Hoe kan ik voor mijzelf opkomen als mensen me blijven benaderen ala vrouw? En me blijven herineringen aan mijn afab zijn

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Noah-was-here
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 okt 2022, 09:29
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem/hen/die

Hoe kan ik voor mijzelf opkomen als mensen me blijven benaderen ala vrouw? En me blijven herineringen aan mijn afab zijn

Bericht door Noah-was-here »

Hey hoi ik ben uit de kast gekomen op me werk en bijna overal als genderfluid en als transmasc maar ik merk dat mensen vooral die weten als het niet weten me nog steeds benaseren alsof ik een vrouw ben! (Ik voel me wel eens femine maar nooit als in ik ben een vrouw!) Maar...als ik zeg...hey ik vind het niet zo pretig dat je me met zij/haar en als 2 van de dames benaderd zou je dat niet kunnen doen? Dat dit nog steeds gebeurd het doet bear wel pijn en ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan weet iemand wat wat ik hieraan kan doen :( groet noah

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Gebruikersavatar
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Hoe kan ik voor mijzelf opkomen als mensen me blijven benaderen ala vrouw? En me blijven herineringen aan mijn afab

Bericht door xxman »

Heb je toevallig een ally op je werk die je wel begrijpt en helemaal achter je staat? Deze zou je kunnen vragen om het voor je op te nemen als je zelf even geen energie meer hebt. En verder kun je mensen verbeteren, zo vaak als nodig, maar let ook goed op jezelf en weeg af of je op dat moment de confrontatie aan wil gaan of niet. Het is gewoon een lastige situatie. Veel sterkte!
Gebruikersavatar
Noah-was-here
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 okt 2022, 09:29
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem/hen/die

Re: Hoe kan ik voor mijzelf opkomen als mensen me blijven benaderen ala vrouw? En me blijven herineringen aan mijn afab

Bericht door Noah-was-here »

xxman schreef:Heb je toevallig een ally op je werk die je wel begrijpt en helemaal achter je staat? Deze zou je kunnen vragen om het voor je op te nemen als je zelf even geen energie meer hebt. En verder kun je mensen verbeteren, zo vaak als nodig, maar let ook goed op jezelf en weeg af of je op dat moment de confrontatie aan wil gaan of niet. Het is gewoon een lastige situatie. Veel sterkte!
Goed idee! Ja die heb ik wel en ik zou het weer kunnen vragen! En ja he hebt gelijk uk kan ze zeker verbeteren als ik daar put for hebt! Het iriteerd me vooral als ik zeg nee ik heet niet deadname en dan is het van oh wow sorry maar je bent een vrouw dan komen mensen voor me op en dan geveurd het toch het is zooo iritant :(

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Gebruikersavatar
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Hoe kan ik voor mijzelf opkomen als mensen me blijven benaderen ala vrouw? En me blijven herineringen aan mijn afab

Bericht door xxman »

Noah-was-here schreef: 13 mar 2023, 21:14
xxman schreef:Heb je toevallig een ally op je werk die je wel begrijpt en helemaal achter je staat? Deze zou je kunnen vragen om het voor je op te nemen als je zelf even geen energie meer hebt. En verder kun je mensen verbeteren, zo vaak als nodig, maar let ook goed op jezelf en weeg af of je op dat moment de confrontatie aan wil gaan of niet. Het is gewoon een lastige situatie. Veel sterkte!
Goed idee! Ja die heb ik wel en ik zou het weer kunnen vragen! En ja he hebt gelijk uk kan ze zeker verbeteren als ik daar put for hebt! Het iriteerd me vooral als ik zeg nee ik heet niet deadname en dan is het van oh wow sorry maar je bent een vrouw dan komen mensen voor me op en dan geveurd het toch het is zooo iritant :(

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Dat kan ik me voorstellen dat dat irritant is ja. Ze hebben. Ze hebben natuurlijk geen gelijk, je bent wel gewoon vrouw. Helaas zijn er nog veel (cis) mensen die nog weinig van gender snappen :roll: . Sterkte!
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3660
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Hoe kan ik voor mijzelf opkomen als mensen me blijven benaderen ala vrouw? En me blijven herineringen aan mijn afab

Bericht door Irene_de_Vreede »

xxman schreef: 04 apr 2023, 15:17


Dat kan ik me voorstellen dat dat irritant is ja. Ze hebben. Ze hebben natuurlijk geen gelijk, je bent wel gewoon vrouw. Helaas zijn er nog veel (cis) mensen die nog weinig van gender snappen :roll: . Sterkte!
Je bedoelt het waarschijnlijk niet zo naar, maar ik denk niet dat de topicstarter het leuk vind om als vrouw aangesproken te worden.
Irene
Gebruikersavatar
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Hoe kan ik voor mijzelf opkomen als mensen me blijven benaderen ala vrouw? En me blijven herineringen aan mijn afab

Bericht door xxman »

Irene_de_Vreede schreef: 04 apr 2023, 16:50
xxman schreef: 04 apr 2023, 15:17


Dat kan ik me voorstellen dat dat irritant is ja. Ze hebben. Ze hebben natuurlijk geen gelijk, je bent wel gewoon vrouw. Helaas zijn er nog veel (cis) mensen die nog weinig van gender snappen :roll: . Sterkte!
Je bedoelt het waarschijnlijk niet zo naar, maar ik denk niet dat de topicstarter het leuk vind om als vrouw aangesproken te worden.

Je hebt gelijk, sorry, stom van me :oops: . Ik bedoelde geen vrouw. Bedankt dat je me erop wees