Klopt dit wel? Vraagje over laserbehandeling.

Make-up, kleding, en zo voort
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Klopt dit wel? Vraagje over laserbehandeling.

Bericht door Maartje-nb »

Ja precies. Je zegt het precies zoals ik het ook voel: bijzonder hoe haren kunnen reageren. Of direct eruit springen bij laseren of dat ze niet reageren.
Ik geef me maar gewoon over aan het proces. :)) bedankt
Gebruikersavatar
ElisabethT
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 dec 2022, 09:10
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Klopt dit wel? Vraagje over laserbehandeling.

Bericht door ElisabethT »

12x is wel veel. En dan binnen 1 maand weer nieuwe haren. Klinkt als IPL ipv laser….
Maar e.a. Is ook echt van haarkleur afhankelijk.
IPL doet voornamelijk haren laten uitvallen en daarnaast dood het een beperkt deel van de haarfollikels.
Ip geldt altijd. Hoe donkerder de haren en hoe lichter de huid des te succesvoller de behandeling.
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Klopt dit wel? Vraagje over laserbehandeling.

Bericht door Maartje-nb »

Hey !
Het is laser hoor. Maar ze heeft ook uitgelegd dat elke haar in een andere fase kan zitten. Dus dat het gewoon afwachten is en dat je het nooit helemaal weg krijgt met laser , maar zo’n 80%. Dus ik wat de rest denk ik gewoon elektrisch epileren. Want wil echt geen enkele haar meer in mijn gezicht. Maar ik slik ook geen hormonen, dus daarom gaat het misschien ook langzamer. Lief dat je mee denkt.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Klopt dit wel? Vraagje over laserbehandeling.

Bericht door Marije »

Als je geen hormonen slikt duurt het langer en/of komt er meer terug... dat is de testosteron. Logisch.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 476
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Klopt dit wel? Vraagje over laserbehandeling.

Bericht door Annabel »

En andersom:

Dermatologic Care of Hair in Transgender Patients: A Systematic Review of Literature
Feminizing Hormonal Therapy: Typically, estrogen has a greater effect on body hair than facial hair, though facial hair is reported to decrease in 28% [18] of adults and 71.4% of adolescents. Over the first year of feminizing hormonal therapy, the Ferrimen and Gallway (F&G) scores evaluating body hair growth decrease, even though patients typically continue to score above 7—the score considered indicative of hirsutism [36]. Hair diameter shows marked decrease during the initial 4 months of therapy before stabilizing [36]. Neither growth rate, nor density, nor diameter falls to the values typical of cis-gendered females with hormonal therapy alone [36].
Conclusie: feminisatie hormonen hebben helaas weinig effect op de haargroei op het gelaat als je al volwassen bent
Gebruikersavatar
ElisabethT
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 dec 2022, 09:10
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Klopt dit wel? Vraagje over laserbehandeling.

Bericht door ElisabethT »

Ik zit ook nog niet aan de hormonen, maar heb zwarte haren. Heb denk ik 10 jaar geleden 6-7 laser behandelingen gehad en daarna incidenteel een ondehoudsbehandeling. Mn voor de donshaartjes die wat terug komen. Scheren doe ik daarom ook maar incidenteel. En dan niet eens om dat ik het zelf zie, maar meer uit voorzorg. Denk dat de laatste laserbehandeling 4 jaar geleden is geweest.
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Klopt dit wel? Vraagje over laserbehandeling.

Bericht door Maartje-nb »

Oh wow! Daar heb je geluk mee!
CarlaJansen
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 jan 2023, 08:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Klopt dit wel? Vraagje over laserbehandeling.

Bericht door CarlaJansen »

Ik heb me aangemeld voor een intensieve electrolyse behandeling van 8 uur met verdoving voor de enkele zwarte haartjes en meer grijs-witte haren. Oh help, waar ben ik aan begonnen...
Het eerst beschikbare moment is helaas pas in augustus.
Hier dus, nog geen ervaring mee dus nog geen reclame, maar je moet een keer ergens beginnen euh verder gaan nadat de grenzen van de laser bereikt zijn ;-) https://2pass.clinic/nl/hair-removal/electrolysis
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Klopt dit wel? Vraagje over laserbehandeling.

Bericht door Frederieke »

Ik heb twee van dat soort marathon sessies ondergaan en een derde was al ingepland, maar de genderbevestigende operaties doorkruisten dat en gingen wat mij betreft voor...

Ik kan alleen maar zeggen dat ik er bijzonder blij mee was. Ik was (en ben) een beetje moe van de eindeloze elektrische epilatie sessies. Deze twee sessies hebben voor een behoorlijke versnelling gezorgd.

Het enige nadeel is dat je ze in principe niet vergoed krijgt omdat de basisverzekering een behandeling (-code) maar bij één behandelaar vergoedt.

Sterkte met wachten...

Groetjes, Frederieke.
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Klopt dit wel? Vraagje over laserbehandeling.

Bericht door Yvonne »

Bij "laseren" maar ook bij IPL bestaat er een kans op onverwachte extra haargroei.

Google eens op: "Paradoxical hypertrichosis"

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20100274/
100% Myself 🌈 💟