Ik ben vrijdag een dagje erop uit geweest met een paar vriendinnen die ik on-line heb leren kennen. Ik was best gespannen, het zijn tenslotte mensen waar je weliswaar een klik mee hebt, maar die je nog niet echt kent. Ik had afgesproken 1 van hen op te halen en dan samen naar degene te rijden waar we zouden verzamelen. Onderweg ebde de spanning wel een beetje weg, maar helemaal relaxed was ik nog altijd niet.
Bij aankomst moesten we nog wachten tot de derde zou arriveren, ondertussen kwamen de gesprekken op gang en ontspande ik langzaam. Tegen de tijd dat we gingen vertrekken begon ik toch weer enigszins nerveus te worden, ik was weliswaar al vaak genoeg de grote boze wereld in gegaan, maar altijd alleen of met een medetransgender, deze setting was nieuw voor me. Eenmaal in de eerste winkel was ik al snel volledig ontspannen en kon ik zelfs meedoen aan de grappen en grollen van de andere meiden, zonder te letten op de mensen om me heen. In het begin was ik me nog wel bewust dat ik opviel, maar trok me daar niets van aan, tegen mijn verwachting in verdween zelfs dat gevoel na een poosje. Dat was vooral te danken aan mijn vriendinnen, die me echt lieten merken dat ik erbij hoorde. Na een paar winkels was het al tijd om een broodje te gaan eten, ik heb me zelden zo goed gevoeld. Manoeuvrerend tussen druk bezochte rekken, zonder me bewust te zijn van mijn eigen aanwezigheid het was fantastisch en de dag was veel te snel afgelopen. Het heeft me een boost gegeven, het was zeker voor herhaling vatbaar.
Een dag je erop uit
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Een dag je erop uit
Irene
-
Fay
Re: Een dag je erop uit
spannend! en goed te lezen dat je een leuke dag heb gehad en dat je zo hebt kunnen merken dat je geleidelijk aan ontspannen werd, zijn toch de opstekers en doet je groeien:)
btw, ik wil da ook!
Joyy
btw, ik wil da ook!
Joyy
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
-
Ted
Heel fijn voor je dat je je uiteindelijk kon ontspannen. En superdapper dat je het hebt aan gedurft. Zie het mezelf nog niet doen, haha!
-
J1nny
Irene, vrijdag was ik met mijn lief de stad even in, en ik merk het niet eens dat ik meer opval.
Winkel waar ik eerder alleen was geweest herkende de verkoopster mij en keek even van de een naar de ander met een shirt, voor wie is het deze keer?
Zaterdagavond met neefje, vriendin en mijn gezin uit eten, en volgens mijn lief keek alleen een groep oudere mensen die na ons kwamen aan een tafel naast ons even van mij op, ik merk het niet eens.
Voor de rest negeert iedereen mij net als ze anderen negeren.
Voel me prima.
Winkel waar ik eerder alleen was geweest herkende de verkoopster mij en keek even van de een naar de ander met een shirt, voor wie is het deze keer?
Zaterdagavond met neefje, vriendin en mijn gezin uit eten, en volgens mijn lief keek alleen een groep oudere mensen die na ons kwamen aan een tafel naast ons even van mij op, ik merk het niet eens.
Voor de rest negeert iedereen mij net als ze anderen negeren.
Voel me prima.
-
Arike
Gaaf, Irene!
Leuk om te lezen dat je er zo op uit bent geweest
Leuk om te lezen dat je er zo op uit bent geweest
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Venka
Ik vind het knap van je,ik zal echt niet zo maar met on-line vriendinnen er op uit gaan,ben daarvoor een veel te bang meisje 
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
Ik vind het eerst ook wel eng hoor, maar het was wel een heel goede ervaring
Irene
-
Venka
Ik vind het echt knap van je maar de risico,s zijn mij te groot,je hoort vaak van die vreemde verhalen met on-line afspreken.Hoeveel vies peuken denken niet op die manier eens lekker een transje te scoren.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
Ik ben door ook wel voorzichtig in hoor, maar als je elkaar al een tijdje kent is het risico niet zo groot
Irene