CT scans FFS voor en na

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

CT scans FFS voor en na

Bericht door AnneCeleste »

Zoals mensen misschien wel weten, ben ik in maart 2020 door Bart van de Ven aan mijn gezicht geopereerd. Nou heb ik daar nog een complicatie van en vanwege die complicatie ben ik bij het AUMC terecht gekomen. Die hebben een CT scan gemaakt van mijn gezicht en die data heb ik aangevraagd, gewoon om te kijken hoe dat eruit ziet (en om te 3d printen 😉)
Toen bedacht ik me dat ze tijdens het consult bij Facial Team in Marbella ook een CT scan van mijn hoofd hebben gemaakt. Die data heb ik ook aangevraagd (hier vroegen ze helaas wel €140,- voor) en nu heb ik dus leuke voor en na scans van mijn schedel.

Ik dacht misschien vind iemand dit wel interessant 😅

Afbeelding
Voor - Na

Afbeelding
Na - Voor

Je kan heel duidelijk de wijzigingen aan mijn kaak en voorhoofd zien.
Van mijn kaak is langs de hele lengte best een stuk afgehaald en de kin is smaller gemaakt, en je kan ook dat kleine stukje bot zien wat er bovenop is vastgezet met schroefjes.
Het voorhoofd is een stuk vlakker, en als je naar de scans kijkt (kan je op deze plaatjes niet zien) dan is er van de voorhoofdsholte weinig meer over. Ook is er een gat ontstaan boven mijn linker wenkbrauw, en daarom ben ik naar het ziekenhuis gegaan. Hier lijkt lokaal het slijmvlies geïrriteerd te zijn door een stukje botcement wat in de holte is gevallen. Ik heb hierdoor een bult op mijn voorhoofd die soms groter is als ik bijvoorbeeld ziekig of moe ben. Ik krijg hier ook een beetje hoofdpijn van.

Anyway.

3D prints (voor de leuk):

Afbeelding
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: CT scans FFS voor en na

Bericht door marianne »

erg leuk dat je dit hebt uitgevoerd.


dat torentje staat hier ook op de plank
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>