Ondersteuning voor mensen op de wachtlijst

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Marein
Gast

Ondersteuning voor mensen op de wachtlijst

Bericht door Marein »

Hallo allemaal,

Het Humanistisch Verbond heeft bijeenkomsten georganiseerd voor mensen die op de wachtlijst staan en behoefte hebben aan ondersteuning. Je kan je hier aanmelden: https://www.humanistischverbond.nl/aanm ... achtkamer/

Op de wachtlijst staan voor een gendertransitie is een ingrijpende tijd. Zeker wanneer het zo lang duurt omdat er nog geen plek is. Het is niet gek als dit vragen en gevoelens van machteloosheid, wanhoop en eenzaamheid oproept. Hoe geef ik deze periode vorm? En wat geeft mij houvast? Kortom: hoe kan ik weerbaar wachten?

Het kan helpen om hier met gelijkgestemden over te praten. Het Humanistisch Verbond organiseert in juni 2023 de Warme Wachtkamer, bestaande uit vier groepsbijeenkomsten voor (jong)volwassen transgender personen (18-40 jaar) die op de wachtlijst staan voor een genderbehandeling. De Warme Wachtkamer is een veilige omgeving waar je onder begeleiding van een humanistisch geestelijk verzorger in gesprek gaat. Elke bijeenkomst staat in het teken van een thema.

Wat: Vier groepsbijeenkomsten met maximaal tien deelnemers
Voor wie: (Jong)volwassen transgender personen (18-40 jaar) die op de wachtlijst staan voor een genderbehandeling
Wanneer: Woensdag 7, 14, 21 en 28 juni 2023
Waar: Utrecht (exacte locatie wordt nader toegestuurd)
Hoe laat: 19:30-21:30 (inclusief een pauze)
Kosten: Geen

Meld je hier aan: https://www.humanistischverbond.nl/aanm ... achtkamer/
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ondersteuning voor mensen op de wachtlijst

Bericht door Emma »

Ik vraag me werkelijk af waarom het idee bestaat dat mensen van boven de 40 die ondersteuning niet meer nodig hebben? Of kunnen we nog een bericht verwachten voor die zo vaak vergeten groep?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ondersteuning voor mensen op de wachtlijst

Bericht door Eva »

Houdt humanisme op bij 40 jaar?
Ik begin een beetje boos te worden.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Marein
Gast

Re: Ondersteuning voor mensen op de wachtlijst

Bericht door Marein »

Hallo allen,

Deze ondersteuning is de eerste bijeenkomst die wij mogelijk maken vanuit het HV en is dus een soort van try-out. Wanneer iemand dit leest die boven de veertig is en graag mee wilt doen (je moet wel nog steeds op de wachtlijst staan), wees dan van harte welkom om je alsnog aan te melden!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ondersteuning voor mensen op de wachtlijst

Bericht door Emma »

Maar waar kwam die leeftijdsgrens dan vandaan?

Ooit hielp ik met het organiseren van activiteiten voor jongeren, onze doelgroepen waren scholieren en studenten, dus we hanteerden een leeftijdscategorie van 12-26. Was je ouder, dan kon je bij een zusterorganisatie terecht. Wij vonden dat we dat goed afgebakend en geregeld hadden. Toch kreeg ik, als een van de organisatoren een boze brief van de ANBO dat we aan leeftijdsdiscriminatie deden. Ik heb ze zeer correct maar resoluut teruggeschreven dat ze dat toch echt verkeerd hadden.
Toch bekruipt me het gevoel dat ik af en toe voor ANBO moet spelen. En dat bevalt me helemaal niet. Zeker niet als er geen aanwijsbare reden is om een grens te stellen, zeker niet als er dan een groep buiten de boot dreigt te vallen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]