Overstap androgel naar Sustanon

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Cygnus
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2022, 01:21
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Whatever floats your boat
Locatie: Ver Heel Ver Van Hier

Overstap androgel naar Sustanon

Bericht door Cygnus »

Ik ben van plan over te stappen naar een Sustanon injectie ipv. testosteron gel, maar ik weet dat er bij Sustanon een flinke hormonale piek komt kijken gezien het een injectie is die je eens in de 3 weken ondergaat in contrast met een dagelijkse vaste dosering gel. Is dit enorm merkbaar of valt het wel mee? Is het überhaubt een goede keuze om over te stappen? Ik hoop dat er iemand ervaring mee heeft! Bij voorbaat dank!
Yeah, enigzins gewichtige metalen, man
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 409
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Overstap androgel naar Sustanon

Bericht door Josh »

Ik heb sinds oktober Sustanon. Mijn persoonlijke ervaring is dat ik weinig merk van de pieken, misschien iets hoger libido maar dat is over het algemeen al best hoog wanneer het niveau 'stabiel' is, maar merk wel heel erg de dalen. Energie gaat flink omlaag, stemmingwisselingen en weinig motivatie. Ik ben dan ook altijd erg opgelucht als de volgende injectie weer gezet wordt.

Maar er is een Sustanon tekort, dus het kan soms lastig zijn om het te verkrijgen bij je apotheek omdat de leverancier niet altijd (op tijd) kan leveren en in de wijde omtrek ook niks op voorraad is.
Dit heb ik een paar weken terug mee gemaakt waardoor ik 1 week te laat was met mijn volgende injectie. Nu kan het wel misschien weer geleverd worden maar over een paar weken weer een tekort zijn.

De verwachting is dat deze leveringsproblemen pas in december opgelost worden.

Hierdoor is het voor mij ook omgezet naar Nebido, omdat dit wel leverbaar is.

Stem dus af met je endocrinoloog want deze zal wel op de hoogte zijn van eventuele leveringsproblemen.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)