Iemand ervaring met de Feminisatie (FFS) van Tim Nijhuis in het Radboud UMC Nijmegen?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
SoofSoof
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2023, 10:47
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Ze/Haar

Iemand ervaring met de Feminisatie (FFS) van Tim Nijhuis in het Radboud UMC Nijmegen?

Bericht door SoofSoof »

Hoi allemaal, na 3 jaar hormonen ben ik aan het evalueren of FFS kan helpen om mijn Genderdysforie te verlagen. Het Radboud UMC biedt "Feminisatie" (FFS) aan. Hier is niet heel veel over te vinden online. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik wil waarschijnlijk alleen iets aan het wenkbrouw bot doen. Ik ben alleen best bang voor deze operatie, specifiek over hoe natuurlijk het eruit gaat zien. Ik zou graag op subtiele wijze een iets vrouwelijker gezicht hebben.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1355
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Iemand ervaring met de Feminisatie (FFS) van Tim Nijhuis in het Radboud UMC Nijmegen?

Bericht door Marije »

@Frederieke
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Iemand ervaring met de Feminisatie (FFS) van Tim Nijhuis in het Radboud UMC Nijmegen?

Bericht door Frederieke »

Hoi Sofie,

Persoonlijk vond ik de informatie op de site van het Radboudumc (https://www.radboudumc.nl/patientenzorg ... eminisatie) vrij duidelijk. In juni heb ik hierover een gesprek gehad met Tim Nijhuis.Bij mij is een stuk meer uitgevoerd dan alleen de wenkbrauwen en ik ben er echt héél blij mee. In het consult voorafgaand aan de operatie komt dat allemaal aan de orde. Geen enkele complicatie gehad en ook de nazorg op de verpleegafdeling en poli was prima.

Sidenote: ik weet niet of je al een geslachtsoperatie hebt ondergaan, maar in mijn geval zijn die twee (SRS/FFS) gecombineerd. Zoals gezegd: geen enkele complicatie en het ziet er echt fantastisch uit. (Seriously happy)

Als je concrete vragen hebt, stel die dan gerust. Mag ook in een PB.

Groetjes, Frederieke.
SoofSoof
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2023, 10:47
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Ze/Haar

Re: Iemand ervaring met de Feminisatie (FFS) van Tim Nijhuis in het Radboud UMC Nijmegen?

Bericht door SoofSoof »

Hoi Frederieke, Super bedankt voor je reactie! Ik stuur je een PB :)
Eindelijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2022, 13:06
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij, haar

Re: Iemand ervaring met de Feminisatie (FFS) van Tim Nijhuis in het Radboud UMC Nijmegen?

Bericht door Eindelijk »

Dag Frederieke,
Ik sta op ongeveer t punt van eenzelfde gecombineerde operatie ( ffs+srs) door Tim Nijhuis.
(Eventueel misschien de ffs toch eerst en de srs wat later ivm de epilatie van het genitale gebied.)
Ik heb echter een afwijzing gekregen van het onderdeel bovenooglid-correctie van de machtigings-aanvraag voor FFS, die Tim heeft verstuurd naar mijn verzekeraar.
Is dat onderdeel bij jou wél vergoed en wat heb je daar voor moeten doen?
Dank je voor je reactie alvast en wat mij betreft ook graag via een PB.
Laura
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Iemand ervaring met de Feminisatie (FFS) van Tim Nijhuis in het Radboud UMC Nijmegen?

Bericht door Frederieke »

Eindelijk schreef: 17 apr 2023, 14:11 Ik heb echter een afwijzing gekregen van het onderdeel bovenooglid-correctie van de machtigings-aanvraag voor FFS, die Tim heeft verstuurd naar mijn verzekeraar.
Is dat onderdeel bij jou wél vergoed en wat heb je daar voor moeten doen?
Hoi Laura,

Volgende keer handiger om mij even direct te quoten, dan zie ik dat je op een post van mij reageert... Of om een reactie van me vraagt. Ik ben tegenwoordig wat minder actief op het forum, omdat ik het aardig druk heb met het werk en thuis.

Om terug te komen op je vraag, bij mij is het boven-ooglid niet gecorrigeerd, in dat gebied zijn alleen mijn wenkbrauwen verhoogd. En daarvoor kan ik een vergoeding krijgen, maar ik wacht eerst totdat alles gedeclareerd is door het RadboudUMC. Er zijn namelijk wel wat dingen afgekeurd en dat heeft ertoe geleid dat ik het voorschotbedrag gewoon heb overgemaakt. En dan zie ik straks wel verder. Waarschijnlijk draait het uit op een rechtszaak.

Ik ben overigens wel *super* happy met het resultaat. Eergisteren voor het eerst bij de huisarts geweest en die zag ogenblikkelijk het verschil in het gelaat. Veel zachtere trekken. En vanmiddag bij de huidtherapeut (buik, rug en bikinilijn). Zij vond de genitalien ook super mooi, daar zie je bijna geen littekens. Ik heb alleen pech gehad met de haarlijnverlaging.

Groetjes, Frederieke.
Inaysa
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 sep 2022, 04:23
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Iemand ervaring met de Feminisatie (FFS) van Tim Nijhuis in het Radboud UMC Nijmegen?

Bericht door Inaysa »

Frederieke schreef: 18 apr 2023, 22:19
Eindelijk schreef: 17 apr 2023, 14:11 Ik heb echter een afwijzing gekregen van het onderdeel bovenooglid-correctie van de machtigings-aanvraag voor FFS, die Tim heeft verstuurd naar mijn verzekeraar.
Is dat onderdeel bij jou wél vergoed en wat heb je daar voor moeten doen?
Hoi Laura,

Volgende keer handiger om mij even direct te quoten, dan zie ik dat je op een post van mij reageert... Of om een reactie van me vraagt. Ik ben tegenwoordig wat minder actief op het forum, omdat ik het aardig druk heb met het werk en thuis.

Om terug te komen op je vraag, bij mij is het boven-ooglid niet gecorrigeerd, in dat gebied zijn alleen mijn wenkbrauwen verhoogd. En daarvoor kan ik een vergoeding krijgen, maar ik wacht eerst totdat alles gedeclareerd is door het RadboudUMC. Er zijn namelijk wel wat dingen afgekeurd en dat heeft ertoe geleid dat ik het voorschotbedrag gewoon heb overgemaakt. En dan zie ik straks wel verder. Waarschijnlijk draait het uit op een rechtszaak.

Ik ben overigens wel *super* happy met het resultaat. Eergisteren voor het eerst bij de huisarts geweest en die zag ogenblikkelijk het verschil in het gelaat. Veel zachtere trekken. En vanmiddag bij de huidtherapeut (buik, rug en bikinilijn). Zij vond de genitalien ook super mooi, daar zie je bijna geen littekens. Ik heb alleen pech gehad met de haarlijnverlaging.

Groetjes, Frederieke.
Heb je lang moeten wachten op de operatie? in het VU is de wachttijd bijna 2 jaar voor de ffs operatie
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Iemand ervaring met de Feminisatie (FFS) van Tim Nijhuis in het Radboud UMC Nijmegen?

Bericht door Frederieke »

Inaysa schreef: 19 apr 2023, 23:57 Heb je lang moeten wachten op de operatie? in het VU is de wachttijd bijna 2 jaar voor de ffs operatie
Lang is een subjectief begrip, wachten duurt altijd lang. Het was vooral erg moeilijk een consult krijgen met dr. Nijhuis want zijn agenda zat altijd vol. Ik heb twee gesprekken gehad, omdat ik tegelijk een vaginaplastiek kon (en wilde) krijgen. Minder dan zes maanden nadat ik op de wachtlijst stond kreeg ik de combi-operatie. Wat je je wel moet realiseren is dat je bij het Radboudumc pas twee weken van tevoren de datum krijgt. Dat werkt dus heel anders dan bij commerciële ziekenhuizen. Die onzekerheid gaf mij stress in combinatie met het werk.

Groetjes, Frederieke.
Eindelijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2022, 13:06
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij, haar

Re: Iemand ervaring met de Feminisatie (FFS) van Tim Nijhuis in het Radboud UMC Nijmegen?

Bericht door Eindelijk »

Hoi Laura,

Om terug te komen op je vraag, bij mij is het boven-ooglid niet gecorrigeerd, in dat gebied zijn alleen mijn wenkbrauwen verhoogd. En daarvoor kan ik een vergoeding krijgen, maar ik wacht eerst totdat alles gedeclareerd is door het RadboudUMC. Er zijn namelijk wel wat dingen afgekeurd en dat heeft ertoe geleid dat ik het voorschotbedrag gewoon heb overgemaakt. En dan zie ik straks wel verder. Waarschijnlijk draait het uit op een rechtszaak.

Ik ben overigens wel *super* happy met het resultaat. Eergisteren voor het eerst bij de huisarts geweest en die zag ogenblikkelijk het verschil in het gelaat. Veel zachtere trekken. En vanmiddag bij de huidtherapeut (buik, rug en bikinilijn). Zij vond de genitalien ook super mooi, daar zie je bijna geen littekens. Ik heb alleen pech gehad met de haarlijnverlaging.

Groetjes, Frederieke.
[/quote]

Hoi Frederieke,

Deze site vind ik niet erg duidelijk, dus ik hoop maar dat dit de betere manier van reageren is??

Dank je voor je reactie.
Fijn dat je zo tevreden bent met de resultaten.
Ik twijfel niet aan de 'kunsten' van Tim.👍
Het punt is dat ik er (ffs) financieel afhankelijk van ben of het e.e.a. vergoed gaat worden.
Wat nu door de verzekering wél is toegekend is slechts 1 onderdeel van de 5 die Tim had aangevraagd.
Dus kan ik voorlopig niet verder.

Je schrijft dat het waarschijnlijk uit zal lopen op een rechtszaak. Waarmee je duidelijk maakt, ook geen 'gouden tip' of achterdeur te kennen, die een vergoeding dichterbij brengt.

Nogmaals dank voor je reactie
Groetjes, Laura
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Iemand ervaring met de Feminisatie (FFS) van Tim Nijhuis in het Radboud UMC Nijmegen?

Bericht door Frederieke »

Hoi Laura,

En dat is precies de reden dat ik het desnoods tot een rechtszaak wil laten komen. Het gaat me niet eens om het geld, maar om het principe.

In mijn beleving zou het in dit land niet zo moeten zijn dat, als iemand ffs nodig heeft om het leven draaglijk te maken, diens inkomen bepaalt of die persoon die operatie kan ondergaan of niet. En zolang dat niet zo is zal ik daar tegen blijven strijden. We shall overcome.

Groetjes, Frederieke.