Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vrij om te vliegen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Vrij om te vliegen

Bericht door Tanja »

Hoi hoi,

Via mijn huisarts en de daar aan verbonden praktijk ondersteuner is de aanmelding naar het VU/AMC eindelijk een feit.
Na een aantal gesprekken met de arts (wat een schat) vond ook hij dat ik niet langer meer moest wachten en NU door moest stappen.
Mijn huisarts is driftig op zoek naar een behandelplan alwaar ik vast de psychologische hulp kan krijgen om verder te kunnen.
Nu heb ik bij de arts weer een afspraak op 9 maart aanstaande en zag in de app van Uw zorg online dat er met mij gesproken gaat worden over deze praktijk.. Vrij om te vliegen heet deze in Berkel en Rodenrijs. Schijnt een hoop ervaring te hebben met genderdysforie etc. Behandelaar is dan zelf een V-M .

Kent iemand deze praktijk? Had me al enigszins verdiept erin maar ze hebben geen verbintenis met zorgverzekeraars dus zal eea zelf moeten gaan betalen..vermoed ik!
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Vrij om te vliegen

Bericht door Frederieke »

Hallo,

Wat fijn dat je huisarts zo meewerkt!
Ik ken ze niet en ze staan ook niet op de Transgender wegwijzer.
Dus ik zou even vragen of en hoeveel ervaring ze hebben met trans personen.

Groetjes, Frederieke.
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Vrij om te vliegen

Bericht door Tanja »

Frederieke schreef: 25 feb 2023, 17:51 Hallo,

Wat fijn dat je huisarts zo meewerkt!
Ik ken ze niet en ze staan ook niet op de Transgender wegwijzer.
Dus ik zou even vragen of en hoeveel ervaring ze hebben met trans personen.

Groetjes, Frederieke.
Ga ik inderdaad doen maar hoopte dat iemand deze persoon zou kennen oid.
Ben al zo vreselijk lang bezig, uitstel, afstel etc etc. Kan er een boek over schrijven maar nu ik deze stap eindelijk heb gezet en dus eindelijk echt voor mezelf kies wil ik het wel goed doen natuurlijk :?
Bedankt voor je reactie
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm: