testosteron remmers

Psychologen en procedures
kelly.B
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2023, 19:41
Gender: Transgender

testosteron remmers

Bericht door kelly.B »

Dit onderwerp zal wel al tot in den treure behandeld zijn maar ik ben nieuw hier en om nu alle berichten door te spitten..
Ik ben 65 en zit zog steeds in de kast. De enige die iets van mijn gevoelens weet is mijn eigen vrouw. Om mijn huwelijk te redden heb ik nooit enige actie ondernomen en had me ook al er bij neergelegd dat er nooit iets zou gebeuren. Het laatste jaar merk ik echter dat ik impotent aan het worden ben en ipv dat ik zoals elke "man" in paniek raak vind ik dit erg prettig. Ik heb inmiddels begrepen dat je niet zomaar hormonen voorgeschreven krijgt maar ik heb de volgende vraag. Ik zal nooit vrouw worden maar als ik testosteronremmers kon krijgen zodat ik me geen man meer voel dan zou ik al tevreden zijn. "ontmannen" is voor mij het hoogst haalbare. Zou dit via de huisarts kunnen of moet je dan ook naar een psycholoog en/of naar een endocrinoloog? Ik hoor altijd adressen in het noorden cq de Randstad maar zijn die er ook in zuid limburg? Is castratie mogelijk zonder medische noodzaak?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3661
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: testosteron remmers

Bericht door Irene_de_Vreede »

Testosteronremmers voorgeschreven krijgen zonder endo en psych is niet legaal mogelijk. Ik denk ook niet dat je een chirurg gaat vinden die zonder "noodzaak" een orchidectomie gaat uitvoeren.
Irene
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1352
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: testosteron remmers

Bericht door Marije »

Vorige week sprak ik iemand die als man door het dagelijks leven gaat maar wel gewoon aan de testoblokkers zit en de oestrogeen. Die persoon heeft vorige week gewoon een vulvaplastiek gekregen en is vervolgens weer als man naar huis gegaan.

Ik dacht dat 't niet kon, maar blijkbaar wel. Is via T-Cendent gegaan.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3661
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: testosteron remmers

Bericht door Irene_de_Vreede »

Marije schreef: 21 feb 2023, 16:27 Vorige week sprak ik iemand die als man door het dagelijks leven gaat maar wel gewoon aan de testoblokkers zit en de oestrogeen. Die persoon heeft vorige week gewoon een vulvaplastiek gekregen en is vervolgens weer als man naar huis gegaan.

Ik dacht dat 't niet kon, maar blijkbaar wel. Is via T-Cendent gegaan.
Dit kan inderdaad, maar laat het niet de indruk wekken dat je dit even doet via een huisartsverwijzing, ook voor dit traject moet je gewoon door de molen.
Irene
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1352
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: testosteron remmers

Bericht door Marije »

Ik vond het heel bijzonder, en uiteraard moet je door de molen. Misschien nog wel een paar meer gesprekjes dan gemiddeld.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
kelly.B
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2023, 19:41
Gender: Transgender

Re: testosteron remmers

Bericht door kelly.B »

Bedankt voor de reacties. Ik hoor altijd VU Amsterdam.. zijn er geen mogelijkheden (lees klinieken) zuidelijker in het land?
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1352
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: testosteron remmers

Bericht door Marije »

Het meeste gebeurt tegenwoordig via beeldbellen dus echt veel maakt het niet uit waar je psycholoog zit.

De snelste routes zijn volgens mij nog steeds PsyTrans en De Vaart waarbij PsyTrans sneller is, maar het is heel lastig om daar op de wachtlijst te komen.

Ik heb mijn traject via PsyTrans gedaan en van inschrijving op de wachtlijst tot de laatste operatie was 1,5 jaar.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3661
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: testosteron remmers

Bericht door Irene_de_Vreede »

Nijmegen (Radboud) is vrij zuidelijk.
Irene
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1352
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: testosteron remmers

Bericht door Marije »

Als je echt regionaal gaat kijken is er vanalles... met kilometers wachtlijsten. Dan is ze 70 als ze aan de blokkers kan...
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: testosteron remmers

Bericht door Annabel »

Misschien is 'slechts' Finasteride een oplossing voor je? Met een beetje meewerkende huisarts kan je dit regelen. Het is ook een T-blokker en geeft de effecten die je misschien zoekt.

Maar voor een orchidectomie, tenzij je in het heel schimmige circuit gaat, moet je helaas wel door de genderhoepels. En ja, er zijn enorme wachttijden bij de meeste, dus het is zeker aan te raden om verder te shoppen dan dichtbij huis.