Waar zou jij heen gaan?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Waar zou jij heen gaan?

Bericht door Mareijn »

Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar tips over iets waarvan ik weet dat het op het randje is van wat netjes is, maar nood breekt wet.

De afgelopen 2 en de komende 4 maanden ben ik niet (of heel weinig) alleen thuis, en ik merk dat ik er last van begin te krijgen dat ik me niet kan kleden. Ik ben nog niet uit de kast. Ik zit wel in het traject om dat te gaan doen maar door een aantal omstandigheden lukt dat nog even niet.

Wat zouden jullie doen? Een hotelletje boeken voor een nachtje is wel voor de hand liggend, maar dat doe ik normaal ook nooit omdat dat voor bijvoorbeeld werk ook nooit hoeft.

Nogmaals, ik ben er niet trots op om dit stiekem te doen maar ik merk dat ik het nodig heb. Ik weet dat het altijd beter is om open transparant te zijn, maar ik hoop toch dat iemand een gouden tip heeft voor tot die tijd :pray:

Liefs, Marijn
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1355
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Waar zou jij heen gaan?

Bericht door Marije »

Voor mij was het ook vaak genoeg om onder mijn kleding een legging aan te hebben en/of een body. Voor mijn werk kon ik wel gewoon op hotel en dat was fijn.

Met de kennis van nu zou ik het eerder gezegd hebben, dat had veel slechte jaren gescheelt. Maar jij bent volgens mij veel jonger.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Waar zou jij heen gaan?

Bericht door Mareijn »

Marije schreef: 19 apr 2023, 18:35 Voor mij was het ook vaak genoeg om onder mijn kleding een legging aan te hebben en/of een body. Voor mijn werk kon ik wel gewoon op hotel en dat was fijn.

Met de kennis van nu zou ik het eerder gezegd hebben, dat had veel slechte jaren gescheelt. Maar jij bent volgens mij veel jonger.
Dat kan natuurlijk ook ja, goeie. Het vertellen komt wel, misschien wordt het dan makkelijker. Nog een paar andere hordes te nemen eerst
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Waar zou jij heen gaan?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb er gelukkig geen last meer van, maar ik kan me die nare situatie nog wel goed herinneren. Ik nam regelmatig een dag of een halve dag vrij om met een (cis)vriendin een andere stad te bezoeken. Ik kleede me dan bij haar om of in het ergste geval in de auto. Ben blij dat ik dat niet meer hoef te doen. Het is niet de gouden tip, want het blijft behelpen. Het is wel een goede methode om te weten hoe je je er bij voelt. Ik vond het teruggaan altijd verschrikkelijk.
Irene
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Waar zou jij heen gaan?

Bericht door Dawn »

Inderdaad body, legging of panty onder gewone kleding of bv na ergens op visite geweest te zijn op de terugweg in de auto omkleden. Voelde geweldig totdat het weer uit moest.
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Waar zou jij heen gaan?

Bericht door Maartje-nb »

Dit is mijn persoonlijke stappenplan van de afgelopen jaren hahaha. Komt ie:
- eerst stiekem thuis als niemand er is.
- toen steeds iets kleins toevoegen, zoals een topje of een armband . Iets kleins. Zodat je kunt wennen aan hoe het is. Bij het begin keek ik 100.000x in de spiegel of je echt het topje onder mijn kleren niet kon zien hahaha.
- dan in een andere stad helemaal stap voor stap all the way gaan.
Weet nog dat ik dat super bevrijdend vond.
Vaak zit er een hoop schaamte en oordeel op je eigen keuzes. Zo lang je uitlegt dat je het gewoon mooi vind (en in mijn geval dan) niets met seks of een fetisj oid te maken heeft, maar dat je het “gewoon kleding” vindt. Kun je er stap voor stap aan wennen.
Geef jezelf en de ander de tijd. Maar wees eerlijk. Vertel het hele verhaal. Anders moet je partner steeds een “nieuwe” ontdekking doen. Vertel waar je mee bezig bent in je hoofd en waar jij zit. Vraag dit ook aan je partner. Dan kun menen jullie elkaar beter begrijpen. Hoop dat dit helpt.
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Waar zou jij heen gaan?

Bericht door Mareijn »

Maartje-nb schreef: 20 apr 2023, 16:44 Dit is mijn persoonlijke stappenplan van de afgelopen jaren hahaha. Komt ie:
- eerst stiekem thuis als niemand er is.
- toen steeds iets kleins toevoegen, zoals een topje of een armband . Iets kleins. Zodat je kunt wennen aan hoe het is. Bij het begin keek ik 100.000x in de spiegel of je echt het topje onder mijn kleren niet kon zien hahaha.
- dan in een andere stad helemaal stap voor stap all the way gaan.
Weet nog dat ik dat super bevrijdend vond.
Vaak zit er een hoop schaamte en oordeel op je eigen keuzes. Zo lang je uitlegt dat je het gewoon mooi vind (en in mijn geval dan) niets met seks of een fetisj oid te maken heeft, maar dat je het “gewoon kleding” vindt. Kun je er stap voor stap aan wennen.
Geef jezelf en de ander de tijd. Maar wees eerlijk. Vertel het hele verhaal. Anders moet je partner steeds een “nieuwe” ontdekking doen. Vertel waar je mee bezig bent in je hoofd en waar jij zit. Vraag dit ook aan je partner. Dan kun menen jullie elkaar beter begrijpen. Hoop dat dit helpt.
Goede tips, dank je wel :)
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Waar zou jij heen gaan?

Bericht door Dawn »

Ik weet trouwens ook nog hoe blij ik was met gaatjes in mijn oren als 1 van de eerste zichtbare dingen die ik deed voordat mijn omgeving op de hoogte was. Mijn haren waren toen ook al wat langer zodat ik ze vrij kon maken en bedekken al naar mijn omgeving. Op mijn werk in de voedingsmiddelenindustrie kon ik ze daar niet bedekken vanwege hygiëne maatregelen, knopjes inhouden mocht wel.
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 131
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Waar zou jij heen gaan?

Bericht door Saskia-Vince »

Je kan ook eens een denim jumpsuit kopen, en daar bij een riem om de middel dragen, lijkt als man zijnde dat je dan net een spijkerbroek en spijker shirt aan hebt, terwijl het in het echt een dames jumpsuit is.
Dat heb ik in eerste instantie gedaan, toen ik nog in jongens kleding rond liep, maar mijn haar al zo lang was dat ik voor meisje werd aan gezien, toen ben ik eerst maar eens met een denim jumpsuit gaan proberen, toen dat echt goedvoelde en ik uiterlijk voor meisje werd aangezien ben ik meer vrouwelijke kleding gaan dragen, dat was rond mijn 14de.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Alex(a)
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jun 2023, 16:21
Gender: ———

Re: Waar zou jij heen gaan?

Bericht door Alex(a) »

In de tijd dat ik mij in de gothic/electro-scene begaf bood dit mij erg veel mogelijkheden. Zelfs als ik mij licht over de grens kleedde werd ik nog steeds als man aangemerkt of een enkele keer als androgyn.
Niet zozeer bij de grootschalige populaire bands, maar juist de kleinere en intiemere podia.
Tijdens de afterparty zelfs midden op de dansvloer. Dat voelde echt fijn, hide in clear view.
Vergeet Bon Jovi niet, jaren-80-glamrock staat bol van leren leggings en grote pruiken. Thema-uitje.
Ik weet niet wat je muzieksmaak is, maar er zijn diverse genres met een "ander normaal".
Mogelijk kan je zoiets ondernemen met een vertrouwde vriend of vriendin.
Voor mij bood het zelfs een mooie mogelijkheid te peilen hoe mijn sociale kring er tegenover stond, na wat drankjes uiteraard.
Een totaal andere benadering, waarin ik zelfs een stapje terug kon doen.
Helaas viel de groep uit elkaar, wat een grote stap terug voor mij betekende.
Nu helaas een beetje vergelijkbare ervaringen als in de eerdere posts. Idd, geef jezelf en anderen tijd en houdt de discussie open. Niemand is 100% m of v, en hier vond ik de openingen die ik zocht binnen mijn relatie om samen een begin te vinden, samen met de voorkeur van mijn vrouw voor de lieve, warme en emotioneel-open Alex (de eigenlijke Alex(a)).
Afgelopen week op een tijdelijke klus gezeten, mooi om mij hier ook zo te laten zien/beleven, op een natuurlijke wijze zonder camouflage. Experimentje, ik kom hier maar 1x. Gaf een mooi en tevreden resultaat, en zelfs betere en diepere gesprekken met collega's.