Onderzoek vrijwilligerswerk

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Anouk Greeven
Gast

Onderzoek vrijwilligerswerk

Bericht door Anouk Greeven »

Beste,

Mijn naam is Anouk Greeven en voor mijn afstudeerscriptie van de Master Sociologie doe ik een onderzoek rondom vrijwilligerswerk. Vrijwilligerswerk is een groot onderdeel van onze maatschappij, iets wat veel mensen doen en waar veel organisaties op steunen. Er is echter nog weinig bekend over de ervaringen van queer mensen die vrijwilligerswerk doen in Nederland en daar wil ik verandering in brengen. Het doel is om een beter beeld te krijgen en daarnaast vooral om toe te werken naar gelijke kansen en behandeling voor iedereen.

Hiervoor ben ik op zoek naar mensen tussen de 18 en 35 die zich identificeren als queer (non-hetero/non-cisgender/LGBTQIA+). Het maakt hiervoor niet uit of je wel of geen vrijwilligerswerk doet. Wil je deze vragenlijst invullen?
https://uva.fra1.qualtrics.com/jfe/form ... XrQKipPsaO (also available in English)

De vragenlijst duurt ongeveer 5-10 minuten. De deelname is vrijwillig en je zal als deelnemer geen directe baat hebben bij het invullen van de vragenlijst. Deelname is anoniem, en alle antwoorden worden anoniem gebruikt. Je kan tijdens het invullen van de vragenlijst altijd stoppen als je toch niet meer wilt deelnemen. De gegevens van deze vragenlijst worden verwerkt in het afstudeeronderzoek. Deze wordt openbaar gepubliceerd zodra die behaald is. Het is een onafhankelijk onderzoek en er zijn geen specifieke organisaties of partijen met belangen.

Voor overige vragen en/of opmerkingen ben ik bereikbaar op [email protected]

Alvast bedankt!

Anouk Greeven
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6814
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Onderzoek vrijwilligerswerk

Bericht door Eva »

T-Nederland en alles wat daarbij hoort draait op vrijwilligerswerk. Al bijna 12,5 jaar. Maar ja, die mensen zijn ouder dan 35, dus dat is niet interessnt.

Hm…
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gast
Gast

Re: Onderzoek vrijwilligerswerk

Bericht door Gast »

Hoi Eva,

Super om te horen! Helaas moest ik voor de masterthesis de doelgroep beperken binnen bepaalde leeftijdscategorie. Dat betekent natuurlijk niet mensen ouder en jonger minder relevant zijn in vrijwilligerswerk!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Onderzoek vrijwilligerswerk

Bericht door Emma »

Hoi Anouk,

Wat best wel steekt is dat echt werkelijk altijd dezelfde groep gekozen wordt, en dan doe je het nog relatief goed door de grens op 35 te stellen. Meestal is die van 18-30. En dan kan ik maar één conclusie trekken: de groep boven de 30-35 is werkelijk minder interessant en relevant.
En dat terwijl de meeste vrijwilligers die ik hier in mijn omgeving ken ruim boven de 50 zijn, met een uitzondering voor een groep jonge, niet werkende moeders, waar er ook steeds minder van zijn.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6814
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Onderzoek vrijwilligerswerk

Bericht door Eva »

Als vrijwilligers hebben we natuurlijk wel de keus om oproepen die we als kwetsend ervaren niet meer toe te laten.

Ik wil daar onderling overleg over,
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Secret24
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2022, 09:50
Gender: Non-binair

Re: Onderzoek vrijwilligerswerk

Bericht door Secret24 »

Persoonlijk vind ik zo een oproep niet op deze site passen. De doelgroep steekt kant noch wal.
Secret24
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 apr 2022, 09:50
Gender: Non-binair

Re: Onderzoek vrijwilligerswerk

Bericht door Secret24 »

En linken naar een andere site kan ook gevaarlijk zijn.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Onderzoek vrijwilligerswerk

Bericht door Emma »

Secret24 schreef: 03 apr 2023, 13:01 Persoonlijk vind ik zo een oproep niet op deze site passen. De doelgroep steekt kant noch wal.
Dat laatste is waarom we een kanttekening geplaatst hebben, en meteen de regels voor plaatsen in dit forum een beetje hebben aangescherpt.

Links controleren we in principe eerst op veiligheid en daarna vullen we een enquete eerst zelf in om te kijken of er geen respectloze vragen in zitten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]