Nieuwe chat! Zie dit topic.

financiering FFS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
mariannevanh
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 dec 2020, 19:46
Gender: Vrouw

financiering FFS

Bericht door mariannevanh »

Ik overweeg FFS, maar heb zelf hiervoor niet de financiële middelen.
Mijn inkomen bestaat op dit moment uit een bijstandsuitkering.
Welke wegen weten jullie om dit te kunnen financieren?

Lieve groet,
Marianne
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: financiering FFS

Bericht door Frederieke »

Hoi Marianne,

Je kunt natuurlijk crowd funding proberen. Ik weet niet hoe kansrijk dat is, maar datzelfde geldt voor de weg via de zorgverzekering. Ook dat laatste gaat niet gemakkelijk. Reken op een gang naar de rechter die ook bepaald niet gegarandeerd de gewenste uitkomst zal bieden.

Mocht je het via de zorgverzekering willen proberen dan zul je een hele gedegen motivatie van je chirurg nodig hebben. Anders is je kans op volledige vergoeding vrijwel nihil ben ik bang.

Heb je al een plek op het oog waar je de FFS zou willen doen? En heb je al een consult gepland staan? Zo niet, dan zou ik daarmee beginnen.

Groetjes, Frederieke.
wolvster
Berichten: 265
Lid geworden op: 04 nov 2021, 15:09
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: financiering FFS

Bericht door wolvster »

Let bij crowdfunding wel op wat het UWV/de overheid daar van vindt in combinatie met een bijstandsuitkering, je wil niet dat ze je uitkering stopzetten of al het geld terug eisen!
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: financiering FFS

Bericht door Frederieke »

Oh, de adamsappel correctie is trouwens machtigingsvrij, mits je aan de voorwaarden voldoet. Dus als het je alleen daarom gaat, dan is het geen probleem.
mariannevanh
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 dec 2020, 19:46
Gender: Vrouw

Re: financiering FFS

Bericht door mariannevanh »

Ik heb vanochtend een gesprek gehad met iemand van Sociale Zaken omtrent mijn uitkering en heb daar al gevraagd naar bijzondere bijstand of andere manieren van financiering. Daarop krijg ik nog een reactie.

Aanstaande vrijdag heb ik een videoconsult met dr. Frans Noorman van der Dussen.
Gebruikersavatar
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: financiering FFS

Bericht door Nikkie »

Hoi Marianne,

Heb je ook al een financieel plan opgezet? Hoeveel het gaat kosten? Wanneer je zou willen beginnen? Dat geeft al wat houvast en een leidraad hoeveel je maandelijks bij elkaar zou moeten schrapen. Dan kun je daarna kijken naar manier hoe je het geld bij elkaar krijgt.

Dit kan bijvoorbeeld door onder andere wat Frederieke zei: crowdfunding, de zorgverzekering, lenen (vrienden/ familie), ongeregistreerd bijverdienen. Maar volgens mij zijn er ook mogelijkheden om wat bij te verdienen zonder dat je gekort wordt op je uitkering, alleen is dat niet zo heel veel.
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: financiering FFS

Bericht door Frederieke »

wolvster schreef: 06 mar 2023, 15:22 Let bij crowdfunding wel op wat het UWV/de overheid daar van vindt in combinatie met een bijstandsuitkering, je wil niet dat ze je uitkering stopzetten of al het geld terug eisen!
Hierop nog even inhakend, want dit is inderdaad wel een belangrijjk punt. Ik denk echter dat het meevalt, zolang het om geoormerkt geld gaat. Dat wil zeggen geld dat alleen voor een bepaald doel gebruikt mag worden. Als er op je privé-rekening gestort wordt, dan komt de gemeente ongetwijfeld in het geweer en word je gekort op je uitkering. Dus dat moet je zien te vermijden.

Wat ik zou doen is contact opnemen met een notaris, die kan dit voor je regelen en die hebben in het algemeen schappelijke tarieven voor iedereen die moet leven van een minimum inkomen. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je het beste een stichting op kunt richten, of dat je bijvoorbeeld geld naar een geblokkeerde rekening laat storten die niet op jouw naam staat.

Groetjes, Frederieke.
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: financiering FFS

Bericht door Frederieke »

Nikkie schreef: 08 mar 2023, 09:21 Hoi Marianne,

Heb je ook al een financieel plan opgezet? Hoeveel het gaat kosten? Wanneer je zou willen beginnen? Dat geeft al wat houvast en een leidraad hoeveel je maandelijks bij elkaar zou moeten schrapen. Dan kun je daarna kijken naar manier hoe je het geld bij elkaar krijgt.

Dit kan bijvoorbeeld door onder andere wat Frederieke zei: crowdfunding, de zorgverzekering, lenen (vrienden/ familie), ongeregistreerd bijverdienen. Maar volgens mij zijn er ook mogelijkheden om wat bij te verdienen zonder dat je gekort wordt op je uitkering, alleen is dat niet zo heel veel.
En het financiële plan is natuurlijk de basis van alles. Vandaar dat ik vroeg of je al een chirurg op het oog had. En of je al een consult hebt gehad. Persoonlijk zou ik zelf nooit bijdragen aan een crowdfunding als ik niet vantevoren een idee zou hebben waar het geld aan besteed moet worden en hoeveel geld er ongeveer nodig is. FWIW, ik heb trouwens geen idee of je keuze voor een chirurg in het buitenland dit weer moeilijker maakt, althans wat betreft zorgverzekering bedoel ik dan.