HAARTRANSPLANTATIE

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

HAARTRANSPLANTATIE

Bericht door Vera M »

Ik plaats nogmaals een bericht over dit onderwerp.
Zijn er vrouwen die mij kunnen adviseren over een geschikte kliniek, resultaat en prijzen ?
Inmiddels heb ik zo ongeveer alle operaties/behandelingen ondergaan om mijn genderdysforie te reduceren.
Geslachtsherstellende ingreep, borstvergroting, FFS, logopedie, gelaatsontharen.
Door chemokuren in het verleden ben ik genoodzaakt een haarwerk te dragen. Dat vind ik vreseljk.
Misschien komt dat ook omdat ik veel sport en wandel. Dan sta je dagelijks onder de douche met andere vrouwen.
Maar ook als ik in de spiegel kijk voel ik altijd toch weer die afkeer. Daarnaast is het gewoon niet fijn, onhandig en warm. En vaak zien mensen het toch. Het is ook erg kostbaar ondanks de vergoeding van de zorgverzekeraar.
Alle ingrepen/behandelingen worden vergoed.Vvreemd genoeg geen haartransplantatie. Voor mij zijn de haren als vrouw heel erg belangrijk.
Vreemd dat dat zo weinig ter sprake komt en ook niet echt meegenomen wordt in de transitie. Voor mij is dat wel een belangrijke oorzaak van de dysforie. In ieder geval zo belangrijk dat ik er dagelijks last van heb. Het lijkt alsof ik de enige vrouw ben die hier last van heeft.
Ik vind er weinig informatie over en krijg een beperkt aantal reacties.
Ik hoop dat er vrouwen zijn die hier ook last van hebben zodat we mogelijk de handen in elkaar kunnen slaan om dit eens aan te kaarten bij de Genderpoli. Maar ik hoop voor nu vooral dat er vrouwen zijn die met succes een haartransplantatie hebben ondergaan.
Alvast bedankt !
Vera
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: HAARTRANSPLANTATIE

Bericht door Frederieke »

Hoi Vera,

Bij mij staat de haartransplantatie ook bovenaan mijn verlanglijstje.Eigenlijk al vanaf het begin, maar mij werd door een arts van Visus haarkliniek verteld dat ik het beste eerst een FFS kon laten doen.

Ik heb akelig grote inhammen en een uitgedunde kruin, met dank aan de testosteron helaas. Ik weiger echter haarstukken te dragen, dat komt door mijn voorgeschiedenis aan het begin van de transitie.

En bij de haarlijn verlaging heb ik ook nog eens last gekregen van een al te felle reactie op de onderhuidse hechtingen. Stomme pech, niets aan te doen helaas. Inmiddels zijn de wonden dicht, maar de huid is kwetsbaar en erg dun.

Oftewel, de haartransplantatie moet nog even wachten, wat ik deze week heb laten bevestigen bij FB clinic.

Heb jij al een of meer klinieken op het oog?
En voor alle zekerheid, als ik iets kan betekenen dan zal ik dat echter niet nalaten.

Groetjes, Frederieke.
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: HAARTRANSPLANTATIE

Bericht door layla »

Een haartransplantatie staat bij mij ook op het verlanglijstje.
Deze maand ben ik al onder het mes geweest voor een neuscorrectie in Turkije. De haartransplantatie wil ik ook in Turkije...

Ik zou zeker Turkije in overweging nemen. Meerdere transvrouwen spreek ik die er ook plastische chirurgie zijn ondergaan en dik tevreden zijn :hbeat:
pre-op MTF
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: HAARTRANSPLANTATIE

Bericht door Frederieke »

layla schreef: 15 apr 2023, 16:18 Ik zou zeker Turkije in overweging nemen.
Ik zal eerlijk zeggen dat ik dat nooit heb overwogen. Niet eens zozeer omdat het in het buitenland is - ik heb serieus overwogen om FFS bij Facial Team in Marbella te laten doen, maar juist omdat het een islamitisch land is en president Erdogan het voor de buitenwereld op het eerste oog niet makkelijker heeft gemaakt. Maar misschien vergis ik me daar totaal in.

Daar komt nog bij dat ik niets begrijp van de Turkse taal. Waarschijnlijk spreken ze prima Engels, maar toch voelt het anders dan een Germaanse of Romaanse taal.
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: HAARTRANSPLANTATIE

Bericht door layla »

Frederieke schreef: 16 apr 2023, 11:13
layla schreef: 15 apr 2023, 16:18 Ik zou zeker Turkije in overweging nemen.
Ik zal eerlijk zeggen dat ik dat nooit heb overwogen. Niet eens zozeer omdat het in het buitenland is - ik heb serieus overwogen om FFS bij Facial Team in Marbella te laten doen, maar juist omdat het een islamitisch land is en president Erdogan het voor de buitenwereld op het eerste oog niet makkelijker heeft gemaakt. Maar misschien vergis ik me daar totaal in.

Daar komt nog bij dat ik niets begrijp van de Turkse taal. Waarschijnlijk spreken ze prima Engels, maar toch voelt het anders dan een Germaanse of Romaanse taal.
Begrijp ik heel goed. Ik zou zeker gaan voor waar je je het meest veilig en prettig bij voelt.
Er zijn klinieken (o.a Imed) die reizen organiseren, waarbij je een Nederlandssprekende coördinator hebt die je overal bij staat. Zie bijvoorbeeld de video's van Jessie Maya, die is geopereerd via IMED Istanbul.
Wel moet ik er eerlijk bij toe geven dat ik zelf nog pre-op ben en in het begin van mijn transitie. Misschien heeft dat me wel geholpen bij de douane etc. en weet ik niet zo goed hoe de acceptatie is in de airports.
Van het islamitische en Erdogan heb ik 0 gemerkt, maar voor iedereen is de ervaring uiteraard anders
pre-op MTF
Gebruikersavatar
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer

Re: HAARTRANSPLANTATIE

Bericht door EvelienArts »

Ikzelf heb 2x een haartransplantatie gehad in Nederland bij Beauclinic in Nieuwegein. Moet zeggen resultaat is prachtig. Heb nog wel een klein beetje dunne scheiding maar verder heb ik gewoon weer "normaal" kapsel. Enige nadeel in nederland is dat het wel prijzig is. Ik was 6500 euro kwijt voor de eerste 2500 grafts, en daarna nog 4230 euro voor 1620 grafts.

Maar ben er zeer tevreden over. Ook al was het best prijzig heb ik nu gewoon weer eigen haar en hoef ik me haarwerk niet meer op.
Eerste jaren is het haar alleen wel wat droger/pluiziger doordat er geen talg klieren worden overgezet alleen de grafts, daardoor is het haar gewoon droger. Maar in de loop van de jaren zou dat beter moeten worden.

Ook aan te raden is om naast de haartransplantatie ook een BRP behandeling te doen elke 3 maanden. Daarbij nemen ze 2 buisjes bloed en halen ze het plasma (met groeifactoren) uit je arm en spuiten die weer terug in het ontvangstgebied (waar dus de haren zijn teruggezet). Dit zorgt voor een "kunstmest" behandeling waardoor het beter resultaat gaat geven. Alleen dat kost ook 300-325 euro per keer.
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: HAARTRANSPLANTATIE

Bericht door Vera M »

EvelienArts schreef: 17 apr 2023, 07:36 Ikzelf heb 2x een haartransplantatie gehad in Nederland bij Beauclinic in Nieuwegein. Moet zeggen resultaat is prachtig. Heb nog wel een klein beetje dunne scheiding maar verder heb ik gewoon weer "normaal" kapsel. Enige nadeel in nederland is dat het wel prijzig is. Ik was 6500 euro kwijt voor de eerste 2500 grafts, en daarna nog 4230 euro voor 1620 grafts.

Maar ben er zeer tevreden over. Ook al was het best prijzig heb ik nu gewoon weer eigen haar en hoef ik me haarwerk niet meer op.
Eerste jaren is het haar alleen wel wat droger/pluiziger doordat er geen talg klieren worden overgezet alleen de grafts, daardoor is het haar gewoon droger. Maar in de loop van de jaren zou dat beter moeten worden.

Ook aan te raden is om naast de haartransplantatie ook een BRP behandeling te doen elke 3 maanden. Daarbij nemen ze 2 buisjes bloed en halen ze het plasma (met groeifactoren) uit je arm en spuiten die weer terug in het ontvangstgebied (waar dus de haren zijn teruggezet). Dit zorgt voor een "kunstmest" behandeling waardoor het beter resultaat gaat geven. Alleen dat kost ook 300-325 euro per keer.

Dankjewel voor je antwoord !
Gebruikersavatar
ElisabethT
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 dec 2022, 09:10
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: HAARTRANSPLANTATIE

Bericht door ElisabethT »

Ik denk dat he een PRP behandeling bedoeld…