnete überhaupt nog zo noemen? Het veilige gezinsleven dat ze kende, komt op losse schroeven te staan en de hechte vader-dochterband verandert voorgoed. Het spel van de acteurs is erg goed en naturel en de jongste dochter sluit je meteen in je hart.

Omdat debuterend regisseuse Malou Reymann zelf opgroeide met een vader die transvrouw was weet ze feilloos hoe kinderen zo’n complexe verandering kunnen ervaren.

Tussen intieme en hartverscheurende momenten door schetsen herkenbare oude homevideo’s het jonge gezin in ogenschijnlijk simpelere tijden.

Deze film heeft de VPRO Big Screen Award tijdens het afgelopen IFFR gewonnen..

zaterdag 04 februari
NPO 2
00:20 - 01:50
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Evy1946
Berichten: 218
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Re: Film NPO 2 zaterdagnacht "A perfectly normal family"

Bericht door Evy1946 »

Volgens mij is deze film niet uitgezonden.
Jammer ik had me er op verheugd.
Albert031
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mar 2021, 15:13
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Film NPO 2 zaterdagnacht "A perfectly normal family"

Bericht door Albert031 »

Ja hoor, was er wel degelijk. (Maar als je wilt terugkijken, zaterdag 00:20 is in de nacht van vrijdag-op-zaterdag.)
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Film NPO 2 zaterdagnacht "A perfectly normal family"

Bericht door Marica »

Online kan je hem ook nog zien via NPO Start.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Evy1946
Berichten: 218
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Re: Film NPO 2 zaterdagnacht "A perfectly normal family"

Bericht door Evy1946 »

Ik heb hem gezien op NPO Start,afd films nu nog 1 dag beschikbaar, de moeite waard.
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Film NPO 2 zaterdagnacht "A perfectly normal family"

Bericht door Frederieke »

Ik vond het een interessante film om naar te kijken, met name om te vergelijken hoe ik zelf heb gehandeld in mijn transitie.

Wat me vooral opviel, was dat Agnete, ook nadat ze was uitgekomen naar haar gezin, steeds zaken als een voldongen feit presenteerde, in plaats van haar gezin mee te nemen in het proces.
Bijvoorbeeld bij het gezamenlijke bezoek aan de psycholoog, tot aan het einde bij de verhuizing.

Ik ben zelf ook zo begonnen, tot het moment dat ik ontdekte dat het 'niet zeggen om anderen te beschermen' meer kwaad doet dan goed. Sindsdien propageer ik het credo: "Openheid is je vriend".

Is jullie nog iets opgevallen dat je wilt delen?

Groetjes, Frederieke.
Plaats reactie