Onzeker voelen

Make-up, kleding, en zo voort
Bkrmysk
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 apr 2023, 15:49
Gender: Trans MtF

Onzeker voelen

Bericht door Bkrmysk »

Hallo allemaal! Leuk om jullie te ontmoeten. Ik wil nog niet mijn echte naam noemen aangezien ik nog in de kast zit zeg maar.

Ik zit een tijdje al na te denken om in transitie te gaan (MTF) en ik weet het zeker dat ik het wil. Alleen word ik erg onzeker van alle transvrouwen die perfect zijn op bijvoorbeeld tiktok.

Mijn BMI is overigens 34 dus best hoog.

Ik voel me onzeker over mijn schoenmaat, mijn lengte & mijn handen..

Handen zijn ongeveer 19.5 Cm, ik weet niet of er transgenders zijn met zulke handen. Mijn lengte is 1.85M en schoenmaat maat 46 šŸ«£ & mijn schouder breedte is 50 cm ongeveer..

Zijn er transvrouwen met zulke lengtes die passen als transvrouw?

Let me know!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Onzeker voelen

Bericht door Eva »

Jazeker, gelukkig wel šŸŒž
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Onzeker voelen

Bericht door Frederieke »

Hoi,

Mijn eerste punt van zorg was mijn leeftijd... Ik ben zelf 184 cm en ik ken inmiddels al meedere trans vrouwen die langer zijn dan ik. Ons geluk is dat er ook in Nederland steeds langere vrouwen zijn. Dus ook 'gewone' kleding is er zeker te vinden. Komt goed šŸ˜

Groetjes, Frederieke.
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Onzeker voelen

Bericht door Maartje-nb »

Lieve schat,
Ik ken lange vrouwen, vrouwen met een wijnvlek in het gezicht, vrouwen met een bierbuik, vrouwen met een beugel, vrouwen die slissen , vrouwen die er mannelijk uit zienā€¦en toch zijn het allemaal vrouwen.
Vrouw zijn zit van binnen. Hoe je eruit ziet, daarvan is tiktok echt niet de norm. Dat is hoe we het elkaar aanpraten. We zijn gewoon mens.
Voor mijn werk loop ik regelmatig in pak. Iedereen zegt meneer tegen mij, maar ik ben toch echt f*kinā€™ 100%vrouw van binnen (en ook 100% man). En daar ben ik enorm trots op! Wie jij van binnen bent pakt niemand van je af.
Kijk niet zo naar wat er allemaal ā€œmisā€ met je is, maar wat er mooi, leuk en waardevol aan je is. Daar groei je veel meer van. Hug. Maartje
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Onzeker voelen

Bericht door Marije »

Ik ben 1.87 ongeveer en heb daar nog nooit problemen mee ondervonden. Mijn handen zijn wel klein en ik heb ranke vingers.

Voor mij was destijds de stem doorslaggevend. Nadat ik mijn stem onder controle had ben ik zelden tot nooit meer misgenderd.

Probeer het voor de gein eens uit... koop een auto, doe een hypotheekaanvraag. Als de mannelijke verkoper je behandeld als een achterlijke kleuter ben je passabel als vrouw. Wordt snel vervelend kan ik je zeggen. ;-)
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Gea
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 dec 2022, 18:49
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Onzeker voelen

Bericht door Gea »

Ik zou niet te veel naar anderen kijken.
Maar wordt een eigen versie van jezelf.
Net wat hierboven wordt gezegd vrouw of man ben je van binnen.
Uiterlijk is maar een verpakking en zegt niet altijd alles over wie of wat je werkelijk bent.
Uit eigen ervaring weet ik dat perfectie vaak maar schijn is.
Wees vooral jezelf dan ben je op zijn mooist..
Het is mooi als je jezelf mag zijn.
Het is mooier als je jezelf kunt zijn.
:hbeat: :hbeat: :hbeat:
Gebruikersavatar
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Onzeker voelen

Bericht door _sanne_ »

Ik ben 1.90 en op CuraƧao in transitie gegaan, waar de mensen over het algemeen wat korter zijn. Mijn lengte heeft ā€œpassenā€ nog nooit in de weg gestaan. En zelfs daar waren een aantal vrouwen tegen wie ik, in deze zin, letterlijk op moest kijken. Je lengte gaat echt het probleem niet zijn.

Ik weet niet wat je bedoelt met de maat van je handen. Polsomtrek? Ik heb vrij grote handen en een polsomtrek van ook zoā€™n 19cm. Superlastig met vooral goedkope horloges en armbanden, maar hoewel ik jaloers ben op vrouwen met mooie ranke handen, heeft het passen nog nooit in de weg gestaan. Ik had iemand custom armbanden voor me laten maken en zij gaf later aan op geen enkel moment in de gaten te hebben gehad dat ik trans benā€¦ En dat is dus iemand met een uitzonderlijke blik op handen en polsenā€¦

Schouders? Wederom shit met kleding die er geen rekening mee houdt. Maar kijk om je heen. Zeker in Nederland zie je genoeg cisvrouwen die vrij breed geschouderd zijn.

Echt er is zo ontzettend veel variatie in ā€œhoe een vrouw er uitzietā€ dat de kans dat je daar niet gewoon binnenvalt heel klein is. Het is veel meer hoe je jezelf presenteert, hoe je je gedraagt, de sociale ruimte die je onbewust inneemt, etc etc. (Het is allemaal ontzettend seksistisch maar mensen werken nu eenmaal heel erg op sociale cues.)
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Onzeker voelen

Bericht door Marije »

Nu heb ik ook mijn polsen opgemeten, wist ik veel. Die van mij zijn 17.5 cm maar aan het begin van mijn transitie waren ze groter. Toen ik in transitie ging kreeg ik van mijn vrouw een slavenarmband die ze van haar oma had gekregen maar die ze nooit droeg. Die paste toen echt voor geen meter. Nu kan ik 'm gewoon om.

Met een BMI van 34 en jouw lengte ben je 120 kilo. Ik had aan het begin van mijn transitie een BMI van 31 en nu 23,5. Dat scheelt echt enorm.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Bkrmysk
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 apr 2023, 15:49
Gender: Trans MtF

Re: Onzeker voelen

Bericht door Bkrmysk »

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties, echt super lief! šŸ„¹ Ik heb echt meer motivatie gekregen om af te vallen en in transitie te gaan dankzij jullie! ik heb altijd emotioneel gegeten terwijl ik geen honger had. Ik doe bijna 2 maanden dieet en ik had geen enkele motivatie omdat ik zo onzeker was of ik zal "passen" maar aangezien mijn lengtes etc gewoon is, zal ik zeker zo door blijven.

Bedankt allemaal nogmaals voor jullie liefdevolle reacties ā¤ļø
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2021, 18:20
Gender: Anders
Locatie: Pijnacker

Re: Onzeker voelen

Bericht door Wim »

Ik ben 2.06 met schoenmaat 49 en mijn handen gaan ook wel over die 19.5 heen.
Ten eerste wees gelukkig met jezelf en heb schijt aan de rest van de planeet.
Als ik vandaag zin heb om een rok te dragen dan doe ik dat gewoon in het openbaar of een jurk of als je niet zo happy ben met jezelf een spijkerbroek maar met wat je ook doet zolang je er naar mijn gevoel niet happy bij voelt het nooit iets gaat worden,onzekerheid vind ik wel een spelbreker.
En ik ben nu al een paar jaar onderweg en je word steeds vertrouwder met wie je bent.
Jezelf vrouw voelen heeft niks met uiterlijke kenmerken te maken dat is wat jezelf uitstraalt ook al gaat het nooit op een vrouw lijken dat is in mijn opinie niet belangrijk.
Volg je hart en wees gelukkig.